Trage/Wegvallende verbinding na opstarten Steam game.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Beste Forumleden,

Ik heb een heel vervelend probleem waar ik heel weinig info over kan vinden. Hopelijk weten jullie me te helpen.
Na het opstarten van een willekeurige steam game (Rust, Rocket League, CSGO) gaat mijn verbinding van gemiddeld 200mb/s naar 1mb/s. Regelmatig knalt ook gewoon het hele internet eruit. Ik ondervindt geen problemen met mijn ping ingame, dus echt lagg heb ik niet echt (soms op Rocket League, ping blijft dan wel rond de 20).

Wat ik zelf al geprobeerd heb is het max. ping gebruik in steam aangepast van 5000 naar 250. Geen effect. Ik maak gebruik van internet van Ziggo en ik heb een ConnectBox als Modem/Router. Hierin heb ik gekeken of ik de QoS kon aanpassen maar dit kan natuurlijk niet op zo'n goedkope router :P. Ik vind zowel hinder tijdens bekabeld gamen als draadloos.
Waarom ik denk dat het aan Steam ligt, omdat als ik games opstart die ik niet via Steam gekocht heb, heb ik nergens last van.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:53
Zit er nog verschil in als je eerst Steam op start (als Administrator) en dan pas later het spel of dat je direct het spel opstart?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Je kunt even logging gaan aanzetten. Dit kun je bijvoorbeeld doen door wireshark. Dan krijg je iets meer beeld met wat er gebeurd op de achtergrond.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:44
Zou mij niet verbazen dat het probleem bij de Connectbox vandaan komt. Ik weet niet precies hoelang je die modem al hebt en/of je daar al vanaf het begin problemen mee hebt maar in het Ziggo topic en op internet is wel het nodige te vinden over problemen met die modem vanwege de chipset die in die dingen zit (Intel puma 6). Kun je deze test eens doen en het resultaat hier posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Het probleem lag verrassend genoeg niet bij Steam. Toen ik vanmiddag een game afsloot popte er rechtsonder een scherm op van Lenovo Nerve Sense (Nadat het internet er al verschillende keren uitgeklapt was) dus ik ging daar eens bij kijken. Toen zag ik staan dat netwerkprioriteit op Steam games stond.

Maar toch vind ik het raar dat als dat aan staat ik juist meer lagg krijg en verbinding verlies. Dat ik dan niet meer kan browsen begrijp ik. Toen ik dit uitgezet heb, nog maar eens een speedtest gedaan, en die zat netjes boven de 200 mb/s dus niet meer bij de 0.1 mb/s. Problem Solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:53
Sluit je post even af en geef aan wat het beste antwoord is (in dit geval jezelf).
Daarmee wordt het topic keurig afgesloten en opgeschoond.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1