Rascisme in nieuwscomment verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 851 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-05 18:41
Geachte,

In het artikel over het wet van Killerrobots in België staat een totaal ongepast en (in mijn ogen) racistische comment over de robots door molenbeek te laten lopen. Ik weet niet of degene weet wat Molenbeek echt inhoud, maar uit z'n comment blijkt in ieder geval van niet.
Kunnen we deze comment helemaal verwijderen of onzichtbaar maken? Ik moest mezelf al tegenhouden om hem niet te beginnen uitschelden.

stresstak in 'nieuws: België verbiedt gebruik van 'killer robots''

(Ik weet dat ik deze comment zelf al een -1 kan geven, maar zelfs dit is voor mij de comment prijzen voor originaliteit)

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ongepast kan ik bij inkomen en dat het een -1 of zelfs -2 verdient ben ik met je eens, maar wat is er precies racistisch aan?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenED
Orion84 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:04:
Ongepast kan ik bij inkomen en dat het een -1 of zelfs -2 verdient ben ik met je eens, maar wat is er precies racistisch aan?
Quasi 70% van inwoners van Molenbeek, Schaarbeek, Vilvoorde, etc. zijn van noord-afrikaanse/allochtone origine. Ze vechten al jaren tegen hun "ongelijke" status. Ik heb in vilvoorde gewerkt, en ik weet dat dit soort comments er bij hen inhakt alsof ze terugkatapulteerd worden naar de jaren 30.

Filmtip: Image (Adil el Arbi; gisteren nog op de belgische TV)

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenED op 04-07-2018 18:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 23:10
JeroenED schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:38:
[...]

Quasi 70% van inwoners van Molenbeek, Schaarbeek, Vilvoorde, etc. zijn van noord-afrikaanse/allochtone origine. Ze vechten al jaren tegen hun "ongelijke" status. Ik heb in vilvoorde gewerkt, en ik weet dat dit soort comments er bij hen inhakt alsof ze terugkatapulteerd worden naar de jaren 30.

Filmtip: Image (Adil el Arbi; gisteren nog op de belgische TV)
Dat het een foute grap is, en een -1 of inderdaad zelfs -2 verdient daar kan ik inkomen. Maar zo'n ramp is het toch ook weer niet, een beetje SJW gehalte heeft dit topic. Als ik een dergelijke grap lees die gaat over mijn afkomst, woonplaats of wat dan ook zou ik ook niet meer doen dan een -1 geven.

Altijd dat "beledigd" zijn om een grapje mag ook wel eens afgelopen zijn toch? Het lijkt me ook dat je vervolgens duidelijke grenzen moet gaan stellen, die voornamelijk subjectief zullen zijn.Verder noemt hij het vooral een conflict-gebied, en dat is het schijnbaar ook als er "gevochten" wordt tegen ongelijke status. Hoe dat te interpreteren is ook aan de lezer, mij lijkt het niet zo'n ramp.

[ Voor 9% gewijzigd door Inverted_World op 04-07-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Naar mijn mening is dit een beetje gezeur. Ik moest de betreffende comment een paar keer lezen om er iets in te vinden waar ik aanstoot aan zou nemen. Maar wellicht dat dit voor mensen met een andere achtergrond een gevoelige plek is?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JeroenED Waar maak je je druk om, -1 sluit zijn reactie en zie je dus niet in het overzicht.
(behalve als je het bericht zelf opent) Je kunt je beter niet om dit soort dingen druk maken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Racisme is altijd in the eye of the beholder; ongelijkheid heeft altijd meer dan 1 oorzaak / insteek, zeker als je het hebt over een overweldigend percentage van 70% van de aanwezige bevolking.

Met enige nuance; ook in NL of D of desnoods EU zijn er bevolkingsgroepen die ergens het onderspit in delven. En afhankelijk van "wie" er wat over zegt, is het dan racisme, cynisme, beleid, antropologie of xenofobie voor <random toehoorder>.

Zoveel mensen, zoveel meningen en e.e.a. is geborgd in de grondwet van een land en huisregels van een site.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmmm ik ben het eigenlijk wel met de TS eens.
Bij het recht op beledigen hoort m.i. ook de verantwoordelijkheid om er spaarzaam mee om te gaan.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gelukkig nu een -2 gehad en dus onzichtbaar. Dit was een behoorlijk foute post idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

De reactie staat idd inmiddels op -2.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:15
Een foute post, maar de poster doelt waarschijnlijk op onderzoeken naar terrorisme waarin Molenbeek vaak in voorkomt.

Als je racisme wilt zien dan zul je overal racisme in kunnnen zien. We gaan langzaam naar een samenleving waarin alles als racisme bestempeld wordt en die mensen die alles als racisme bestempelen vind ik geen fijne mensen of een goede toevoeging aan de samenleving.

Zaait alleen maar haat.

[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 04-07-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenED
RedHat schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:20:
Een foute post, maar de poster doelt waarschijnlijk op onderzoeken naar terrorisme waarin Molenbeek vaak in voorkomt.
Deze onderzoeken zijn jammer genoeg de realiteit. Jammer genoeg slaat dit op 1% van de bevolking. Als je daar op straat loopt (zelfs als vrouw 's nachts) voel je geen gram haat. OK, je moet tegen een stootje kunnen. Maar als een blanke de pitabar binnenloopt, word hij ontvangen als ieder ander (misschien zelf meer). Als we die 1% eruit halen, is het misschien wel de veiligste buurt van Brussel omwille van de sociale controle die er heerst. Als je iets doet iedereen heeft het gezien, en je zal het je berouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

JeroenED schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:54:
[...]

Deze onderzoeken zijn jammer genoeg de realiteit. Jammer genoeg slaat dit op 1% van de bevolking. Als je daar op straat loopt (zelfs als vrouw 's nachts) voel je geen gram haat. OK, je moet tegen een stootje kunnen. Maar als een blanke de pitabar binnenloopt, word hij ontvangen als ieder ander (misschien zelf meer). Als we die 1% eruit halen, is het misschien wel de veiligste buurt van Brussel omwille van de sociale controle die er heerst. Als je iets doet iedereen heeft het gezien, en je zal het je berouwen.
Prima, maar het enige wat die reactie suggereerde was dat het een probleemwijk is (daar kan je over discussieren, maar gezien hoe die wijk in het nieuws was rond die aanslagen is dat geen heel gekke uitspraak) en dat dodelijk geweld middels killer robots misschien een goede optie zou zijn om dat op te lossen (wat volslagen kansloos is en dus een -2 verdient). Nergens wordt dat gekoppeld aan ras.

Dus prima dat je die reactie aankaart, mooi dat hij inmiddels is opgeruimd, maar stop a.u.b. met het te pas en onpas strooien met die term racisme, want die is hier gewoon niet van toepassing.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De betreffende reactie is inmiddels verwijderd. Hiermee is de melding wat mij betreft afgehandeld. Verder discussieren heeft weinig zin in dit geval. Ik doe het topic dan ook dicht bij deze.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.