Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn computer eigenlijk voor echt alles.
We gebruiken hem als radio, als televisie, als gewone thuiscomputer.
Tegelijkertijd doet hij eveneens dienst als sql-server en draaien er continu python scripts (voor webscraping) en data-analyse programma's op de achtergrond (SAS en Python)
Mijn computer ligt ook regelmatig dagen aan een stuk aan om lange analyses te laten draaien.
Computergames speel ik nooit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 2000 euro, minder mag natuurlijk altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een behuizing van mijn oude computer (https://tweakers.net/pric...-carbide-200r-closed.html) en een samsung SSD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor allerhande data-analyse scripts heb ik vooral een vlugge processor en een hardeschijf nodig die vlug kan lezen en schrijven.
Ik vermoed dat ik geen grafische kaart nodig heb aangezien ik bijna nooit game (klopt dit?).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een bepaald merk, wel liefst een intel processor (ik ben niet zeker of SAS goed draait met een andere processor)
Ga je overklokken?
Nee (ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen)
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaand systeem zelf uitgezocht hoewel mijn kennis minimaal is. Ik ben benieuwd of dit een goed systeem is, of het beter kan en of alle componenten compatibel zijn met elkaar.
Dit is de huidige samenstelling die ik in gedachte heb:
Ik gebruik mijn computer eigenlijk voor echt alles.
We gebruiken hem als radio, als televisie, als gewone thuiscomputer.
Tegelijkertijd doet hij eveneens dienst als sql-server en draaien er continu python scripts (voor webscraping) en data-analyse programma's op de achtergrond (SAS en Python)
Mijn computer ligt ook regelmatig dagen aan een stuk aan om lange analyses te laten draaien.
Computergames speel ik nooit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 2000 euro, minder mag natuurlijk altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een behuizing van mijn oude computer (https://tweakers.net/pric...-carbide-200r-closed.html) en een samsung SSD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor allerhande data-analyse scripts heb ik vooral een vlugge processor en een hardeschijf nodig die vlug kan lezen en schrijven.
Ik vermoed dat ik geen grafische kaart nodig heb aangezien ik bijna nooit game (klopt dit?).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een bepaald merk, wel liefst een intel processor (ik ben niet zeker of SAS goed draait met een andere processor)
Ga je overklokken?
Nee (ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen)
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaand systeem zelf uitgezocht hoewel mijn kennis minimaal is. Ik ben benieuwd of dit een goed systeem is, of het beter kan en of alle componenten compatibel zijn met elkaar.
Dit is de huidige samenstelling die ik in gedachte heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 31,47 | € 31,47 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 154,65 | € 154,65 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Samsung 970 Evo 1TB | € 334,- | € 334,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 989,97 | |