Beeldscherm/videokaart issue na val

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrwp
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-10-2021
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn macbook pro, deze is gevallen en sinds dien doet mijn scherm het nog maar heel soms. Hij geeft na opstarten aan no gpu detected.

Daarna werkt hij enkele minuten alleen bij gebruik van internet / youtube etc krijg ik strepen, onleesbaar scherm, half verschoven beeld en soms blauw, roos of zwart scherm.

Heb updates gedaan, alleen niks werkt.

Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Welk model? Laten we daar eens mee beginnen. Sinds 2006 hebben we maar een stuk of 50 modelletjes gehad ;)

En zou je een foto van het probleem kunnen laten zien? Even uploaden en linken hier.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zelfs zonder model is dit heel duidelijk: de videochip, de print of een van de ondersteunende onderdelen is beschadigd geraakt bij de klap en zodra de boel opwarmt heb je door de uitzetting ineens geen verbinding meer.

Dit kan een lange en lastige zoektocht worden óf het is een reflow van een kwartiertje. Moeilijk te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooropgesteld: Met updates ga je het niet redden, want dit is overduidelijk een hardware defect, en dus geen software defect.

Het zou het scherm zelf kunnen zijn, maar hier ga ik niet vanuit, aangezien hij soms aangeeft dat er geen gpu gedeteceerd kan worden.
Het is dus het meest voor de hand liggend dat je video chip in dit geval is overleden. Of dit nog rendabel te laten repareren is moet je zelf maar bepalen, is voor iedereen weer verschillend. Ik zou het persoonlijk niet meer doen, en kijken voor een vervangende laptop voor de komende jaren.