Zojuist ontving ik van de Persgroep een persoonlijke mail naar aanleiding van de recente hack bij hun databases (nieuws: De Persgroep lekt 350.000 e-mailadressen door hack op klantenserviced...). In de mail wordt het volgende vermeld:
Zijn er meer Tweakers die deze mail ontvangen hebben en misschien af kunnen leiden waar deze gegevens vandaan zouden zijn kunnen gekomen?
Overigens vind ik het ook vrij kwalijk dat de Persgroep het in eerste instantie alleen heeft gehad over 'e-mail-adressen', het lijkt er nu sterk op dat er veel meer gegevens zijn buitgemaakt. Mijn vriendin kreeg bovenstaande email namelijk gisteravond al, en ook zij kan zich niet herinneren ooit haar woonadres te hebben opgegeven op een website van de Persgroep.
In de mail wordt daarnaast aangegeven dat het databases zouden zijn waarin gegevens zijn opgeslagen die consumenten hebben ingevoerd op websites van de Persgroep. Ik kan mij absoluut niet herinneren dit ooit gedaan te hebben, en al helemaal niet toen ik zag dat ik de mail ontving op mijn zakelijke mailadres van mijn werkgever.Tot onze spijt hebben we moeten vaststellen dat uw gegevens in een van de gehackte databases zaten. Het gaat in uw geval om de volgende gegevens:
- E-mailadres (zoals gebruikt om u dit bericht te sturen)
- Naam
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer
Zijn er meer Tweakers die deze mail ontvangen hebben en misschien af kunnen leiden waar deze gegevens vandaan zouden zijn kunnen gekomen?
Overigens vind ik het ook vrij kwalijk dat de Persgroep het in eerste instantie alleen heeft gehad over 'e-mail-adressen', het lijkt er nu sterk op dat er veel meer gegevens zijn buitgemaakt. Mijn vriendin kreeg bovenstaande email namelijk gisteravond al, en ook zij kan zich niet herinneren ooit haar woonadres te hebben opgegeven op een website van de Persgroep.