Via MHL telefoon als display gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:25
Wij hebben een handheld device ontwikkeld met naast een display ook een HDMI output. Deze output wordt vaak op beurzen aan een HDMI monitor gehangen. Echter voor on site demonstraties bij klanten, zou het handig zijn, als de output direct op de smartphone van een verkoper kan draaien.

Mijn vraag is dus, is het ook mogelijk om MHL "andersom" te gebruiken? Kun je een HDMI output (vanaf een PC, of iets anders) verbinden met een android of ios telefoon, en dan de weergave op de telefoon krijgen?

Ik heb al veel tijd op google besteed, maar bijna alles gaat over het omgekeerde gebruik. Telefoon weergeven op je TV. Misschien hebben hier mensen er ervaring mee, of betere zoektermen voor me...

Beste antwoord (via FireAge op 04-07-2018 12:53)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:35

Tazzios

..

FireAge schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:31:
...
Ik heb al veel tijd op google besteed, maar bijna alles gaat over het omgekeerde normaal gebruik. Telefoon weergeven op je TV. Misschien hebben hier mensen er ervaring mee, of betere zoektermen voor me...
MHL is daar niet voor bedoelt dus logisch dat je er niets over kan vinden.
Misschien een softwarematige Teamviewer achtige constructie?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

FireAge schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:31:
...
Ik heb al veel tijd op google besteed, maar bijna alles gaat over het omgekeerde normaal gebruik. Telefoon weergeven op je TV. Misschien hebben hier mensen er ervaring mee, of betere zoektermen voor me...
MHL is daar niet voor bedoelt dus logisch dat je er niets over kan vinden.
Misschien een softwarematige Teamviewer achtige constructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Teamviewer is niet echt een optie. De handheld is een embedded systeem. Nu is het theoretisch vast mogelijk om daar teamviewer in te krijgen, maar dan kunnen we net zo goed over de ingebouwde wifi een stream gaan opzetten.

We zijn op zoek naar een magisch kabeltje dat dit voor ons oplost zonder bloed/zweet/tranen :)

Product link:
http://pigear.com/Nocturn...llance-Camera_p_4693.html

Mocht die link niet gewenst zijn, dan mag een mod hem weghalen, maar maakt misschien beter duidelijk waarover het gaat... In feite dus een soort Tomtom bandit, maar dat met nachtzichtcapabiliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door FireAge op 04-07-2018 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee. Een telefoon is (doorgaans) geen monitor input. Je hebt wel manieren om een beeld óp je device te krijgen, namelijk in de vorm van remote desktop applicaties (RDP/Teamviewer/etc). Je zou ook kunnen kijken naar een techniek als miracast, maar dat werkt niet op elke device. Windows 10 heeft (afhankelijk van wifi/gpu) wel de mogelijkheid om te ontvangen en te zenden, maar bekabeld? Nope. Misschien een beeldscherm op accu's iets voor je? Iets in deze vorm: https://www.ebay.com/bhp/portable-lcd-monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Beeldscherm op accu hebben we al van blackmagic:
https://www.blackmagicdes...cts/blackmagicvideoassist

Maar is weer extra materiaal om mee te slepen. Smartphone zit toch in je zak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Hoe embedded is het systeem, linux? dan kun je misschien iets met VNC doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Er draait inderdaad embedded linux op. Maar ik denk dat ik gewoon sales een nee ga geven. Want anders moeten we VNC erop gaan zetten en in het menu ondersteuning voor VNC gaan bouwen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1