Toon posts:

hoe een 386 te OCen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik een 386(laptop met gewoone PC proseccor, Tochiba T1850C) OCen? zoek al lang maar alles is voor andere proc(PI, PII, PIII, Duron, Athlon, K6 2, ETC) maar nix voor een 386. dit staar er op de proc.

Intel
NG80386SX-25
C2502075
SX628
(m)©'85'87

(m) is net als de © een m in een rontje.

Hoe kan ik deze OCen?

Verwijderd

KAN een 386 wel overgeclockt worden :?
De processor zit immers vastgesoldeert op het mobo, dus je kunt de processor niet vervangen door snellere/langzamere modellen. Het moederbord zal dus ook wel niet andere snelheden ondersteunen dan de processor die derop zit!

Misschien kun je nog het kristalletje van de clockgenerator vervangen (ofzoiets).
Maar dan moet je er flink wat vanaf weten en goed kunnen solderen.
En voor wat? Die paar Mhz extra? Het blijft SLOOOOOM....

Verder kun je er nog een overdrive opzetten. Dat is een processor die je over de bestaande processor heen schuift. Zo kun je een 386SX systeem nog ongeveer op het niveau van een 486DX2 66Mhz krijgen, maar de rest van het systeem blijft langzaam. Bovendien zijn die dingen ongelovelijk moeilijk te vinden en dus extreem duur (100-200 piek). En ik vraag me af of dat nog wel past in een laptop...

Verwijderd

ik heb een overdrive liggen :)...

Verwijderd

Topicstarter
ow jullie denken dat t niet kan zonder een overdrive? ik heb niet de ruimte voor een overdrive in die laptop

Verwijderd

Kristal vervangen :)

Ipv een 33MHz er bijv een 40MHz in zetten :) dan heb je al 7 MHz winst! yoechie! :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Sommige 386 moederborden kun je gewoon de frequentie instellen hoor (25/33/40) maar de meeste 386 CPU's zitten vastgesoldeerd zegmaar, dus er kan geen andere op, dus kan je ook geen snelheid veranderen. Inderdaad moet je er dan een ander klokkristal op solderen. Ooit geprobeerd maar met weinig succes (instabiel systeem). Veel succes ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
woppa mijn laptop loopte net op 40Mhz ipv 25Mhz >:) >:) maar werd n beetje warm :'( dus maar snel naar 25Mhz gezet :( er zit geen fan in die laptop dus lekker warm werd ie wel!

Verwijderd

dubbel

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 22:59 schreef Bill_Gatjes het volgende:
woppa mijn laptop loopte net op 40Mhz ipv 25Mhz >:) >:) maar werd n beetje warm :'( dus maar snel naar 25Mhz gezet :( er zit geen fan in die laptop dus lekker warm werd ie wel!
loopte????

hoelang jij al nederlands praten

sorry :)

waarom wil ja dat ding oc`en?
Ik zie echt het nu er niet van in

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 14:24

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

voor een geeltje heb je een nieuw krsital die 66hz of zelfs 85hz maar waar je ze kan kopen weet ik niet, want toen ik die krengen kocht betaalde ik verdomme 300 piek.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

LOL!! Liepte is ook een mooi woord..

Verwijderd

heeft u uw zinsbouw al eens onder de loupe genomen

"lol"

stel een eventueele jumper hoger (aantal mhz) in en koel je cpu

Verwijderd

Topicstarter
heeft u uw zinsbouw al eens onder de loupe genomen
8.7 voor nederlands! maar op een forum tiep ik in een snel schrijf taaltje, vinden jullie dat goed? nee? sch**t aan >:) !!!
en koel je cpu
dat is het probleem in een laptop |:( reen ruimte om te koelen :(
ik deet het gewoon voor de lol >:) en het kan dus :) ik heb een 386 mobo liggen die gebruik ik nou voor de test, deze loopt nu al op 40mhz(eerst 16) >:)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Waarom je een 386 zou willen overklokken? Doom 1 loopt heel wat soepeler op een 386/40 dan op een 386/16 of 25 !! :) :) :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 09:47 schreef limoentje het volgende:
Waarom je een 386 zou willen overklokken?
voor de lol! :) :)

• TeeDee
  • Laatst online: 22:55

TeeDee

CQB 241

kan je voor de koeling er niet een paar gaten in rossen? (met een dremel ofsow???) wat je zou kunnen doen hiermee is:
op de ruimte waar het toetsenbord zit hebbie vaak ook nog wel vlakken zitten waar je een gat in kan maken (of gaten)... doe dit ook aan de onderkant et voila! (denk ik :))

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1