Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:01
Voor mijn dochter heb ik een Alcatel u5 (3G versie) gekocht met de bedoeling dat ze daarmee zou kunnen WhatsAppen met haar vriendinnen en met opa. Het is een goedkoop telefoontje dus alles wat hij meer kan is mooi meegenomen. Helaas blijkt juist WhatsApp wat problematisch. Eerst wilde WhatsApp de ontvangen afbeeldingen niet opslaan. Ik heb het toen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu lukt het terugzetten van de media niet, al dagenlang staat er de melding 'media herstellen voorbereiden (1%)'.
Mogelijk relevante informatie:
in de telefoon zit een SD-kaart geformateerd als intern geheugen.
Android versie 7.0
Wat kan het probleem zijn? Hoe zou ik die media weer teruggezet kunnen krijgen?

http://serve.infoteur.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@joep doei wat voor SD kaart zit erin? Wanneer dit een oude SD kaart of een te trage SD kaart is, kan de telefoon moeite hebben met het schrijven ernaar toe, waardoor je backup dus niet teruggezet kan worden (o.i.d.) Probeer het eens zonder SD kaart.

Mocht dat niet lukken kun je nog een factory reset uitvoeren. Mocht ook dat niet werken, dan zou ik de telefoon terugbrengen en net iets meer geld uitgeven voor een beter apparaat. (Bijvoorbeeld de Nokia 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit in hetzelfde topic mag,ik ben lang niet met computers in aanraking geweest.

Mijn Alcatel U5 geeft de melding dat mijn SD-kaart niet ondersteund wordt.
Ik heb de kaart o.a. om die rede geprobeert te formatteren,maar hij blijft in de instellingen van de U5 nogsteeds nogsteeds data op de kaart aangeven.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,want google krijgt er hoofdpijn van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:25:
Ik weet niet of dit in hetzelfde topic mag,ik ben lang niet met computers in aanraking geweest.
Nee. Het kapen van topics is niet toegestaan. Zou je even een nieuw topic aan willen maken?

Lees dan wel even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat de bedoeling is.

Dit topic is gesloten.