Mac sluit niet meer geheel af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oadm
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-01 17:41
Hallo.

Ik heb een Mac uit 2011 met het laatste OS (High Sierra 10.13.4) Ik heb de harde schijf een jaar geleden vervangen door een SSD schijf van Samsung en ik heb 16 gb werk geheugen. Het probleem is nu dat de Mac niet meer geheel af te sluiten of te herstarten is. Als ik dit namelijk doe dan blijf ik een zwart scherm houden met daarop de muis aanwijzer zichtbaar. De enige manier om mijn Mac af te sluiten is door de stroom er af te halen. Vervolgens kan ik hem weer gewoon opstarten. Ik heb ook een keer de Pram gereset met Option, Command en P en R maar ook dat hielp niet.

Iemand een idee ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Werkt het afsluiten vanaf de recovery partitie wel normaal? Zo ja: dan is het waarschijnlijk extra software die je in het OS geïnstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oadm
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-01 17:41
Sorry ben niet zo'n kenner, hoe sluit ik af vanaf de recovery partitie ? Heb ik dus nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:51
Even opstarten vanaf de recovery partitie (R ingedrukt houden), disk utility (schijf beheer) draaien op alle disken. Heb je trimforce enable al uitgevoerd ? Gebruik je misschien icloud (system preferences icloud), dan wordt van alles gesynced...

[ Voor 22% gewijzigd door tweazer op 08-07-2018 12:52 ]