Monitor Overklokken?????

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022
een headline van vandaag ging over een monitor die overgeklokt was. :)

maar hoe weet je hoever je kan of hoeveel je monitor aankan, ik heb namelijk geen zin om ¡BOEM! :( te horen.

ik heb toevallig zo'n 19"CTX monitor iets van VL950 of zo.

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
Wat en hoe valt er aan een monitor over te klokken dan???

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ja dat vraag ik me ook af... Zo'n ding kan toch niet sneller?? Of bedoel je misschien de refresh rate ofow?

• coramoor
  • Laatst online: 30-05-2022
ja dat bedoel ik de refresh rate hoger zetten >:)

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 14:43
een beetje slimme monitor geeft geen beeld als ie buiten zijn refresh bereik zit. :)
En als die al beeld geeft dan is dat verminkt Horizontaal scrollend beeld bijvoorbeeld.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

gelukkig geeft mijne signal out of reach anders was die al weggeweest

had hem op 1600x1200 op 100 hz geprobeerd :) (we praten hier over 17 " ;)

Verwijderd

Een monitor overklokken kan niet. Net als een muis. De hardware is de bepalende factor. Bandbreedte van videoversterkers, keuze van afbuigsysteem, impedantie van afbuigspoelen etc. Jammer, maar waar !

• smokey
  • Laatst online: 19-02 23:05
monitor zou ik niet hoger zetten dan 100hz die van mij kan 120 hz aan in 1024 (CTX 17 inch) maar zet hem op 100hz is ruim zat zie je toch niet verschil. hoe hoger refreshrate hoe harder die moet werken. hoe snelller kapot

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja, dan met je de kleurenpendant ietsje hoger zetten, zodat je een distrivigentie krijgt met de ...

shit...jack spijkerman kan het toch beter :)

Verwijderd

Mijn CTX 17 inch (VL710) max 1600x1200
heb ik wel eens per ongeluk op
2048xnog iets gehad, gaf goed beeld maar vertrouwde het toch niet helemaal,
dus maar weer snel teruggezet

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
Coen... als je scherm 2048x1536 weergeeft wil dat zeggen dat hij die reso gewoon aankan en dat hij d'r niet stuk van gaat ofzo... Waarschijnlijk heb je met je ctx 17" gewoon 'n maximale horizontale refresh van 96 KHz en als je 'm op 2048 instelt kun je op je monitor opvragen hoeveel khz dat is..
(/me gaat even kijken) 95,5 khz.. Als ie maar niet boven de 96 khz komt kan je scherm 't weergeven :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
hahah.. smokey ik zie 't al voor me dat jij expres je scherm op 60 hz laat staan en voor koppijn kiest omdat anders je scherm 'n week eerder kapot is :)

ze zijn ervoor gemaakt :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Hij heeft het over het verschil tussen 120 en 100 hz... Das wat anders dan 60 Hz. Bij sommige monitoren is het toch zo hoe hoger de refreshrate, hioe onscherper het beeld?

• smokey
  • Laatst online: 19-02 23:05
knappe meneer ben jij zeepoog als jij het verschil ziet tussen 120 en 100 hz. dus ik zet hem op 100 hz is zat genoeg. als jij met je auto heel vaak steeds heel hard rijd issie ook sneller af terwijl hij er ook voor gemaakt is.

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 13:00
euh, een muis overclocken kan dus wel hoor, weet alleen niet meer hoe, had iets te maken met het aantal keer dat hij z'n positie checked. dus je kon je muis preciezer maken, spijtig dat ik die URL niet meer weet. (waarom crachen harde schijven als ze +/- 85°C worden ??????? ;) )

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Had je Dnetc.exe op je monitor willen gaan runnen ofzo?? ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Monitor overclocken kan dus echt wel!
ik had een half jaar geleden een stukkie gelezen van een sicko die een frenel lens voor zn monitor had gebouwd waardoor het beeld veel groter leek. maar ik heb de link niet meer. Muis overclocken doe je met PS2 rate das een proggy waarmee je de sample snelheid van je PS2 poort aan kan passen. Standaard is dat 40 maar mijn poort loopt nu op 200 is een stuk smoother.

THaVinnY

Verwijderd

Zijn er ook lullo's die hun muismat OC'en ?

Verwijderd

Nu, ik heb wel een keer m'n muis mat laten crashen (was zo'n ding van ems, met calculator)
Pagina: 1