Koopadvies: 49inch Televisie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBPnut
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-10 20:22
Hallo,
Aangezien ik een 55 inch te groot vind voor mijn woonruimte (max 2-2.5m vanaf de bank), ben ik op zoek naar een 49 inch televisie.
Op dit moment overweeg ik de volgende modellen:
* Sony KD49XE9005
* Samsung QE49Q7F
* Samsung UE49MU7000
* LG 49SJ810V
De eerste twee zitten in een net iets hogere prijsklasse 1,100 EUR tov de laatste twee 700 EUR. Is het de meerprijs waard vergeleken met de twee andere televisies?

Daarnaast ben ik niet geheel overtuigd van Android TV (Sony), en meer gecharmeerd van LG WebOs vandaar dat ik die ook in overweging neem.

Wat zouden jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
JBPnut schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:37:
ben ik op zoek naar een 49 inch televisie.
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Topic is dus die kant op gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb gekeken naar dezelfde TV's en ben er ook nog niet helemaal over uit welke ik wil nemen.

De Sony KD-49XE9005 lijkt het beste uit de test te komen kwa contrast, zwartwaardes en bewegende beelden, alleen levert weer op kijkhoeken in.

Bij de MU7000 heb je volgens mij een lagere aantal HZ, aangezien Samsung vaak dubbel aangeeft van wat het daadwerkelijk is. De kleuren en dergelijke zijn volgens mij wel ok, ook komt het met de one-connect box wat handig is voor kabelmanagement.

De LG heeft goeie kijkhoeken vanwege het IPS-paneel en heeft ook alle HDR-soorten, maar schijnt weer in te leveren op kleuren/contrast.

De Samsung QE49Q7F weet ik niet zoveel van.

Kwa prijs zit er inderdaad ook wel een aardig verschilletje in. Als iets meer uitgeven geen probleem is zou ik voor de Sony XE9005 gaan. Daar ben ik zelf ook een mooie aanbieding voor aan het zoeken. Bijna overal is de 55 inch versie trouwens goedkoper dan de 49 inch. Mocht het geen probleem zijn als hij wat groter is, zou ik voor de 55 inch versie gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Mibosa op 05-07-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBPnut
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-10 20:22
Infection schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:51:
Bijna overal is de 55 inch versie trouwens goedkoper dan de 49 inch. Mocht het geen probleem zijn als hij wat groter is, zou ik voor de 55 inch versie gaan.
Ja dat viel mij ook al op, had verwacht dat die goedkoper zou zijn gezien kleiner paneel. Het is jammeer dat de 55 inch naar mijn mening net te groot is voor in de woonkamer anders had ik graag iets meer betaald voor de C7 OLED.

Ik heb dezelfde punten in mijn overweging meegenomen die jij opnoemt, echter ben er nog niet volledig uit. Met name omdat ik de Sony, overall kwalitatief het beste zo lijkt, relatief duur vind t.o.v. een groter model/ OLED model.

De LG lijkt in mijn ogen het meeste waar voor je geld, met name ook omdat het WebOS met de SmartRemote aanbiedt. Echter ben ik wel benieuwd hoe groot het kwaliteits verschil is t.o.v. de Sony.

Ben benieuwd welke het uiteindelijk gaat worden.

[ Voor 11% gewijzigd door JBPnut op 05-07-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
JBPnut schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:26:
[...]

Ja dat viel mij ook al op, had verwacht dat die goedkoper zou zijn gezien kleiner paneel. Het is jammeer dat de 55 inch naar mijn mening net te groot is voor in de woonkamer anders had ik graag iets meer betaald voor de C7 OLED.

Ik heb dezelfde punten in mijn overweging meegenomen die jij opnoemt, echter ben er nog niet volledig uit. Met name omdat ik de Sony, overall kwalitatief het beste zo lijkt, relatief duur vind t.o.v. een groter model/ OLED model.

De LG lijkt in mijn ogen het meeste waar voor je geld, met name ook omdat het WebOS met de SmartRemote aanbiedt. Echter ben ik wel benieuwd hoe groot het kwaliteits verschil is t.o.v. de Sony.

Ben benieuwd welke het uiteindelijk gaat worden.
Kwa prijs/kwaliteit kom je toch wel op de LG uit denk ik. Dat de kleuren en het contrast wat minder zouden zijn volgens een aantal Tweakers zou kunnen kloppen, maar zou na wat kalibratie wel mee moeten vallen. Het ligt er ook vooral aan wat je eerder voor een TV had en dus gewend bent. Als je van Full HD afkomt of een low-budget 4K tv, dan is deze LG natuurlijk gewoon geweldig.

De Sony is sowieso beter kwa kleuren, contrast en bewegingen, maar of dat het echt waard is voor bijna 400 euro meer. Gooi nog 100 - 200 euro bovenop de XE9005 en je hebt een OLED.

Ik zit er zelf ook erg aan te denken om de LG te nemen, vooral omdat het de beste in zijn prijsklasse lijkt te zijn en ik OLED of de XE9005 net iets te duur vind. De Samsung vond ik ook erg aantrekkelijk vanwege het uiterlijk en de kleuren, maar het daadwerkelijke aantal Hz schijnt toch veel lager te liggen dan aangegeven. Samsung schijnt er frames tussen te plakken.

[ Voor 7% gewijzigd door Mibosa op 06-07-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:02
Ik kan alleen maar zeggen dat dat HEEL erg snel went.
Wij gingen van een oude 32 inch naar een 50 inch in de woonkamer.
Zelfs mijn vrouw vindt dat nu fantastisch om naar te kijken.

Heb nu net een nieuwe Panasonic 55 gekocht (zaterdag afhalen) voor in de "man cave".
Slechts 650 euro voor een model 2017 met redelijke specs (minder dan die in de woonkamer)
Had nog even getwijfeld voor de 65 inch ... maar die viel net wat duur uit en had nog minder goede specs.
Maar met 65 inch heb je toch bijna echt cinema ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Infection schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:03:
[...]Samsung schijnt er frames tussen te plakken.
Alle 100Hz modellen 'plakken er frames' bij, hoe moet je anders van 24/50/60 frames op 100/20 komen?
Alleen de 49MU7000 scheen iirc wel een 50(60)Hz model te zijn, terwijl die vanaf 55" wel een 100(120)Hz is.
Contrast is ook iets wat je er niet even bij kalibreert, een IPS model heeft gewoon een veel minder contrast wat je bij donkere scenes vanaf een hoek gezien zeker gaat merken (tenzij genoeg omgevingslicht).
Misschien is de nieuw 850 reeks met local dimming wel iets: pricewatch: LG 49SK8500 Zwart (ongetwijfeld ook wat goedkoper te krijgen dan de pricewatch aangeeft). Al heeft het 55" 950 model 'slechts' 50 zones en zou de 850 de helft hebben ... (maar de 49" XE90 heeft er ook maar 24 iirc)

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 06-07-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wiemelen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:08:
[...]

Ik kan alleen maar zeggen dat dat HEEL erg snel went.
Wij gingen van een oude 32 inch naar een 50 inch in de woonkamer.
Zelfs mijn vrouw vindt dat nu fantastisch om naar te kijken.

Heb nu net een nieuwe Panasonic 55 gekocht (zaterdag afhalen) voor in de "man cave".
Slechts 650 euro voor een model 2017 met redelijke specs (minder dan die in de woonkamer)
Had nog even getwijfeld voor de 65 inch ... maar die viel net wat duur uit en had nog minder goede specs.
Maar met 65 inch heb je toch bijna echt cinema ervaring :P
Ik vond 65" vorig jaar te duur en ben daarom ook van 32" naar 65" gegaan. Mijn eigen woonkamer is ook niet enorm, maar een tv in dit formaat went inderdaad ontzettend snel. Ook geen moment spijt van deze grootte.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1