Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroliens
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2020
Hoi, de wifi verbinding van mijn moto X4 werkt minder goed dan die van mijn samsung s5. Waar kan het probleem liggen? Thuis had ik nooit problemen met de wifi verbinding en S5, maar met de moto X4 valt die weleens weg of is soms niet heel sterk. Dan moet het toch aan de telefoon liggen, want router en provider zijn niet veranderd?

Iemand een idee? of überhaupt wat info over hoe een wifi signaal werkt bij een telefoon wordt gewaardeerd. ;)

Beste antwoord (via caroliens op 04-07-2018 17:43)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WiFi is goed gedocumenteerd maar elk device is uiteindelijk afhankelijk van de eigen chipset/design en daarmee staat/valt snelheid en stabiliteit.

Als je beide smartphones natrekt, zie ik direct al een aantal verschillen die een verschil in performance (niet alleen WiFi) kunnen verklaren.

Maar je kan ook deductief troubleshooten; hang beide smartphones een op een andere WiFi. Waarschijnlijk heb je dan dezelfde (relatieve) resultaten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WiFi is goed gedocumenteerd maar elk device is uiteindelijk afhankelijk van de eigen chipset/design en daarmee staat/valt snelheid en stabiliteit.

Als je beide smartphones natrekt, zie ik direct al een aantal verschillen die een verschil in performance (niet alleen WiFi) kunnen verklaren.

Maar je kan ook deductief troubleshooten; hang beide smartphones een op een andere WiFi. Waarschijnlijk heb je dan dezelfde (relatieve) resultaten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat kan liggen aan de gebruikte Wifi module, antenne of de combinatie daar van in de telefoon. Over het algemeen niet veel aan te doen of misschien kijken dat er in de loop der tijd meer AP's actief zijn geworden op hetzelfde kanaal welke jijzelf gebruikt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/