Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje1981
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04-2024
Binnenkort kan ik beginnen als junior tester. Zoveel zin in.

Nu mag ik daar ook mijn hbo ict opleiding afmaken.
Ik heb deeltijd hbo ict & software engineering gedaan maar eind 2e jaar moeten stoppen. Dit kwam omdat ik het overlijden van mijn beide ouders nooit had verwerkt.
Er kwam op dat moment zoveel bij elkaar: o.a. reorganisatie op mijn werk, dat het mij te veel werd.

Nu merkte ik ook wel dat ik met programmeren wel wat moeite had.
Met testen juist helemaal niet. Daar zat ik met een big smile in de klas en bovendien vond de leraar dat ik er in uitblonk.
Zal ook wel met mijn autisme spectrum stoornis te maken hebben. En omdat ik testen super leuk vind.
Ik heb nu ook mijn ISTQB Foundation binnen.

Laatst nog een test laten doen en mijn sterkste punten zijn:
- Plannen en organiseren
- Kwaliteit leveren
- Instructies en procedures opvolgen
- Op de behoeften en verwachtingen van de klant richten

Ik heb al vanalles gelezen over HBO ICT opleidingen maar zie door de bomen het bos even niet meer.

Mijn vraag is echter aan jullie: welke hbo ICT opleiding adviseren jullie en waar? Dat wordt dan deeltijd of thuisstudie.
Ik woon in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris TT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:37
Hallo,

Over de precieze studie die je daar in de buurt kunt doen kan ik je niet adviseren. Maar gezien je gegeven informatie over je verleden zou ik kiezen voor een deeltijdstudie. Studeren in de avond kan soms best belastend zijn, aangezien je ook aan een nieuwe baan begint, komt er dan best veel op je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Chris TT schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:15:
Hallo,

Over de precieze studie die je daar in de buurt kunt doen kan ik je niet adviseren. Maar gezien je gegeven informatie over je verleden zou ik kiezen voor een deeltijdstudie. Studeren in de avond kan soms best belastend zijn, aangezien je ook aan een nieuwe baan begint, komt er dan best veel op je af.
Is deeltijd dan één dag in de week naar school, of is dat overdags werken, en 's avonds leren?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:37

Nogne

>.<

Widow schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:58:
[...]

Is deeltijd dan één dag in de week naar school, of is dat overdags werken, en 's avonds leren?
Overdag werken, s'avonds naar school en in je eigen tijd leren.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-12-2024

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Ik heb zo mijn HBO gehaald. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar 3 lessen per week was mijn maximum want je moet de boel nog verwerken + taken maken.

Ik heb programmeren gevolgd, dus als je daar vragen over hebt - shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 12:59
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Testen is een prachtig vak.

Wat is de reden dat je alsnog een HBO studie oppakt naast deze nieuwe uitdaging? Is dat een vereiste of een wens? In beide gevallen wat is het doel dat je wilt (of moet) bereiken?

Heb je al een beeld in welke richting je je wilt ontwikkelen als tester? Of eventueel daarna? Bijvoorbeeld automatisering of security of iets anders en meer richting business consultant? Hou bij je studiekeuze rekening met deze richting.

Welke begeleiding, mogelijkheden en advies bied je nieuwe werkgever hierin?

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:21

EMP

Krulloos!

Mevrouw EMP doet nu een part-time opleiding HBO ICT. Dat is 1 avond klassikaal les en 1 avond virtueel les (een soort groot Skype gesprek).

Ze werkt daarnaast 4 dagen in de week, en dat is realistisch gezien ook wel de max. Er zjin weken dat ze al het schoolwerk op die ene dag kan, maar vaker moet ze nog een extra avond of weekenddag werken om alle school opdrachten af te krijgen.

Dat er toch een klassikaal component in zit geeft haar heel veel steun, en maakt het mogelijk om het in de tijd die er voor staat te doen. Als ze het als thuisstudie zou moeten doen zou het veel meer discipline kosten.

Hopelijk kun je wat met deze ervaring.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:42
Nog een optie: een collega heeft laatst een ICT studie aan een buitenlandse university afgerond en is daar in totaal 1x geweest, om zijn diploma op te halen ;)

Volgens hem staat het goed aangeschreven, was het een bijzondere ervaring en bepaal je je eigen tempo.

Een extra optie is misschien niet wat je zoekt, maar je zou het evt. kunnen researchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje1981
Ik ga 32 uur in de week werken. Misschien ook wel 1 dag thuis. Dat bekijken we nog.

Het lijkt mij verstandig om eerst even te gaan wennen aan de nieuwe baan.

Nukar ik wil een hbo ict opleiding afronden omdat het een wens is.
Nee ik heb nog geen beeld. Zit ook met mijn hoogfunctioneremd autisme.
Ik wil tester blijven. Of iig iets met tesyen blijven doen. Daar ligt mijn passie.
Automatisering lijkt mij erg interessant. Maar ook het business gedeelte. Al zeggen ze dat business lastig is met autisme.

Ik kan vragen of mijjn coach na een tijdje mee wil kijken wat het beste bij mij past en ook vanwege doorgroeien.

Emp zit er bij jou veel programmeren in?

Kan iemand misschien ook een pb sturen welk beginsalaris ik kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:21

EMP

Krulloos!

Engeltje1981 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:07:
Emp zit er bij jou veel programmeren in?
Ik doe de studie niet, maar mijn partner ;)

Ze heeft nu een half jaar achter de rug, waarin ze meer een database ontworpen heeft. Volgende half jaar is het een half jaar Java ontwikkeling, dus er zit duidelijk een component programmeren in ja.

Maar dit staat allemaal heel duidelijk op de website van de verschillende opleidingen, bijvoorbeeld hier. Ook startsalarissen is prima te vinden...

Als je in de ICT wilt gaan werken dan is zelf informatie kunnen vinden ook een belangrijke skill ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 12:59
Omdat de opleiding een wens is wil ik je toch adviseren eerst te starten met je nieuwe baan.
Ik ga ervan uit zij je inwerkperiode goed hebben geregeld. Dan krijg je een introductie in alle aspecten waar je mee te maken kunt krijgen. Dus zowel de technische als de business kant. Dit gefet jou de ruimte om te kijken waar jouw passie ligt.

Ik ken de beperkingen en kansen van HFA onvoldoende om daar echt wat van te vinden. Maar stereotyperend zou ik dan toch neigen naar de technische kant. Kijk daarbij ook naar (big)data en AI.

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje1981
Super bedankt Nukar.

EMP ik heb het al gevonden. Toch bedankt.
Kreeg zoveel informatie via internet dat ik door de bomen het bos niet meer zag.
Pagina: 1