Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyarr
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-04 10:29
Hoi,
Als ik mijn telefoon cast op mijn tv (lg smart tv) en filmpjes op 1080p of hoger wil streamen merk ik dat het heel erg hapert. Ik merk dat filmpjes op 720p ook hapert maar minder erg natuurlijk

Nu vraag ik mij af of het komt omdat ik maar een 50mbit internet abonnement hebt of dat het door de verbinding komt? Heeft het zin om het internetpakket te verhogen naar 200mbit bij bv een Ziggo of blijft het probleem dan alsnog?

Alleen mijn telefoon is op dat moment actief op het netwerk.

Alvast bedankt!

Siyar

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:19
Dit kan meerdere factoren zijn.

Om welke TV gaat het om, gebruik je een chromecast of via de TV zelf. Hoe stabiel is je wifi en hoever zit het allemaal van elkaar.
Waar staat de modem/router die de wifi uitzend. Gebruik je een wifichannel die enorm druk is, woon je in een flat met 100 verschillende wifiverbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyarr
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-04 10:29
Het gaat om een lg55uk6100 die bekabeld is aan de router. Die router staat ongeveer 1,5 -2 meter van de tv vandaan. Ik zit op de 5G netwerk van mij tv, waar verder niemand op zit en gebruik dus als enige dat kanaal.

Ik gebruik de mirrorcast van de tv zelf, maar merk ook dat die hapert als de nieuwe chromecast gebruik.

Los van alle beinvloendende factoren, is 50mbit genoeg om full hd/4k om het op de tv te casten of moet ik hoger gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien alles bij elkaar staat/ligt en je enkel op 5GHz zit, moet het wel soepel werken.
wat als je alleen CC gebruikt en de CC App op beide toestellen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 06:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Siyarr schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:31:
Los van alle beinvloendende factoren, is 50mbit genoeg om full hd/4k om het op de tv te casten of moet ik hoger gaan?
Youtube, Netflix en andere diensten hebben zo'n 20Mbit/s nodig voor 4K streamen, voor Full HD nog een stuk minder. 50 Mbit/s is dus meer dan genoeg.

Doe eens een aantal speedtesten op je S8, wat voor snelheden haal je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04 12:22
Voor het casten is de snelheid van de internetverbinding toch totaal onbelangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 06:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
yamahabest schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:56:
Voor het casten is de snelheid van de internetverbinding toch totaal onbelangrijk?
Hangt er vanaf wat je cast. Als je het telefoonscherm cast inderdaad niet, maar als je een Netflix of Youtube stream cast dan natuurlijk wel.
Pagina: 1