Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade 6jaar oud systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• shadowfox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-11 14:31
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, Software Development

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. €1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een (750w) voeding die ik kan hergebruiken, alsook opslag (2x SSD, 2x HDD) en kast.
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Antec Three Hundred Two€ 73,95€ 73,95
1Corsair CX750M€ 87,50€ 87,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,-€ 89,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 109,72€ 109,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 360,17

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag mijn mobo/cpu/koeler/ram/gpu en monitor upgraden.
Asrock Z77 Extreme4 + i5 2500k + Sythe Mugen2 rev. B + 8Gb RAM + R9 280x

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals je hierboven ziet had ik een Intel CPU, AMD GPU. Een voorkeur voor een merk heb ik niet, maar daar ik vindt dat Intel en nvidia de laatste jaren nogal lui zijn geweest (qua vernieuwing, wegens gebrek aan concurrentie) zou ik toch graag eens het rode team wat steunen ...

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
  • Misschien lichte overclock-mogelijkheden?
  • Ik zou graag (inbegrepen in het budget) mijn monitor een upgrade geven, mits deze een 144hz monitor is. En daar uiteraard ook de vruchten van kunnen plukken met freesync. (De GPU moet dus die 144fps in meeste games aankunnen)
  • Geluid is niet echt één van mijn zorgen, noise-cancelling headset aanwezig!
Ga je overklokken?
Ik ben geen hardcore overclocker en ga liever niet liggen prutsen aan voltages e.d. maar een hogere kloksnelheid uit de CPU persen doe ik uiteraard wel graag indien een paar sliders dit toelaten :)

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies i.v.m. beste prijs/prestatie voor de nieuwe onderdelen.
Ik heb de laatste jaren de hardware markt niet echt meer gevolgd en ben dus een beetje het bos door de bomen kwijt, zeker op gebied van AMD GPU modellen heb ik totaal geen idee waarover ik praat.

Alsook op gebied van koeling. Waterkoeling is altijd al een beetje zo'n natte droom geweest van me, maar zelfs met de AIO's tegenwoordig heb ik zo mijn bedenkingen of waterkoeling wel voordelig is. (Veel reviews gezien e.d. en wat ik ervan onthouden heb is dat waterkoeling over langere periodes wel hogere gemiddelde temperaturen haalt dan luchtkoeling, maar dan weer beter met temperatuurpieken kan omgaan)

Dus bij deze, wat stellen jullie voor?

[ Voor 30% gewijzigd door shadowfox op 04-07-2018 14:02 ]

Alle reacties

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
Wat ik voorstel is een eigen lijstje aangezien dat in het DAA beleid staat. :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

750W voeding die je nu hebt is waarschijnlijk ook 6J oud, en ook aan vervangen toe.
(ook overdreven voor tegenwoordige config van +- €1200)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018 ? En dan mogelijk daar een goede monitor bij zoeken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• shadowfox
Ik heb inderdaad de BBG van deze maand bekeken, maar daar is echter geopteerd voor een Intel + nvidia setup. Iets wat ik dus tracht te vermijden. Bovendien heb ik dan wat meer budget vrij voor de onderdelen die ik wil vervangen?

Daarnaast vind ik dat de reviews voor de BBG onderdelen voor AMD (met name het mobo) niet echt goed zijn. Ook ben ik niet overtuigd of daar wel overclock mogelijkheden op zitten?
Hackus schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:55:
750W voeding die je nu hebt is waarschijnlijk ook 6J oud, en ook aan vervangen toe.
(ook overdreven voor tegenwoordige config van +- €1200)
Dat het overdreven is daar ben ik mij van bewust. (Ik draaide 6j terug 2x HD5870's in crossfire, vandaar de zware voeding) Maar moet deze vervangen worden? Ik heb nog geen problemen gehad met die voeding ...

[ Voor 16% gewijzigd door shadowfox op 04-07-2018 14:09 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

shadowfox schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:59:
Ik heb inderdaad de BBG van deze maand bekeken, maar daar is echter geopteerd voor een Intel + nvidia setup. Iets wat ik dus tracht te vermijden. Bovendien heb ik dan wat meer budget vrij voor de onderdelen die ik wil vervangen?

[...]

Dat het overdreven is daar ben ik mij van bewust. (Ik draaide 6j terug 2x HD5870's in crossfire, vandaar de zware voeding) Maar moet deze vervangen worden? Ik heb nog geen problemen gehad met die voeding ...
post hier eens het merk en type.
Voeding gaat niet eeuwig mee, en na 6J zal ik het niet meer in een nieuwe configuratie bouwen.
(750w hoeft niet direct een zeer goede kwaliteits-voeding te zijn)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

De CX serie van Corsair was/is een redelijk matige lijn.
Beter ga je voor een nieuwe voeding, kijk zelf eventjes. 550watt is echt meer dan genoeg voor een systeem van 1500,-.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• shadowfox
Weet niet zeker of het een Corsair is hoor, heb deze nu voorlopig als placeholder gezet.
Zodra ik kan kijk ik even naar het type van de mijne, ik heb een vermoeden dat het een Thermaltake is.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

shadowfox schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:24:
Weet niet zeker of het een Corsair is hoor, heb deze nu voorlopig als placeholder gezet.
Zodra ik kan kijk ik even naar het type van de mijne, ik heb een vermoeden dat het een Thermaltake is.
Aha vandaar. Ook al is het niet deze, is het altijd verstandig om een oude voeding (zeker na 6 jaar) te vervangen (nieuwe voedingen hebben meestal ook nieuwe powerstates etc. die nodig zijn...)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Pagina: 1