Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ownvizorkilla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-04 21:22
Mijn vraag

Mijn Macbook Air build year 2010 hangt sinds de laaste update vast op een witte scherm als ik hem aan zet.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Macbook Air build year 2010 sinds kort laaste versie van MacOS geinstalleerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Safe mode opstarten -> Werkt helemaal niet.
NVRAM resetten met Option + Command + P + R -> Machine gaat wel uit aan met start geluid alleen geen apple logo.

Mijn issue is soortgelijk met YouTube: 2011 MacBook Air, 2 days old, White Screen Of Death during Boot Camp . Ik had wel ergens gelezen dat er des tijds een terug roep actie was maar dit was jaren geleden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Probeer eens op te starten in Recovery Mode en zo de installatie opnieuw uit te voeren. Zo lang je je SSD niet wist verlies je normaal gezien ook geen data. Vermoedelijk is de installatie corrupt (of je SSD defect).

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 10:16
Je moet ook geen iOS op een Mac installeren :+

Start eens op met CMD+V
Blijft de mac hangen op een bepaalde foutmelding?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt idd als een rotte installatie of een rotte SSD. Dat eerste is niet spannend, dat tweede is minder leuk gezien er geen standaard SSD in kan. Dan is-ie feitelijk afgeschreven.

Anyway, inderdaad even zien of je de recovery in kan, dan van daaruit macOS opnieuw installeren (niet formatteren, dan is alles weg stuk foetsie kapodt) of in ieder geval in schijfhulpprogramma/disk utility even schijf EHBO draaien.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ownvizorkilla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-04 21:22
Ik heb geprobeerd in recovery mode te gaan en CMD+V. Het maakt mij ook niet veel uit ik heb geen gegevens lokaal alles in de cloud :)

Ik wil de SSD uitlezen of 100% zeker te zijn dat de schijf kapot is. Weten jullie of er een reader bestaat naar USB en waar ik deze kan kopen?

[ Voor 16% gewijzigd door Ownvizorkilla op 14-07-2018 02:08 ]