Notificaties re-pollen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Het komt geregeld voor dat ik in een topic zit en rechtsboven een notificatie zie verschijnen. Ik klik dan op de notificatie en kom dan bijvoorbeeld bij een topic uit waar iemand mij heeft gequote. Op dat moment zie ik geen notificatie meer staan. Ik druk vervolgens op vorige/back om terug te gaan naar het topic waar ik was maar daar blijft vervolgens de notificatie bovenin staan. Is er geen mogelijkheid om die notificaties dan opnieuw te pollen waardoor de melding komt te vervallen? Of denk ik nu te simpel en is dit technisch een stuk gecompliceerder dan ik verwacht?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haha, ja, dit vind ik ook irritant. Het gele bolletje priemt dan in mijn ogen. Natuurlijk is het gewoon een kwestie van even negeren of refreshen of zelfs alle notificaties als gelezen markeren, maar toch. Het zou inderdaad slimmer kunnen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
@Room42 Ik had er zojuist wéér last van n.a.v. jouw reactie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:41 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
@Verwijderd daar heb ik op zich wel beeld bij, maar de andere kant van het verhaal is dat wanneer ik een pagina maak à la

PHP:
1
echo time();

Als ik:
Naar die pagina ga -> naar een andere pagina ga -> op 'back' druk
Dan zie ik de waarde wijzigen.

Zelfde geld trouwens voor een JS-pageload functie, die vuurt ook gewoon opnieuw af na history.back, je zou dan toch kunnen pollen bij pageload en daarna de reguliere methode aan blijven houden die nu al in gebruik is?

Ik snap dus nog steeds niet zo goed waarom dit niet zou kunnen, maar misschien mis ik wel iets volledig. Miscchien dat een T.net dev hier iets over kan zeggen?

[ Voor 20% gewijzigd door Harrie_ op 05-07-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:41 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat gele bolletje verdwijnt vanzelf, alleen duurt dat eventjes.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

crisp

Devver

Pixelated

Orion84 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:37:
Dat gele bolletje verdwijnt vanzelf, alleen duurt dat eventjes.
Een minuut om precies te zijn, want dat is de poll frequentie

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:34:
Als de pagina uit het geheugen komt, zoals vaak het geval is als je op "back" drukt, heeft Tweakers geen idee dat je teruggebladerd bent. Dit is geheel aan je browser die simpelweg de pagina rendert zoals die in het geheugen staat.

Zelfs als een deel van de pagina opnieuw wordt gedownload worden bepaalde triggers niet opnieuw afgeschoten maar krijg je gewoon te zien wat je daarvoor ookal had.

Je browser zegt dus [1] want dat was toen zo en gaat niet bij Tweakers pollen of er wat veranderd is.

Vanuit Tweakers zelf is het bijna niet te doen om dat te forceren. Tenzij je elke pagina altijd elke 1 seconde gaat pollen of er notificaties zijn ofzo.
Dat is ook niet waar. Als je navigeert binnen je geschiedenis (niet alleen terug, maar ook voorwaarts), dan krijg je gewoon een popstate event waar je naar kunt luisteren. Tweakers zou simpelweg de controle opnieuw kunnen doen bij zo'n event.

Maar goed, nu gaat @crisp vast zeggen dat dat ook wat haken en ogen heeft :+

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 05-07-2018 12:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

.oisyn schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:45:
[...]

Dat is ook niet waar. Als je navigeert binnen je geschiedenis (niet alleen terug, maar ook voorwaarts), dan krijg je gewoon een popstate event waar je naar kunt luisteren. Tweakers zou simpelweg de controle opnieuw kunnen doen bij zo'n event.

Maar goed, nu gaat @crisp vast zeggen dat dat ook wat haken en ogen heeft :+
Eerder het pageshow event denk ik. Popstate hoeft geen page-transitie te betekenen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:41 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het is vooral even uitzoeken waar, wanneer en hoe we dan het beste een refresh van die tellers kunnen triggeren..

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
@crisp Begrijp ik hieruit dat dit geen gek / moeilijk / onuitvoerbaar idee is? Misschien opnemen in de volgende dev-iteratie :>

Pagina: 1