Iemand een idee wat dit geluidje kan betekenen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psdmd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik wou de zoon van een vriend een plezier doen met mijn oude game pc die enkele weken terug nog normaal functioneerde, maar toen ik hem vandaag testte voor hij opgehaald wordt, is dat niet meer het geval.

Hij maakt even een geluidje voor hij uitvalt, dat uit de richting van de dvd-drive lijkt te komen, maar die ontkoppelen maakt geen verschil.

Misschien zijn hier wel ervaren herstellers die genoeg weten aan de hand van het geluidje. Niet geschoten is altijd mis :)

YouTube: Video 4 07 18 18 01 00

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Toevallig een poosje in de kast gestaan? Het ziet er namelijk erg hetzelfde uit als iets dat ik een poosje geleden had met een wat oudere (back-up) pc. Paar weken/maanden op zolder gestaan, trok de voeding het opstartproces niet meer, PC ging heel even aan, maar door de piekstroom bij het opstarten viel hij direct weer uit. Weinig aan te doen zonder een nieuwe voeding waarschijnlijk. Sluit niet uit dat het iets anders is, maar het is een plek om te beginnen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:17
Alleen basic zaken aansluiten, en dan steeds verder fouten uitsluiten. Bios reset wil ook wel eens helpen. Is de aan/uit knop in orde, niet constant contact makend? En een keer de compressor erdoor zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psdmd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01-2024
@Liveshort zeg maar enkele jaren :D

@pennywiser Bedankt voor de tip, morgen eens alle overbodige zaken afkoppelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 23:21
Geluidje lijkt me gewoon de optische drive die opstart, zal weinig te maken hebben met het probleem.

Lijkt op kortsluiting ergens, of inderdaad een voeding die kapot is. Wat voor voeding zit er in? Heb je een andere om mee uit te proberen?