WP - Hyperlink van Logo aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Hi All,

Laat me beginnen te vertellen dat ik een complete beginner ben als het gaat om website content. HTML ken ik natuurlijk wel, en ik kan het ook lezen maar als het om PHP of CSS etc gaat raak ik het al snel kwijt. Wel heb ik kennis van de netwerk kant en laat dat nu net zijn waar het om gaat.

Even in het kort
- Website draait op Apache2 (gemaakt met WordPress)
- Binnen Apache en WordPress is de site volledig "omgezet" van HTTP naar HTTPS (force redirect etc werkt ook prima)

Nu het probleem:
1. Er zijn op de website op één of andere manier 3 plaatjes met een hyperlink daarin achtergebleven die op http blijven staan. In de Media library van WordPress staan ze wel degelijk met HTTPS. Ik zit me ondertussen al uren rot te zoeken waar ik de source file o.i.d. kan vinden om desnoods keihard die URL aan te passen van de hyperlink maar ik krijg het niet gevonden. Op de WordPress pagina draait een thema die allerlei CSS'en aan roept, maar de daadwerkelijke source file waar deze URL in staat krijg ik maar niet gevonden (omdat ik ook niet weet waar ik moet zoeken).

Gevolg is dus MixedContent waarschuwingen en geen groene padlock. Ook de SSL Content Fixer plugin van WordPress kreeg dit niet opgelost.

Via de YellowPencil tool leek ik iets verder te komen, en als ik daar in de "DOM Code" kijk staat ook "http", maar aanpassen in dat venster gaat niet.

Wie heeft de gouden tip :)?

[ Voor 4% gewijzigd door EricNL op 05-07-2018 13:01 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

André

Analytics dude

Ik vermoed dat deze URL ergens in de database staat, daar zul je hem op moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
André schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:00:
Ik vermoed dat deze URL ergens in de database staat, daar zul je hem op moeten zoeken.
Misschien een stomme vraag, maar welke database? In de media library van WordPress waar deze afbeelding staat wordt netjes de URL met https gegeven. Vandaar dat ik vermoedde dat het ergens keihard in de bron code stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

André

Analytics dude

EricNL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:01:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar welke database? In de media library van WordPress waar deze afbeelding staat wordt netjes de URL met https gegeven. Vandaar dat ik vermoedde dat het ergens keihard in de bron code stond...
Dan zul je een zoekopdracht in je templates folder moeten doen (/wp-content/themes/) naar "HTTP:" en als hij daar niet in staat komt het uit de database. Dan moet je daar hetzelfde doen. Via de hoster heb je vaak wel een database login gekregen (via PHPMySQL)?

[ Voor 12% gewijzigd door André op 05-07-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:47

DukeBox

loves wheat smoothies

En als je hem dan hebt gevonden, maak hem dan relatief !

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
EricNL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:01:
Vandaar dat ik vermoedde dat het ergens keihard in de bron code stond...
Yep, en dat is bij WordPress de database |:(
DukeBox schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:08:
En als je hem dan hebt gevonden, maak hem dan relatief !
Daar is WordPress niet blij mee 8)7

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
DJMaze schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:14:
[...]

Yep, en dat is bij WordPress de database |:(
Onzin. Dit kan best hardcoded in header.php staan.
[...]

Daar is WordPress niet blij mee 8)7
Ook niet waar. WordPress kan prima omgaan met relatieve URLs. Dat het dat zelf intern niet gebruikt is een ander verhaal.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Het is eigenlijk idioot dat een CMS anno 2018 of erger nog steeds met hard coded url's werkt en dat je zowel je templates, je database en in enkele gevallen zelfs het CMS zelf door moet spitten om dat soort issues te verhelpen.
@DJMaze Er zijn afhankelijk van de gebruikte modules enkele plekken waar hij niet accepteert dat een url zonder slash begint, dat kan je oplossen door alleen :\\ te gebruiken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:49:
enkele plekken waar hij niet accepteert dat een url zonder slash begint, dat kan je oplossen door alleen :\\ te gebruiken.
Ik werkte al niet met WordPress vanwege de idioterie, maar de hack die jij hier noemt schreeuwt om standaarden overboord te gooien.
Doet mij denken aan al die oude Internet Explorer hacks in CSS met * enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
DJMaze schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:49:
[...]

Ik werkte al niet met WordPress vanwege de idioterie, maar de hack die jij hier noemt schreeuwt om standaarden overboord te gooien.
Doet mij denken aan al die oude Internet Explorer hacks in CSS met * enzo :)
Protocol agnostische hyperlinks (ja, zo heten die krengen) zijn juist handig om diverse redenen... en het is geen hack, of iets;

Je laat de software architectuur (van je site / CMS) bepalen welk protocol gevolgd moet worden, dat is beter dan hardcoded een protocol invoeren... (en werkt perfect in WP).

- edit - uitleg, ook dat je een mooi parent / sibling protocol kan maken zo (waarbij sibling de instelling van de parent erft, zonder deze te hoeven benoemen).

Wikipedia: Wikipedia:Protocol-relative URL

Het is geen wondermiddel, maar kán handig zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 07-07-2018 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
EricNL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:58:
Hi All,

Laat me beginnen te vertellen dat ik een complete beginner ben als het gaat om website content. HTML ken ik natuurlijk wel, en ik kan het ook lezen maar als het om PHP of CSS etc gaat raak ik het al snel kwijt. Wel heb ik kennis van de netwerk kant en laat dat nu net zijn waar het om gaat.

Even in het kort
- Website draait op Apache2 (gemaakt met WordPress)
- Binnen Apache en WordPress is de site volledig "omgezet" van HTTP naar HTTPS (force redirect etc werkt ook prima)

Nu het probleem:
1. Er zijn op de website op één of andere manier 3 plaatjes met een hyperlink daarin achtergebleven die op http blijven staan. In de Media library van WordPress staan ze wel degelijk met HTTPS. Ik zit me ondertussen al uren rot te zoeken waar ik de source file o.i.d. kan vinden om desnoods keihard die URL aan te passen van de hyperlink maar ik krijg het niet gevonden. Op de WordPress pagina draait een thema die allerlei CSS'en aan roept, maar de daadwerkelijke source file waar deze URL in staat krijg ik maar niet gevonden (omdat ik ook niet weet waar ik moet zoeken).

Gevolg is dus MixedContent waarschuwingen en geen groene padlock. Ook de SSL Content Fixer plugin van WordPress kreeg dit niet opgelost.

Via de YellowPencil tool leek ik iets verder te komen, en als ik daar in de "DOM Code" kijk staat ook "http", maar aanpassen in dat venster gaat niet.

Wie heeft de gouden tip :)?
Er van uit gaande dat je geen eigen blueprints gebruikt, maar standaard WordPress - is de kans groot dat het in de wp_settings opties van je database zit.

Daar bepaal je 1x het adres van je site en die wordt dan overal doorgevoerd.

Via wp-admin kan je er komen door te gaan naar SETTINGS - GENERAL

Daar zie je (meestal) 2x je website adres staan...

En vergeet niet daarna even via SETTINGS - PERMALINKS je .htaccess te flushen...

Werkt dat niet, dan moet je eens in header.php van je thema kijken (via de sFTP) en kijken of daar een verwijzing in staat naar je brandname + logo + anchor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@b2vjfvj75gjx7 ja klopt die zijn handig, en die beginnen met twee slashes '//'.
Echter, als je goed keek was de tip een dubbele punt er voor, dus: ':\\' en dat is niet de standaard.
En in zijn antwoord zegt ie backslashes ipv slashes.
Kan ook zijn dat ie gewoon verkeerd heeft getypt hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door DJMaze op 07-07-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
DJMaze schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:49:
@b2vjfvj75gjx7 ja klopt die zijn handig, en die beginnen met twee slashes '//'.
Echter, als je goed keek was de tip een dubbele punt er voor, dus: ':\\' en dat is niet de standaard.
En in zijn antwoord zegt ie backslashes ipv slashes.
Kan ook zijn dat ie gewoon verkeerd heeft getypt hoor.
Lijkt mij een tikfout, of een quirk die je anders niet wil :)

Dat is niet eens een geldig protocol... niet in WordPress, niet ik Kirby, nooit niet (dus altijd niet...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
@All,

Het is (gelukkig) uit handen gegeven naar iemand die verstand had van WordPress. Als ik het goed heb begrepen was het in dit geval niks meer dan "even het logo (waarin de hyperlink zat) uit gezet en weer aangezet".

Thanks voor alle hulp i.i.g!

Pagina: 1