Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-09 11:47
Mijn vraag
Hallo tweakerts. Mijn mobiel is gisteren gestolen uit mijn jas in de kleedkamer :( :( . Maar goed naast het feit dat het gewoon enorm balen is maak ik me zorgen om veiligheid van wachtwoorden. Er staan veel wachtwoorden in automatisch opgeslagen of al ingelogd op websites :| . Er zit een wachtwoord op mijn mobiel, alleen de pincode is 0000 dus daar komt hij zowieso door heen. Ik heb meteen mobiel bankieren geblokkeerd van ing. maar ik vraag me af of ik alle wachtwoorden moet veranderen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oneplus One, rooted en Lineage OS 14.2 vgm was de laatste update.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Google trace, locatie is uitgeschakeld dus werkt niet
- bellen naar mijn mobiel, maar dat gaat niet omdat hij niet 'bereikbaar' is.
- Mobiel bankieren geblokkeerd

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Los van de trace van Google, had je de Android Device Manager helemaal ingesteld? Dan kan je de telefoon ook op afstand wissen. Ik weet niet of dit 100% waterdicht is, maar het is het proberen waard. Wat kun je allemaal op: https://myaccount.google.com/find-your-phone daar kan ik bijv. ook mijn Google-account ontkoppelen op m'n telefoon, dan heb je de opgeslagen wachtwoorden (aangenomen dat je Google Smartlock bedoeld, ingebouwd in Chrome) en dergelijke al minder blootliggen.

Sowieso zou ik wel wachtwoorden veranderen van je Google Account.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Openstaande sessies afmelden voor zover mogelijk
Wachtwoorden veranderen
2-factor authentication aanzetten om te voorkomen dat men alleen een wachtwoord nodig heeft

En alsjeblieft bij je nieuwe toestel geen 0000 als pincode instellen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
MsG schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:01:
Los van de trace van Google, had je de Android Device Manager helemaal ingesteld? Dan kan je de telefoon ook op afstand wissen. Ik weet niet of dit 100% waterdicht is, maar het is het proberen waard. Wat kun je allemaal op: https://myaccount.google.com/find-your-phone daar kan ik bijv. ook mijn Google-account ontkoppelen op m'n telefoon, dan heb je de opgeslagen wachtwoorden (aangenomen dat je Google Smartlock bedoeld, ingebouwd in Chrome) en dergelijke al minder blootliggen.

Sowieso zou ik wel wachtwoorden veranderen van je Google Account.
Oh kan inderdaad wissen en vergrendelen. Echter heeft de dief de telefoon uitgeschakeld staan en kom dus niet in contact. Had al eerder geprobeerd te bellen maar hij was onbereikbaar. bedankt voor de tip iniedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik zou in ieder geval die functie aanklikken, wellicht dat als de telefoon toch nog eens aan gaat hij dat meteen initieert. Het kan ook zijn dat de telefoon meteen vanaf de recovery wordt herflasht, dan ben je qua privacy veilig maar is de telefoon sowieso verloren voor jou denk ik.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
MsG schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:22:
Ik zou in ieder geval die functie aanklikken, wellicht dat als de telefoon toch nog eens aan gaat hij dat meteen initieert. Het kan ook zijn dat de telefoon meteen vanaf de recovery wordt herflasht, dan ben je qua privacy veilig maar is de telefoon sowieso verloren voor jou denk ik.
Hier ben ik ook bang voor. maar het is in iedergeval wel veilig verder zoals je zegt. dus dat is een pluspuntje. heb zowel het wissen als het vergrendelen aangevinkt, mocht hij weer online komen. Heeft het zin om aan te geven bij de politie? aangezien ik geen flauw benul heb wie dit geweest zou kunnen zijn

Dag dag trouwe OnePlus One ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou uit pure veiligheid wel je wachtwoorden vervangen, zeker van belangrijke zaken zoals email.
Misschien dat toegang tot andere apps wat minder gevoelig is, maar ik zou op safe spelen met mijn email eerlijk gezegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

erik.heijink schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:25:
[...]

Hier ben ik ook bang voor. maar het is in iedergeval wel veilig verder zoals je zegt. dus dat is een pluspuntje. heb zowel het wissen als het vergrendelen aangevinkt, mocht hij weer online komen. Heeft het zin om aan te geven bij de politie? aangezien ik geen flauw benul heb wie dit geweest zou kunnen zijn

Dag dag trouwe OnePlus One ;w
Aangifte doen zou ik altijd doen. Ook al heb je er wellicht niks aan, wie weet wordt hij ergens getraceerd, of maken ze het IMEI onklaar. Een beetje baat het niet dan schaadt het niet.

Pagina: 1