Promise ATA 100 + Maxtor HD loopt vast na boot up

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 12:32
Mijn computer loopt vast na het booten als de Promise ATA 100 controler mijn HD moet vinden. Als ik dan nog eens boot doet ie het wel. Is de Promise controller misschien kapot ( zit standaard op mijn moederboard, Asus A7V133 ), dit hoop ik niet anders moet ik mijn Mobo vervangen :(
Of ligt het wellicht aan mijn voeding (230W) die alles niet aan kan na een koude start?!
Ik heb natuurlijk wel een HD/DVD-ROM/Brander, en mijn GeForce 2 GTS 64MB snokt ook nog al wat stroom...
Als iemand misschien wat ideetjes heeft wil je ze dan alsjeblieft even posten, thanx.

• Kwistnix
Uhm trouwens 250 W voeding, foutje...

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Hmz... KAN een probleem zijn..

Maar met zon configuratie wil je toch echt wel minstens 300Watt

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 09:48

pistole

Frutter

En doet ie het wel goed aan de standaard controller?

Ik heb een A7V + Maxtor 20GB nogwat, en werkt prima (ook recente BIOS versie).

Als je disk het wel op de standaard controller doet, maar niet op de Promise (met dezelfde kabel) dan lijkt er iets mis met die controller...of heb je je bios nog heftig zitten 'tweaken'?

Ik frut, dus ik epibreer

• Kwistnix
Nou ik heb nix in m'n bios zitten kloten, m'n HD is reeds omgewisseld dus daar ligt het niet aan. Ik heb m'n PC er al 4x (!!!) voor weggebracht maar die gasten schijnen er net zoveel verstand van te hebben als ik, vrij weinig...
Eerst stond ie op m'n normale controller, maar toen liep ie steeds vast ( ra ra hoe kan dat in godsnaam ) dus volgens mij is het of een voedingsprobleem of m'n mobo is gaar.

Verwijderd

je kan merken of het aan je voeding ligt als je alle andere apparaten erafknalt, dus extra chassisfans, cd-rom, cd toaster, soundplank, etcetera doet ie het wel, is het je amp, blijft ie nog steeds raar doen, probeer eens een andere hd (van je broertje jatten ofzo)

• Kwistnix
Zal ik eens naar kijken dan.
Bedankt voor alle replies trouwens, keep em coming :)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:23

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

250wat voeding?? zou r maar es een 300 minimaal inzetten denk dat daar je probleem wel in zit.
heb hier t zelfde alleen dan een 430 watt voeding en t werkt perfect.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Ik denk ook dat het probleem hem in de voeding zit. Zelfde moederbord..2 hd's aangesloten op de ATA-100 poort...300W voeding...no probs, start perfect op

• Kwistnix
Nou het vage is dus dat ik hem al 4 keer heb laten onderzoeken en dan vinden ze schijnbaar nix. Ook vaag is dat ie het een poosje wel goed heeft gedaan, met af en toe het probleem dat ie dus bij het vinden van de HD vast loopt, maar nu is het dus constant! Raar dat ie dat niet altijd heeft gedaan dan vind ik...
Ook leuk, als ik in m'n BIOS de quick Power On Self Test aanzet dan gaat ie dus m'n geheugen testen, maar dat blijft maar doorlopen ( ik heb 256 mb ram ) en begint steeds opnieuw, dat hoort ook niet lijkt me...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Kwistnix
Oops verkeerd geplaatst, my bad.
Iemand nog ideetjes?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
heb je nu alles eraf gehaald, om te kijken als je hd wel genoeg stroom krijg??

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
De promise wil nog wel eens moeilijk doen als je 'em probeert met iets te (IRQ) sharen wat niet wil. Kijk dus even naar je PCI kaarten, in dit geval in PCI slot 2 (vanaf de AGP geteld).

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Ik denk dat het wel aan de voerding !!kan!! liggen ik heb zelf een aopen hq45;250 Watt voeding en een stuk of 6 fans en een helehoop zooi er in en hij doet nog steeds..duzz MAAR dat houd hij denk ik niet zo lang meer vol want een 250 wat voeding is wel het minimum hoor!!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:18
Misschien de hard disk spin up tijd (alhoewel dat wel heel oud is)

• Kwistnix
Jah, een delay instellen in m'n Bios gaat dus niet, dus ik dacht ik sla die Fast Power On Self Test over en ik laat hem mijn geheugen tellen enzo, maar bij m'n geheugen test begint ie steeds overnieuw als alles geteld en gechecked is. Ik ben een beetje druk bezig op het moment dus ik heb nog niet uitgeprobeerd of met alles eruit hij wel normaal opstart ( hoewel hij nu dus weer wel in een keer boote met alles erin...)
Die IRQ sharing heb ik niet, ik heb pas een netwerkje aangelegd en daar gaf ie aan dat m'n netwerkkaart in een PCI slot ( 2 dus ) zat dat IRQ deelde met Promise controller, dus daar heb ik hem uitgehaald en die is nog steeds vrij.
Pagina: 1