Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, Software Development
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. €1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een (750w) voeding die ik kan hergebruiken, alsook opslag (2x SSD, 2x HDD) en kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag mijn mobo/cpu/koeler/ram/gpu en monitor upgraden.
Asrock Z77 Extreme4 + i5 2500k + Sythe Mugen2 rev. B + 8Gb RAM + R9 280x
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals je hierboven ziet had ik een Intel CPU, AMD GPU. Een voorkeur voor een merk heb ik niet, maar daar ik vindt dat Intel en nvidia de laatste jaren nogal lui zijn geweest (qua vernieuwing, wegens gebrek aan concurrentie) zou ik toch graag eens het rode team wat steunen ...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben geen hardcore overclocker en ga liever niet liggen prutsen aan voltages e.d. maar een hogere kloksnelheid uit de CPU persen doe ik uiteraard wel graag indien een paar sliders dit toelaten
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies i.v.m. beste prijs/prestatie voor de nieuwe onderdelen.
Ik heb de laatste jaren de hardware markt niet echt meer gevolgd en ben dus een beetje het bos door de bomen kwijt, zeker op gebied van AMD GPU modellen heb ik totaal geen idee waarover ik praat.
Alsook op gebied van koeling. Waterkoeling is altijd al een beetje zo'n natte droom geweest van me, maar zelfs met de AIO's tegenwoordig heb ik zo mijn bedenkingen of waterkoeling wel voordelig is. (Veel reviews gezien e.d. en wat ik ervan onthouden heb is dat waterkoeling over langere periodes wel hogere gemiddelde temperaturen haalt dan luchtkoeling, maar dan weer beter met temperatuurpieken kan omgaan)
Dus bij deze, wat stellen jullie voor?
Gaming, Software Development
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. €1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een (750w) voeding die ik kan hergebruiken, alsook opslag (2x SSD, 2x HDD) en kast.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Three Hundred Two | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | Corsair CX750M | € 87,50 | € 87,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 109,72 | € 109,72 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 360,17 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag mijn mobo/cpu/koeler/ram/gpu en monitor upgraden.
Asrock Z77 Extreme4 + i5 2500k + Sythe Mugen2 rev. B + 8Gb RAM + R9 280x
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals je hierboven ziet had ik een Intel CPU, AMD GPU. Een voorkeur voor een merk heb ik niet, maar daar ik vindt dat Intel en nvidia de laatste jaren nogal lui zijn geweest (qua vernieuwing, wegens gebrek aan concurrentie) zou ik toch graag eens het rode team wat steunen ...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Misschien lichte overclock-mogelijkheden?
- Ik zou graag (inbegrepen in het budget) mijn monitor een upgrade geven, mits deze een 144hz monitor is. En daar uiteraard ook de vruchten van kunnen plukken met freesync. (De GPU moet dus die 144fps in meeste games aankunnen)
- Geluid is niet echt één van mijn zorgen, noise-cancelling headset aanwezig!
Ik ben geen hardcore overclocker en ga liever niet liggen prutsen aan voltages e.d. maar een hogere kloksnelheid uit de CPU persen doe ik uiteraard wel graag indien een paar sliders dit toelaten
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies i.v.m. beste prijs/prestatie voor de nieuwe onderdelen.
Ik heb de laatste jaren de hardware markt niet echt meer gevolgd en ben dus een beetje het bos door de bomen kwijt, zeker op gebied van AMD GPU modellen heb ik totaal geen idee waarover ik praat.
Alsook op gebied van koeling. Waterkoeling is altijd al een beetje zo'n natte droom geweest van me, maar zelfs met de AIO's tegenwoordig heb ik zo mijn bedenkingen of waterkoeling wel voordelig is. (Veel reviews gezien e.d. en wat ik ervan onthouden heb is dat waterkoeling over langere periodes wel hogere gemiddelde temperaturen haalt dan luchtkoeling, maar dan weer beter met temperatuurpieken kan omgaan)
Dus bij deze, wat stellen jullie voor?
[ Voor 30% gewijzigd door shadowfox op 04-07-2018 14:02 ]