Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

In windows video's bekijken(streamen) die op android staan

Pagina: 1
Acties:

• yusisushi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 21:31
Mijn vraag
Ik zou graag weten of er een manier is om videos te streamen op mijn laptop die opgeslaan staan op een android apparaat.
Ik heb een mediaspeler die op android draait, niet ge root en ik zou graag van op mijn laptop films bekijken die ik daarop heb staan, bij voorkeur over LAN want de wifi ontvangst is erg zwak op het apparaat

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows laptop
Android media speler

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet intussen dat je makkelijk een ftp server kunt instellen in android maar dit laat me enkel toe bestanden te kopieren en daarna pas te bekijken, dit duurt ook even aangezien het android apparaat mij niet snel laat kopieren.

Blijkbaar kun je enkel met root een smb server gebruiken omdat je anders poorten boven 1000? Moet gebruiken en windows ziet je folders dan niet omdat windows enkel poort 139 gebruikt?

• gandiman75
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-07-2023
Ik heb even snel gegoogled, misschien heb je er wat aan:

https://www.firstpost.com...d-vice-versa-3587791.html

• yusisushi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 21:31
Bedankt voor je reactie.
Vlc direct is lijkt een goede optie voor eenmalig gebruik mischien, maar lijkt me niet handig als ik telkens op beide apparaten de connectie handmatig moet maken, ook kan ik niet echt wisselen van mijn laptop naar een ander apparaat zonder in het android toestel de verbinding opnieuw te maken.