Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubMyBanana
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-08-2023
Hallo,

Mijn moeder gaat binnenkort verhuizen en ze wil in haar nieuwe huisje graag internet en tv.
Momenteel hebben we Ziggo maar ik ben hier totaal niet over te spreken. Technisch werkt alles maar zodra je contact met ze zoekt gaat er van alles fout.

M'n moeder gebruikt bijna geen internet en wanneer ze dat wel doet is het niets anders dan een beetje mailen en surfen op het web.
Wat de tv betreft is het ook vrij simpel er moeten HD zenders zijn zodat ze mooi beeld heeft op haar nieuwe tv.

Door alle reviews is het voor mij niet duidelijk welke provider nou 'goed' is en zo min mogelijk rompslomp geeft.
Iets met bomen en zo...

Ik zou graag jullie ervaring met verschillende providers willen horen. In de tussentijd kijk ik nog even rond in de ervaringen topics. Oh, en welk abonnement kan ik het beste nemen? Ongeveer 50mbps down?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 16:10
Het is natuurlijk ook wel van belang WAAR iemand woont. De keuze kan beperkter zijn a.d.h.v. de woonplaats

Ik heb zelf glasvezel van XS4ALL, ben er zeer tevreden mee. Het is wel wat duurder per maand t.o.v. andere aanbieders. Daarentegen is de helpdesk altijd kundig, handelen ze alles netjes administratief correct af, fijnere modem, minder storingen, etc... ;)

[ Voor 54% gewijzigd door atomix9 op 04-07-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://netco-fpi-info.fourstack.nl en op basis daarvan kan je via verschillende andere sites kijken welke ISP de betreffende verbinding / snelheid gaat leveren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

atomix9 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:38:
Het is natuurlijk ook wel van belang WAAR iemand woont. De keuze kan beperkter zijn a.d.h.v. de postcode en huisnummer
Ftfy :9

Wat @MAX3400 zegt dus.

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 04-07-2018 12:41 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubMyBanana
atomix9 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:38:
Het is natuurlijk ook wel van belang WAAR iemand woont. De keuze kan beperkter zijn a.d.h.v. de woonplaats

Ik heb zelf glasvezel van XS4ALL, ben er zeer tevreden mee. Het is wel wat duurder per maand t.o.v. andere aanbieders. Daarentegen is de helpdesk altijd kundig, handelen ze alles netjes administratief correct af, fijnere modem, minder storingen, etc... ;)
Helemaal vergeten te melden, maar ze woont in de gemeente Emmen en heeft een glasvezel aansluiting.
XS4ALL heb ik me nog niet in verdiept. Dit vind ik een goede suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Als het beschikbaar is zou ik gewoon het goedkoopste abonnement met 50 Mbps (Als het even kan ook 50 Mbps upload als de 5 Mbps die ze nu vaak leveren, mits dit niet meer kost) en HD TV nemen, waarschijnlijk gaat ze toch geen router instellingen etc, doen.

Vaak is het zo als je eenmaal een complex probleem hebt, de klanten service vaak een drama is, ongeacht welke provider.

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 04-07-2018 12:45 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RubMyBanana Zowel Ziggo als T-Mobile thuis zijn prima. Iedereen heeft wel zijn ervaring/mening, zelfs binnen een straat kan dat verschillend zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 04-07-2018 12:45 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 14:31
De vraag is natuurlijk ook hoeveel je moeder kwijt wilt zijn. XS4ALL is natuurlijk kneiter duur. Laten we eerlijk wezen. Ik ben zelf recent overgegaan naar T-mobile. Ik had Tele2 en NLE ook nagekeken en naar mijn idee gaf T-mobile de beste aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als er toch een mooie TV komt zet er meteen een CL+ module in samen met Ziggo heeft ze maar een afstandsbediening lekker simpel. Het nieuwe modem is uitstekend te gebruiken dus wat wil je nog meer. Je kan het allemaal fancy en top maken maar de complexiteit nekt je al gauw. Overigens is een goedkoop Telfort abbo ook pirma. Soms is het ook gewoon pech hebben.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubMyBanana
Jumpman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:43:
Als het beschikbaar is zou ik gewoon het goedkoopste abonnement met 50 Mbps (Als het even kan ook 50 Mbps upload als de 5 Mbps die ze nu vaak leveren, mits dit niet meer kost) en HD TV nemen, waarschijnlijk gaat ze toch geen router instellingen etc, doen.

Vaak is het zo als je eenmaal een complex probleem hebt, de klanten service vaak een drama is, ongeacht welke provider.
50 Mbps up en down staat in de planning. Sneller is gewoon niet nodig. Router instellingen e.d. gaat ze niet doen. Enkel de computer of tv aanzetten en gaan.

Wat de klanten service betreft heb je wel gelijk. Ik lees over alle providers positieve en negatieve dingen...
Moet er maar mee leren leven.
Hackus schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:45:
@RubMyBanana Zowel Ziggo als T-Mobile thuis zijn prima. Iedereen heeft wel zijn ervaring/mening, zelfs binnen een straat kan dat verschillend zijn.
Dat klopt. Ik sprak mijn buren en die zijn vol lof over Ziggo en dat is maar een deurtje verder.
debom schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:25:
De vraag is natuurlijk ook hoeveel je moeder kwijt wilt zijn. XS4ALL is natuurlijk kneiter duur. Laten we eerlijk wezen. Ik ben zelf recent overgegaan naar T-mobile. Ik had Tele2 en NLE ook nagekeken en naar mijn idee gaf T-mobile de beste aanbieding.
Ze wil ongeveer vijftig euro per maand betalen. Dat lijkt mijzelf ook best redelijk.
Frogmen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:43:
Als er toch een mooie TV komt zet er meteen een CL+ module in samen met Ziggo heeft ze maar een afstandsbediening lekker simpel. Het nieuwe modem is uitstekend te gebruiken dus wat wil je nog meer. Je kan het allemaal fancy en top maken maar de complexiteit nekt je al gauw. Overigens is een goedkoop Telfort abbo ook pirma. Soms is het ook gewoon pech hebben.
Het begint er aardig op te lijken dat ik m'n trots maar moet inslikken. Ziggo is de enige aanbieder met een CI+ module... En ik wil het wel zo makkelijk mogelijk maken.

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Snap je volledig had ook mijn bedenken maar viel me allerzins mee. Dacht bij het aansluiten even oh nee, het nieuwe modem doet standaard allen IP6. Maar ik host mijn eigen server, even bellen en even later was mijn modem IP4 en voldoet prima. Eigenlijk nooit problemen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 14:31
Bij NLE krijg je de eerste 9 maanden 33,50 en daarna 43,50. Alleen zijn de ervaringen met NLE afwisselend.
Je krijgt dan allemaal KPN apparatuur. Voor €5 meer heb ik ook opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:24
Zo beroerd is Ziggo nou ook echt niet. Zeker als je TV geschikt is voor een CI+ , en je de horizonbox niet hieft gte gebruiken is het toch prima, kies je voor het laagste internet snelheidsprofiel en klaar.

Hoewel glasvezel natuurlijk niet te versmaden is :9~ maar of dat ook voor je moeder zo is, is maar de vraag als ik startpositie zo lees.

[ Voor 25% gewijzigd door valkenier op 04-07-2018 21:55 ]

Pagina: 1