Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een stevige en snelle laptop voor m'n opleiding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iStijn
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-11 23:53

iStijn

Tech-fanaat

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben Stijn en ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee aangezien ik echt nul ervaring heb op het gebied van het kopen van een nieuwe laptop. Het is namelijk omdat ik er de komende 3 jaar mee moet werken, dag in, dag uit. Dus het moet wel echt een stevig beestje zijn en dan het liefst nog snel ook.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil hem voor mijn studie (MBO) gaan gebruiken en wil er daarnaast voornamelijk op gaan gamen.

Wat is je budget?
Ik wil ik gaan tot 1100 euro, maar als het echt de moeite waard is kan het opgekrikt worden naar 1300 a 1400 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik neem hem continu mee naar school en dan weer mee naar huis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb op het moment de Acer laptop Nitro 5 (AN515-51-76CN) op het oog, aangezien deze precies binnen het budget valt, maar ik sta volledig open voor alle merken.
Verder had ik ook de Asus ROG Strix GL503VD-FY127T op het oog, maar het is maar net wat jullie me aanraden.

Er zijn wel wat dingetjes waaraan ik wil dat de laptop voldoet.

Het liefst een laptop met een i7 erin.
Qua videokaart een 1050 / 1050 Ti of hoger.
Minimaal 8 GB RAM.
Minimaal 128 GB SSD (ik kan hem zelf altijd upgraden naar 500), maar dan wel in combinatie met een 1 TB HDD.

Verder moet het echt een stevige laptop zijn, niet zo'n eentje waarvan de lamellen na 2 weken al afbreken of er dingen al snel los gaan zitten. Ik ben ook echt opzoek naar mensen die veel ervaring hebben wat betreft de bouwkwaliteit van een laptop.