Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:57
De laatste paar dagen merk ik dat mijn computer onwijs veel langzamer is geworden,
om als voorbeeld maar te geven dat wanneer ik de computer opstart met of zonder internet. en ik de taskmanager open met ctrl-shit-esc dir 20/30 seconde duurt. dit veranderd niet als ik bijvoorbeeld 30 minuten wacht.

enige programma's die lopen is bitdefender (deze stond er al lang op voordat de slowdown gebeurde)

taskmanager laat geen bijzonderheden zien (cpu 10% memory 20%.
een game als fallout 4 kan ik normaal spelen mits dat de laadtijden iets langer zijn.

ccleaner er al doorheen gehaald en overbodige files verwijderd om meer ruimte te maken
bitdefender en malwarebyte scan kwamen er beide schoon uit

ik weet zelf iet meer wat het akn zijn. kunnen jullie mij hierbij helpen

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Temperaturen al gemeten? Aangezien het de afgelopen dagen best warm is/was, kan de cpu ook gaan throttelen.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Verwijderd

Mogelijk een harde schijf die zijn einde nadert.

Geen probleem met temperaturen?

• pedra
beetje stof nog verwijderd. temperaturen nog niet gemeten maar aangezien het gelijk vanaf de eerste startup is.

ik heb alleen een ssd erin zitten.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke hardware praten we hier over? Even een lijstje maken aub :)

Inderdaad ook even de temperaturen in de gaten gaan houden met bijv. hwmonitor (niet speccy, dat is rommel) en draai ook even Crystaldiskinfo om te kijken of je SSD nog wel in orde is.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• pedra
okee dit is wel heel bijzonder. nadat ik crystaldisk heb gedraait. computer opgestart in safe mode, alles perfect. meer normaal opgestart ook alles weer perfect.
eigenlijk net zo frustrerend aangezien ik geen flauw idee heb waarom dit zou moeten uitmaken

crystaldisk

spec

temp

[ Voor 6% gewijzigd door pedra op 05-07-2018 11:42 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

pedra schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:32:
okee dit is wel heel bijzonder. nadat ik crystaldisk heb gedraait. computer opgestart in safe mode, alles perfect. meer normaal opgestart ook alles weer perfect.
eigenlijk net zo frustrerend aangezien ik geen flauw idee heb waarom dit zou moeten uitmaken
Dat is crystaldiskMARK ik wilde graag crystaldiskINFO zien ;) die toont namelijk de gezondheidsstatistieken van je SSD.

En die temperaturen zijn niet ernstig hoog, dus dat lijkt me niet problematisch. Wel cryptisch trouwens, Intel 6600. Daar zijn er maar een paar van gemaakt (E6600, Q6600, i5-6600, i5-6600K :+ )

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 15:06
Check ff een aantal dingen op het moment dat het traag loopt:
- Hoeveel cores er beschikbaar zijn (task manager)
- Wat de cpu-speed is (die moet natuurlijk hoog zijn bij hoge load)
- Of je energieinstellingen de cpu enigzins vertragen

Doe een Memtest86(+) test om te controleren of je hardwarematige fouten in je RAM hebt.
Als dit op niets uitloopt, vermoed ik ook een SSD issue, of iets in de aansturing hiervan. Driverupdate gehad of nog te doen?

• pedra
i5 6600 is het.
4 cores beschikbaar doen het ook

crystaldisk INFO

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:05
Toevallig windows 10?

• Bartmanz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-11 15:08
Ik heb zelf vorig jaar een enorme traagheid van mijn systeem (Windows 10) gehad waar ik totaal geen grip op kreeg. Op een gegeven moment een schone installatie gedaan waarna alles weer als een zonnetje draaide totdat ik Bitdefender installeerde.
Bitdefender trok m'n complete systeem onderuit terwijl ik best wel een serieuze setup heb (i7 6600U, 16Gb, SSD).
Bitdefender van de computer afgegooid en hij draait weer als een zonnetje.
Pagina: 1