Zoek kantoor pc met minimaal 4 sata poorten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 21:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Complete pc voor vooral kantoorwerkzaamheden en beetje fotobewerking. Wel leuk als ie wat langer meekan. Geen zelfbouw.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €600

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wil ssd en zo mogelijk oude hd erbij kunnen inbouwen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ben vooral op zoek naar een systeem met 4 sata poorten voor alle ssd/hd's. Blijkt heel lastig daar info over te vinden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst groot merk, zoals Dell of HP. Dit ivm hopelijk degelijkheid en goede service. Systeem is voor een vriendin; heb liever dat ze bij de fabrikant of winkel aanklopt dan bij mij ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewoon tower, niet te klein, moet wel ruimte hebben voor extra hd's.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Hulp bij vinden van degelijke merk-pc met minimaal 4 sata poorten, zodat vriendin oude sd/hd's kan aansluiten. Kan helaas niet filteren op (aantal) sata aansluitingen in de pricewatch; dat had het een stuk makkelijker gemaakt. Heb me ondertussen rotgezocht op sites van diverse fabrikanten; heb blijkbaar ff de trend gemist dat ze van standaard 4 naar standaard 2 zijn gegaan...alleen bij HP tot nog toe foto/info mobo kunnen vinden. Maar die hebben blijkbaar ook allemaal maar 2 sata aansluitingen.

Eventueel hoop ik ook op advies/ervaringen over mogelijkheid tot creëren extra sata aansluiting via pci2 of m2 aansluiting. Maar liefst gewoon 4 x sata op mobo.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 21:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hier kan je alle handleidingen vinden. Bij kantoor-pc's zoals Vostro en Optiplex etc staan er aangegeven welk soort Sata en hoeveel van elk.

Zoals heeft Optiplex 3060 tower drie SATA- aansluitingen.
Optiplex 5060 tower heeft liefst vier SATA-aansluitingen.
Dell Vostro 3268 maar twee SATA-aansluitingen.

https://www.dell.com/supp.../nlbsdt1/products/desktop

Offtopic: waarom bied je haar hulp aan? Je krijg toch achteraf gezeik.

[ Voor 37% gewijzigd door MedionAkoya op 04-07-2018 23:04 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:57

Prx

Alternative thought:
Ik begrijp overigens het gemak van al die oude SSD/HDD's aan te kunnen sluiten, maar mag ik vragen wat de leeftijd is van al die schijven? Als ze echt al een tijdje meegaan dan is het misschien wel het overwegen waard om eens te kijken naar vervanging met één (of meerdere) nieuwe schijven. Dan ben je dus niet gelimiteerd aan die minimaal 4 poorten.

Je zou ook nog kunnen overwegen om juist voor een simpele NAS te gaan in je advies aan haar, zodat die PC lekker dom blijft qua data die erop staat. Maar dat is ook wat afhankelijk hoeveel data er verstouwd gaat worden, bv met fotobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
MedionAkoya schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:59:
Hier kan je alle handleidingen vinden. Bij kantoor-pc's zoals Vostro en Optiplex etc staan er aangegeven welk soort Sata en hoeveel van elk.

Zoals heeft Optiplex 3060 tower drie SATA- aansluitingen.
Optiplex 5060 tower heeft liefst vier SATA-aansluitingen.
Dell Vostro 3268 maar twee SATA-aansluitingen.

https://www.dell.com/supp.../nlbsdt1/products/desktop

Offtopic: waarom bied je haar hulp aan? Je krijg toch achteraf gezeik.
Lijkt me een reuze handig overzicht, dank daarvoor, maar ik snap niet waar je die sata info vandaan haalt? Als ik bij bijvoorbeeld Optiplex 3060 kijk zie ik van alles, maar niet die specifieke info. Waar zie je dat precies? Ik zou graag weten hoe het zit met de Inspiron 3670 pc's zowel i3 als i5. Zie jij daar ergens die info? Heb alles meermaals bekeken, maar kan niets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Prx schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:11:
Alternative thought:
Ik begrijp overigens het gemak van al die oude SSD/HDD's aan te kunnen sluiten, maar mag ik vragen wat de leeftijd is van al die schijven? Als ze echt al een tijdje meegaan dan is het misschien wel het overwegen waard om eens te kijken naar vervanging met één (of meerdere) nieuwe schijven. Dan ben je dus niet gelimiteerd aan die minimaal 4 poorten.

Je zou ook nog kunnen overwegen om juist voor een simpele NAS te gaan in je advies aan haar, zodat die PC lekker dom blijft qua data die erop staat. Maar dat is ook wat afhankelijk hoeveel data er verstouwd gaat worden, bv met fotobewerking.
Tja, vooral die ssd is nog erg nieuw. En met een NAS wordt het sowieso weer begrotelijker. En meer gedoe voor mij waarschijnlijk ;) Er moet toch een simpele pc zijn te vinden met gewoon 4 sata aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:57

Prx

Aan de ene kant wordt het meer gedoe, aan de andere kant zul je ook wat moeten met de continuïteit (back-up en recovery). Ik neem aan dat ze jou ook gaat bellen als het beestje wel de geest geeft (of ransomware heeft) en ze toch graag haar data wil hebben? :P

Hoeveel capaciteit aan schijven hebben we het hier over trouwens? Één schijfje overzetten is overigens ook niet zo erg, maar je gooit nu de requirement van 4 aansluitingen erin, wat doet vermoeden dat het er drie zijn? Vandaar ook de vraag voor leeftijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Prx op 04-07-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Ja, een nieuw systeem komt natuurlijk met een nieuwe hd, die wordt dan vervangen door de 'oude' ssd als boot drive. Die hd (en liefst de oude hd dus ook) moeten er dan ook nog in kunnen. Dat wordt lastig met een bootdrive en dvd-speler icm 2 sata aansluitingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zou hooguit pointers geven, maar haar zelf de finale check rechtstreeks bij Dell, HP of een computerwinkel laten doen.

Verder zou ik niet te veel malen om die SATA poorten. 1 SSD (of M.2 SSD), 1 disk voor opslag, dan nog een DVD speler. *klaar* Meeste systemen hebben dat wel. Heeft ze nu nog oude spullen: Data overzetten en oude PC verkopen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1