Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HELP: geen internetverbinding via kabel - Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Mijn vraag: Hoe kan ik mijn internet fixen? Ik heb een desktop (van DELL) die via de kabel is verbonden met het internet. Sinds enkele dagen (na een systeem update van Windows) doet het internet het niet meer. Melding: ethernet heeft geen geldige IP-configuratie. De apparaten die internet ontvangen via WiFi, werken nog wel allemaal. Ik heb echt geen verstand van computers maar dit is wat ik al heb geprobeerd:

- Modem gereset (van Ziggo)

- Internet kabel er opnieuw ingedaan

- PC opnieuw opgestart

- Kabel in laptop gedaan, zelfde melding als bij pc: ethernet heeft geen geldige IP-configuratie. De laptop heeft ook Windows 10.

Kunnen jullie mij helpen? Ik ben m'n scriptie aan het schrijven, dus mijn dank is groot als het eindelijk weer werkt _/-\o_

Alvast bedankt!

Ps: Als iemand zo vriendelijk is om mij te helpen, hou er dan rekening mee dat ik niet bekend ben met termen etc. Modem noemde ik tot voor kort nog 'het kastje waar het internet uitkomt'. :P

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik probeer vaak een netsh winsock reset in windows 10 en heeft mij vaker geholpen bij windows 10 issues i.c.m netwerk.

druk op je windows key en typ CMD je zal dan een app vinden opdrachtprompt klik daar mer rechts op en kies voor uitvoeren als admin.

Typ: netsh winsock reset druk op enter en reboot je systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 04-07-2018 12:10 ]

Cloud ☁️

• gandiman75
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-07-2023
Om te beinnen::

1. Klik op je toetsenbord op het Windows Icoontje + R. Er verschijnt een klein grijs venster
2. Type CMD in dat venster en druk op de Enter toets, er verschijnt een zwart venster
3. Type ipconfig/all en druk op de Enter toets
4. Kopieer en plak het resultaat in je post.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:02
Dat je laptop het ook niet doet suggereert een probleem met je kabel, probeer eens een andere kabel

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 05:56

nhanssen

QVL is non-tweakers

Druk met de rechter knop (van je muis) op start (knopje linksonder) en selecteer "uitvoeren" tik in het veld wat verschijnt CMD en druk op enter.
Je krijgt nu een zwart scherm, vul hier het volgende in (elke regel gevolgd door een enter):

ipconfig /release
netsh wlan disconnect
netsh interface ip reset
netsh winsock reset
netsh advfirewall reset
netsh branchcache reset
netsh nap reset configuration
nbtstat -R
nbtstat -RR
arp -d *
ipconfig /flushdns
netsh lan reconnect
netsh wlan refresh
ipconfig /registerdns
ipconfig /renew

Na dit alles even voor de zekerheid opnieuw opstarten.
Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door nhanssen op 04-07-2018 12:26 ]

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
@nhanssen Bij ipconfig/registernds kreeg ik: U hebt niet de benodigde bevoegdheden voor deze bewerking. Komt dat omdat hij op gebruiker staat in plaats van admin?

Er staat nu in dat zwarte scherm: An error occured while renewing interface erhernet: unable to contact you DHCP server. Request has timed out.

@HKLM_ Als ik op rechts druk krijg ik geen keus om als admin uit te voeren.. Hoe kan dit?

@gandiman75 Ik kan het niet kopiëren plakken naar deze post omdat ik geen internet heb op m'n pc, haha! Wat wil je precies weten?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2018 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
@HKLM_ Als ik op rechts druk krijg ik geen keus om als admin uit te voeren.. Hoe kan dit?

Verwijderd

Topicstarter
@gandiman75 Ik kan het niet kopiëren plakken naar deze post omdat ik geen internet heb op m'n pc, haha! Wat wil je precies weten?

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 12:30
Wat @valkenier zegt. Omdat je laptop het ook niet doet met die kabel, zou het goed kunnen zijn dat het aan de kabel ligt. Probeer eens een andere kabel vanuit het internetkastje.

En probeer eens van die 3 posts 1 post te maken. Dat is een stuk netter :)

No one is listening until you fart

Verwijderd

Topicstarter
valkenier schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:13:
Dat je laptop het ook niet doet suggereert een probleem met je kabel, probeer eens een andere kabel
Ja goeie tip! Ga eerst deze dingen nog even proberen en als het niet lukt koop ik een nieuwe kabel!

@Felix! Bedankt voor je reactie en tips! Maar volgens mij ligt het niet aan de kabel. Die laptop en mijn PC hebben beiden dezelfde update gehad van Windows, dus ik dacht dat het daar wellicht aan lag.. Maar ik ga nar de kabel kijken

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2018 12:42 ]

• gandiman75
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:34:
Haha ja vervelend he ;) Een foto maken mag ook.

Het gaat om onderstaande info:

DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : xxx.xxx.xxx.xxx(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 21 juni 2018 10:55:53
Lease verlopen. . . . . . . . . . : donderdag 5 juli 2018 10:56:13
Standaardgateway. . . . . . . . . : xxx.xxx.xxx.xxx
DHCP-server . . . . . . . . . . . : xxx.xxx.xxx.xxx
DNS-servers . . . . . . . . . . . : xxx.xxx.xxx.xxx

• gandiman75
Je kan anders ook naar je internetprovider bellen. Die hebben vast een helpdesk die je hiermee kunnen helpen. Die lopen een heel stappenplan met je door.

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-11 17:30
Je hebt de kabel gewisseld van de pc naar de laptop maar heb je ook gekeken of de andere kant van die kabel nog wel goed in het modem zit. Misschien dat die kant los is gekomen door schuiven van het modem.
Zal ook niet de eerste keer zijn namelijk dat dat de oorzaak is.

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:30:
@nhanssen Bij ipconfig/registernds kreeg ik: U hebt niet de benodigde bevoegdheden voor deze bewerking. Komt dat omdat hij op gebruiker staat in plaats van admin?

Er staat nu in dat zwarte scherm: An error occured while renewing interface erhernet: unable to contact you DHCP server. Request has timed out.
Dat klopt, je kan eventueel een admin cmd uitvoeren door het volgende te tikken in het zwarte scherm:

runas /user:administrator cmd.exe

Hij vraagt dan om een wachtwoord in te voeren. Als je het wachtwoord weet van het admin account dan kan je die ingeven, als het goed is komt er dan een nieuw zwart scherm met meer rechten. Daar kan je dan diezelfde opdrachten intikken zonder dat hij mekkert over rechten.

Mocht je "An error occured while renewing interface erhernet: unable to contact you DHCP server. Request has timed out" nog steeds ontvangen na het invoeren van de commando's dan lijkt het me dat het een fysiek probleem is (kabel, aansluiting van modem etc) maar die dingen gaan niet automagisch stuk na een windows update.

Eventueel kan je deze nog invoeren in het admin cmd scherm:

netsh interface ip set address "Local Area Connection" dhcp

Nogmaals succes!

Spec's PC

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Los van alle moeilijke ideeën hier: Zolang zowel zijn desktop als laptop identiek gedrag vertonen, zou ik er vanuit gaan dat daar dus het probleem niet zit.

Optie 1: Check of de kabel het probleem is. Je hebt vast (hopelijk)nog wel ergens een stukje netwerkkabel dat over is, of voor iets gebruikt wordt waar je wel even zonder kan. Probeer dat met de laptop, en je kan de kabel uitsluiten. Is het wel de kabel dan kan je de oude even eruit en er weer in doen aan de modem kant, het zou kunnen dat dat het oplost, al geef ik het niet veel kans.

Optie 2: Als het optie 1 niet is, zou ik de modem verdenken. Je kan beginnen met andere poorten te proberen met de kabel. En anders neem je een korte kabel mee, bel je eens bij de buren aan, en vraag je of je daar je laptop eens in hun modem mag steken. Werkt het daar wel met de kabel waarmee het bij jou niet werkt? Dan is modem defect.

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Sissors schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:00:
Los van alle moeilijke ideeën hier: Zolang zowel zijn desktop als laptop identiek gedrag vertonen, zou ik er vanuit gaan dat daar dus het probleem niet zit.

Optie 1: Check of de kabel het probleem is. Je hebt vast (hopelijk)nog wel ergens een stukje netwerkkabel dat over is, of voor iets gebruikt wordt waar je wel even zonder kan. Probeer dat met de laptop, en je kan de kabel uitsluiten. Is het wel de kabel dan kan je de oude even eruit en er weer in doen aan de modem kant, het zou kunnen dat dat het oplost, al geef ik het niet veel kans.

Optie 2: Als het optie 1 niet is, zou ik de modem verdenken. Je kan beginnen met andere poorten te proberen met de kabel. En anders neem je een korte kabel mee, bel je eens bij de buren aan, en vraag je of je daar je laptop eens in hun modem mag steken. Werkt het daar wel met de kabel waarmee het bij jou niet werkt? Dan is modem defect.
Als beide computers hetzelfde vertonen met Windows 10 is de kans groot dat beide de update hebben ontvangen, maar het komt inderdaad 99% van de tijd voor dat een windows update je netwerkkabel knikt en je modem opblaast...

edit:
Hetgeen waar ik het over heb is "Delivery Optimization", welke standaard aanstaat zover ik weet

[ Voor 4% gewijzigd door nhanssen op 04-07-2018 15:09 ]

Spec's PC

Pagina: 1