Laptop of SSD na 2 jaar trager (blijft hangen)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-08-2022
Beste,

Ik heb een vrij sterke laptop: Acer aspire E17, E5-774G. Met 8GB en uitbreidbaar tot 32GB, Intel I5, NVIDIA 940MX en met 128GB van een of ander merk Liteon CV3.

Waarom vermeld ik de bovenstaande zaken, waarom niet? ;)
Kostprijs 899€ via Coolblue.

Probleem is dus dat het scherm blijft hangen als ik wat taken uitvoer zoals rond snuffelen op Xampp server, wat muziek probeer te beluisteren via Google chrome. Soms wordt het beeld helemaal zwart en herstart de taalbalk zich opnieuw.

Ik merk ook dat een code schrijven op Webmatrix trager is geworden, ik bedoel hiermee, wanneer je iets typ dat het dan niet meer kan volgen en het even paar seconden nodig heeft.

Ik keek even op de SSD en het had 7GB over met een rode balkje. Wat moeizaam bestanden verwijderd omdat ik alles op de D schijf heb geïnstalleerd. Alleen Firefox, Photoshop, Xampp en webmatrix op de SSD (C) schijf. Dus geen flauw idee waar al de GB's naar toe zijn. Ik heb dus denk ik 4-5 GB verwijderd op de SSD. Het is nu een blauw balkje en laptop lijkt net iets beter te reageren, maar kan nog veel beter.

Zou ik een schijf opruiming (via windows) starten op de SSD schijf of zou ik dit beter niet doen aangezien ik enorm aantal projecten heb die daar staan?

Ik heb eens de statistieken gekeken tussen een Samsung Pro 250GB en een Liteon CV3 128GB, het verschil mag er wel zijn, liefst 67% beter. 8)

Is dit het beste? Want meer ruimte op de SSD kan ik niet vrij maken, misschien nog paar honderd MB maar dat is echt vinden hoor.

Graag jullie advies

[ Voor 0% gewijzigd door pcwolf op 04-07-2018 23:58 . Reden: Schrijf fout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 23:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Schijfopruiming kan sowieso geen kwaad, mits je niet zo'n persoon bent die documenten in de prullenbak bewaart ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Bedankt, ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Helaas, is niet het gewenste resultaat. Pictogrammen blijven soms langdurig wit na het openen van een programma, hetzelfde voor het taalbalk, gaat gewoon leuk door in zwart waarna het na paar seconden weer terug komt.

Dit had ik nog nooit voorgehad. Je kan amper serieus werken met dit soort snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:37
Kijk, je laptop werkt nu nog.
Dan wordt het echt tijd om er een grotere SSD in te zetten.
Misschien loopt hij binnenkort een keertje echt vast, en dan ben je verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Prima. Is het dan ook zeker dat de windows geen haperingen meer vertoont ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Laatst online: 04-05 22:40
Een ssd moet tenminste 30% vrij blijven, want anders gaat de snelheid eraan, en optimalisatie wat de ssd vanzelf doet gaat nu ook niet meer(trim).
En je hebt nu een beetje ruimte over, en dit wordt steeds zwaar belast, vaker beschreven, dus niet goed.

Installeer eens een programma die grote files/mappen zoekt, misschien heb hele grote log files.

Koop ook een grote ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 22:16
Een SSD die bijna vol zit wordt wel trager maar moet nog wel gewoon blijven werken natuurlijk.
Ook al eens de systeembestanden (window update cleanup) laten opschonen door schijfopruiming?
Ik denk toch dat het een probleem met je Windows is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Ik heb momenteel alles van schijfopruiming uitgevoegd, dit was +20GB met oude windows versie nog. De log bestanden ook, dit was zon 480MB.
Drivers zit het goed en daar raak ik ook verder niks aan. Wel is het zo dat blijkbaar Nvidia een update op 3/07/18 heeft uitgevoerd, volgens mij begon dan dit soort haperingen te vertonen of waarschijnlijk was de update zo groot de het me SSD in conflict heeft gebracht.

Tot nu 24GB vrij. Helaas, het word er zelfs slechter op. Photoshop lijkt denk ik nu echt onmogelijk. Telkens wanneer je een programma open, komen de pictogrammen in het wit, alsof je een nieuwe programma heb geïnstalleerd.

Jullie mening over een Samsung Pro 860, 256GB van coolblue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 22:16
pcwolf schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 01:47:
Wel is het zo dat blijkbaar Nvidia een update op 3/07/18 heeft uitgevoerd, volgens mij begon dan dit soort haperingen te vertonen of waarschijnlijk was de update zo groot de het me SSD in conflict heeft gebracht.
Je zou eens een rollback van de Nvidia driver kunnen proberen?
Dat het scherm af en toe op zwart gaat geeft al te denken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Het blijft maar gaan wanneer ik het wou opnieuw opstarten.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/fypo61.jpg

Ik zal die rollback eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Jammer genoeg werken de rollbacks niet. Er werd zelfs een nieuwe versie door Windows gevonden, via apparaatbeheer. Zowel voor de CPU als GPU.

Ik zal dus een nieuwe SSD moeten kopen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:18
Heb je al iets van benchmarks gedraaid? Ik had ook ooit eens zoiets met mijn toenmalig 1 jaar oude Samsung 840 evo. Snelheden waren gekelderd tot onder de 30MB/s. Ik heb het gefixed met een complete format. (Data als image weggeschreven naar andere schijf, complete format gedaan en daarna image teruggezet via een andere machine).

Hierna werkte het weer een paar maanden totdat dit weer gebeurde. Toen maar een RMA ingediend.

Edit:
Even de foto van de benchmark destijds teruggevonden (2015). De snelheid behoord constant boven de 400MB/s te zijn. Deze leek het wel te doen met de cache, maar kelderde daarna en bleef laag.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/3g30l.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door TECHcrime op 05-07-2018 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Ik heb dit nog nooit gedaan.
Heb serieus een hoop werk te doen, nu weer wakker en dus maar 5u geslapen. Ik zal het meteen zo testen.

Trouwens, wat is een RMA? Je hebt het namelijk na een paar maanden moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
pcwolf schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 02:51:
Jammer genoeg werken de rollbacks niet. Er werd zelfs een nieuwe versie door Windows gevonden, via apparaatbeheer. Zowel voor de CPU als GPU.

Ik zal dus een nieuwe SSD moeten kopen. ;(
Je wilt dus iets wat waarschijnlijk een softwareprobeem is, oplossen met hardware?!

Er blijkt al dat er hoogstwaarschijnlijk een driver voor dit verhaal verantwoordelijk is, de Nvidea-driver.
Tevens werkt je rollback niet, dus je Windows is ook niet meer wat het moet zijn.

Ik zou dus eerst zorgen dat je Windows weer goed komt te draaien door die te resetten naar zijn originele staat of een re-install.

En een 860 Pro is echt een overdreven dure ssd. Een verouderde, pro-schijf.

Voor hetzelfde geld heb je een dubbel zo grote 860 Evo of een MX500 van Crucial, die zijn niet veel langzamer. Door de extra grootte ben je meteen voor een lange tijd van je ruimteprobleem af.

860 Evo vs 860 Pro: https://nl.hardware.info/...w-de-tegenaanval-pcmark-8

pricewatch: Samsung 860 EVO 500GB

Of

pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Ik heb de HD tune geïnstalleerd en een Read test uitgevoerd. Een Write test wilt maar niet lukken, waarschijnlijk omdat beveiligd is of omdat er al een windows op staat geïnstalleerd.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/11rvqxf.png

Als dit een software probleem is, waarom moet er dan altijd naar een meest logische keuze gekeken worden? in dit geval windows opnieuw installeren. Waarom dit probleem er meteen er was dat weet ik niet, heb niks van software geïnstalleerd alleen maar nieuwe nodige files (.php) aangemaakt op mijn localhost websites, deze zijn amper iets waard in grote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gameguy12
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-04 15:46
Van wat ik in die foto ziedie je gepost hebt, is het file Explorer de herstart. Je taakbalk is er nog wel. Maar zonder applicaties erin, ik denk dat er een grote kans is dat je Windows installatie is aangetast. Ik zou aanraden eerst eens proberen een Windows installeren USB te maken met software Creation tool van Microsoft, en een frisse installatie te doen van Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Kan het via windows pc opnieuw instellen met behoud van bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Ik heb nu weer een test gedaan met mijn SSD, met het programma As SSD.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/72g3lz.png

Ik denk dat de schrijf resultaten goed zitten en dus een software probleem is waardoor ik dus de windows opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05 16:53
Je kan SSDlife pro nog ff proberen, verwacht niet dat die wat anders zegt maar je kan het proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pcwolf
234FaTaLiTy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:47:
Je kan SSDlife pro nog ff proberen, verwacht niet dat die wat anders zegt maar je kan het proberen.
Zojuist gedaan en die zeg dat alles momenteel "healthy" is. Dus neem aan dat de SSD gewoon werkt. Het is effectief een software probleem waardoor windows opnieuw moet worden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:35
Ik zou inderdaad gewoon een back up maken van je bestanden op een externe schijf en dan lekker een schone installatie van Windows. Denk dat gameguy gelijk heeft wat betreft dat het een probleem in Windows is, heeft niets met je schijf te maken. Al zou ik inderdaad ook wel overwegen een grotere SSD te kopen als je toch bezig bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Ik zou het volgende kunnen doen.

De software creation tool van Microsoft downloaden en windows 10 erop zetten via een USB. Waarna ik een nieuwe SSD koop. Uiteraard maak ik een backup van alle bestanden van de oude SSD nog.

Ik zet de nieuwe SSD erin en herstart via een USB stick, waarna windows 10 volledig wordt geïnstalleerd.

Ik moet serieus een handleiding online zien te vinden voor al mijn Xampp websites en hun database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ccleaner al geprobeerd ?
(niet dat dat wonderen verricht maar kan je wel helpen)
Indien je update van Nvidia, zal ik wel kiezen de oude te verwijderen en niet alles automatisch laten verlopen.
Is er misschien een update van je SDcontrol- driver ?

NOTE: binnen Ccleaner kun je ook allerlei instellingen doen. om de boel wat grondiger te cleanen en je systeem vlotter te laten opstarten

[ Voor 22% gewijzigd door Hackus op 05-07-2018 11:36 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Hackus schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:21:
Ccleaner al geprobeerd ?
(niet dat dat wonderen verricht maar kan je wel helpen)
Indien je update van Nvidia, zal ik wel kiezen de oude te verwijderen en niet alles automatisch laten verlopen.
Is er misschien een update van je SDcontrol- driver ?
Ccleaner al geprobeerd and uiteraard AVG een scan laten doen waarna het niks heeft gevonden, logische ook want ik doe niks anders dan coderingen. Gamen heb ik er nooit opgedaan want op een laptop hoort gewoon niet erop te gamen, hoe goed het ook mag zijn.

Even wat opzoeken over de SDcontrol- driver, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:42
128 GB kan wel, maar is klein.
Als je dan toch een "sterke" laptop hebt, waarom dan niet een 250 of 500 GB SSD erin zetten, die kosten momenteel niet veel. Let niet op de benchmarks (AS-SSD laat m.i. zien dat de doorvoersnelheidsbeperking in je moederbord zit en niet in de SSD, dus een hele dure SSD is geen verbetering), let wel op het merk/type.

En als je de nieuwe SSD plaatst:
Waarom niet de oude SSD ongewijzigd eruit, de nieuwe grotere SSD zo vanuit de verpakking erin, Windows daarop vers installeren en een 2,5" USB-case kopen waarin je de oude SSD aansluit op je laptop? Dan kan je in de Verkenner op je gemakkie de data overzetten. Programma's en spelletjes installeer je opnieuw, waarna je de saved files (werkt dat tegenwoordig nog zo?) óók overkopieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Zojuist naar coolblue geweest en het nodige gekocht. Evo 860 500GB.

Ik heb blijkbaar nog 2 maand garantie erop en grote kans is dat ik de laptop weken moet missen.

Waarschijnlijk gaan zij dus net als ons de windows opnieuw installeren gezien ze ook zeiden om alvast een backup te maken.

Met de hardware is niks mis mee. Alles werkt, veronderstel ik.

Probleem is alles wat ik op de windows wilt proberen duurt wat, alles gaat bijna moeizaam. Ik denk dat de backup van mijn bestanden enorm tijd zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Renault schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:54:
En als je de nieuwe SSD plaatst:
Waarom niet de oude SSD ongewijzigd eruit, de nieuwe grotere SSD zo vanuit de verpakking erin, Windows daarop vers installeren en een 2,5" USB-case kopen waarin je de oude SSD aansluit op je laptop? Dan kan je in de Verkenner op je gemakkie de data overzetten. Programma's en spelletjes installeer je opnieuw, waarna je de saved files (werkt dat tegenwoordig nog zo?) óók overkopieert.
Thanks voor de tip. Dit gaat enorm haperingen met zich meebrengen vanuit de verkennener. Ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Mensen.

Het lukt mij gewoon niet om een nette Windows 10 op een SSD te zetten.

Wat ik dus wil proberen om via een sata kabel de SSD aan te koppelen via de USB. Dan een ISO of de windows 10 versie erop zetten.

Via de boot startup wil ik dan de SSD als eerst starten om dan Windows 10 erop te installeren. Nadat het erop geïnstalleerd wil ik dus van alles testen en zien of dat alles weer goed werk. Dan pas plaatst ik het in de laptop waarna de oude SSD eruit wordt gehaald.

Waarom dit, omdat ik na het openen maken van de laptop het garantie vervalt en het uitvoeren via externe SSD geef me dan zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Heel de dag ermee bezig geweest.

De windows op de 128Gb SSD is opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt heel goed maar nu komt het probleem.

Heb dus een SSD gekocht maar windows wilt er niet meer op installeren. Heb voor de installatie de laptop laten booten via F12 en dit met de USB stick.

Kan je je land instellen enzo kiezen en dan kies ik voor optie 2, aangepaste installatie.

Tot de fase updates zoeken wilt die opstarten en krijg ik nadien een licht blauwe scherm met 0x0000000 load.efi niet gevonden ofzo.

Elke keer is het.

Iemand moet me helpen met dit want ben er helemaal fuck van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
pcwolf schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 03:57:
[...] Tot de fase updates zoeken wilt die opstarten en krijg ik nadien een licht blauwe scherm met 0x0000000 load.efi niet gevonden
Weet je zeker dat het 0x0000000 is?
ofzo.
Ja, schrijf het even op, dan 8)7
Elke keer is het.
Is het wat?
Iemand moet me helpen met dit want ben er helemaal fuck van.
Als je wilt dat iemand het moet, moet je even de betaalde support bellen ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Laatst online: 04-05 22:40
efi is iets van uefi de bios van je laptop.
Google hier op of je voor windows iets moet instellen, of een extra partitie moet maken.

Ook je harde schijf controller op AHCI zetten, dan is deze het snelst, dit wel voor de windows installatie doen.(dit is een bios instelling).

[ Voor 5% gewijzigd door jan99999 op 06-07-2018 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
jan99999 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 05:35:
efi is iets van uefi de bios van je laptop.
Google hier op of je voor windows iets moet instellen, of een extra partitie moet maken.

Ook je harde schijf controller op AHCI zetten, dan is deze het snelst, dit wel voor de windows installatie doen.(dit is een bios instelling).
De AHCI optie zie ik niet staan. Ik kan alleen kiezen tussen uefi of legacy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 13:43

s3.

- Uefi boot aan, legacy boot uit;
- Secureboot aan;
- USB stick met Windows 10 1803 er in, geen geneuzel met installeren vanaf een SSD :s
- Install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
AHCI staat in de legacy bios bij de SATA-eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
s3. schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:22:
- Uefi boot aan, legacy boot uit;
- Secureboot aan;
- USB stick met Windows 10 1803 er in, geen geneuzel met installeren vanaf een SSD :s
- Install.
Dit heb ik dus geprobeerd.

1. Een uefi boot usb maken met windows 10 ISO file erop die ik via de Creation Tool van Microsoft heb gedownload.

2. Herstarten met F12 met de USB waar de windows installatie op is gezet.

3. Schijf en partities aanmaken zoals op dit video (laaste 3 min)

4. Bij windows installatie stap "Updates installeren" geef die aan dat de computer opnieuw moet worden opgestart.

Maar na het opstarten kom ik dus hier terecht
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2s7xevs.jpg

Ik kan dus 2 windows kiezen. Het 1 dat al geïnstalleerd is op de 128GB versie en het andere dat ik wou installeren op de 500GB versie.
De eerste werkt uiteraard prima. De 2de kom ik telkens op de fout zoals op de eerste afbeelding.

Dit zijn de bios settings.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2ushheo.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door pcwolf op 06-07-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 13:43

s3.

Haal de 128 GB eens los, zet Windows Boot Manager bovenaan de Boot Priority.
- Boot handmatig nu naar je USB Windows 10 stick;
- Bij de partities verwijder je alles totdat je Unallocated 500GB ziet staan;
- Negeer alles wat je op het filmpje hebt gezien, maak geen partities aan maar klik gewoon op Volgende

Na installatie zou nu alles goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Bedankt. Heb dit inmiddels geprobeerd. Ik zie alleen de windows boot manager niet meer staan in de lijst. Het komt alleen terug wanneer de oude SSD er weer inzet.

Na de installatie of tijdens de installatie gaat het opnieuw opstarten bij windows updates zoeken. Maar er staat een groene vinkje voor dus de updates zijn goed maar de computer moet weer opstarten.

Op het moment dat die opstart krijg ik weer de begin menu om windows te installeren :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:04
Grote kans dat de bootmanager op de oude schijf is geinstalleerd omdat deze was aangesloten.

Oude schijf los laten en via de nieuwe de Windows installatie nog eens uitvoeren. Op het moment dat je kunt aangeven waar je hem wilt installeren de oude partities even verwijderen zodat alles opnieuw wordt aangemaakt.

Let op dit doe je op de 500Gb schijf. Je oude schijf NIET aansluiten anders kans dat je de verkeerde partities verwijdend of dat de boot manager weer op de oude terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Bedankt voor degene die mij proberen te helpen. Dikke merci mannen maar het is nog steeds niet opgelost.

Dus ik herstart de laptop zonder de oude SSD.

In welke volgorde ik ze ook maak de USB stick of de SSD alles komt hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/33xv51u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/sggy0g.jpg

Nadien word alles weer hervat vanaf stap 1,windows installer. Terwijl je dat bij de SSD kunt kijken dat er degene wel bestanden zijn aangemaakt.Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2viozgg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:04
Verwijder je wel de USB stick als hij opnieuw gaat opstarten? Hier wil het soms ook fout op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Kan je in de situatie waarin je de printscreens hebt gemaakt, de windows installatie opnieuw opstarten en dan kiezen voor "Herstellen" en dan "Opstartherstel"? Dat zou je probleem definitief kunnen oplossen als je de juiste Windows selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@pcwolf Alle partities verwijderen en na afsluiten wel je USB stickje er uit trekken. Heb je dit al gedaan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
Bedankt mensen maar heb alles geprobeerd.

Ik heb het laten installeren bij een expert. Ik heb gezegd wat ik probeerde. Even later was hij er zelf 2 uur mee bezig en kreeg telkens hetzelfde als ik.

Waarom dit zo is, dat is een vraag voor ons beiden. Dit kan misschien met de beveiliging te maken hebben of gewoon iets waardoor het niet lukt.

Nu zit windows 10 er eindelijk op de nieuwe SSD erop. Hij heeft een andere tool gebruikt.
Drivers moesten handmatig geïnstalleerd worden, wat hij heeft gedaan.

Kost me 3 a 4 verloren dagen. Ongelooflijk. Je probeerd elke keer je werk te doen. Af en toe goeie filmpje en dan plotseling gaat het ineens werken zoals een Windows Vista met 1GB RAM erop.

Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 20:51
pcwolf schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:11:
Kost me 3 a 4 verloren dagen. Ongelooflijk.
Nee hoor, je moet gewoon nooit een Acer kopen >:) Goedkoop is duurkoop.
Pagina: 1