vorige telefoon whatsapp bestanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:46
Om te beginnen een lijstje met telefoons die ik heb gehad in chronologische volgorde:
Iphone 4s -> iphone 5s -> iphone SE

Mijn vraag:
Het gaat deels met betrekking ook tot whatsapp.

Ik heb momenteel de iphone SE. Op whatsapp heb ik, zoals velen, heel veel verstuurd en ontvangen. Nu wilde ik graag een bestandje, foto, die ik heb ontvangen via whatsapp op de iphone 5s weer terug ‘recoveren’.

Kort door de bocht, foto ontvangen op whatsapp op iphone 5S. Iphone 5S verkocht. Op iphone SE de foto van whatsapp van de iphone 5S proberen te verkrijgen

Is dit uberhaupt mogelijk?

Relevante software en hardware die ik gebruik
IOS // whatsapp

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
dr.fone, hiermee heb ik wel al veel fotos, die ooit op de iphone SE hebben gestaan, terug. Maar nog niet van vorige telefoons

Groetjes,
Tijl

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
OHJA, misschien een dingetje, telefoonnummer is altijd hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:19

Croga

The Unreasonable Man

Heb je indertijd, bij overgang naar je nieuwe telefoon, de Whatsapp inhoud over genomen?

Whatsapp inhoud staat alleen op je telefoon. Als je indertijd niet een backup gemaakt hebt op je oude telefoon en die geïmporteerd op je nieuwe dan is al die inhoud simpelweg verloren.

Kort antwoord: Nee, dat is überhaupt niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Als ik een backup hebt, dan zou het wellicht kunnen als je die terugzet. Of terug gezet hebt steeds bij elke upgrade. Of ben je iedere keer met een lege whatsapp begonnen bij elke nieuwe telefoon?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
Je krijgt altijd de vraag om alles terug te zetten met een nieuwe telefoon. Altijd gedaan. Maar nooit fotos en video. En als ik whatsapp hierover mail, confirm dat ik het ben etc, wat kunnen hun doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:19

Croga

The Unreasonable Man

iTijl schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:15:
Je krijgt altijd de vraag om alles terug te zetten met een nieuwe telefoon. Altijd gedaan. Maar nooit fotos en video. En als ik whatsapp hierover mail, confirm dat ik het ben etc, wat kunnen hun doen?
Zoals al gezegd; alles in Whatsapp staat alleen op je telefoon. Whatsapp kan dus niets voor je doen, er wordt namelijk niets centraal opgeslagen.

Ofwel: Niet terug te halen. Geen enkele optie. Geen zin om verder te zoeken, het is er namelijk simpelweg niet. Vergeet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Croga schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:19:
[...]

Zoals al gezegd; alles in Whatsapp staat alleen op je telefoon. Whatsapp kan dus niets voor je doen, er wordt namelijk niets centraal opgeslagen.

Ofwel: Niet terug te halen. Geen enkele optie. Geen zin om verder te zoeken, het is er namelijk simpelweg niet. Vergeet het maar.
Exact. Whatsapp heeft end to end encryptie.
Ook al zouden ze het willen, ze kunnen niets zien.
Je hebt dus geen backups gemaakt? Die zou je anders kunnen terugzetten.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Alleen mogelijk als je iCloud backup had ingeschakeld voor Whatsapp, dat staat volgens mij standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
Wat wel raar is, deze telefoon heb ik sinds Juni 2016, maar ik kan wel nog een whatsapp foto van april 2016 zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
iTijl schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:15:
Foto’s zitten sowieso altijd inbegrepen bij de iCloud en iTunes backups, dit zie je als “media herstellen” in WhatsApp, dat gebeurt op de achtergrond na herstel van berichten. Video’s kan je optioneel aan/uitzetten.

Weg is weg als je geen backup hebt gemaakt. En een nieuwe iCloud-backup overschrijft de vorige. Eigenlijk komt het er op neer dat je pech hebt als je die foto verwijderd hebt en geen verdere backups had. Gezien het in WhatsApp is kan je de verzender/ontvanger misschien vragen of ze het nog hebben. Zo niet dan is ‘t jammer maar helaas.

Mocht je nog een iTunes-backup hebben dan kan je de foto daar misschien uit extracten.

@CyBeRSPiN
Nope. Sterker nog, standaard wordt er een dubbele backup van je WhatsApp gemaakt!
Een in de reservekopie van je complete toestel en eentje van WhatsApp’s eigen reservekopie optie. Wil je ooit ruimte besparen op je iCloud dan kan je uitzetten dat WhatsApp wordt inbegrepen in de backup van je gehele toestel; immers is die minder belangrijk en onhandiger bij herstel tussendoor dan de backup van WhatsApp zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door WhatsappHack op 05-07-2018 12:26 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@iTijl Je hebt telkens een verse reservekopie gemaakt en meegenomen van iCloud, daar zit alles in namelijk.
Indien je niet met je laatste AppleID inlogt op volgende toestel, kun je gebruik maken van de reservekopie die je in WhatsApp zelf kunt maken. Dat is op je account van WhatsApp dus. (word je ook gevraagd als je niet met je AppleID inlogt en weer de App van WA instelt)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1