Ergonomishce muis: linkshandig en instelbare scrolweerstand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:12
Ik zoek een?
Ergonomische muis.

Wanneer ik aan het eind van de week naar huis gaat is mijn hele pols overbelast:
- draaien is pijnlijk
- buigen is pijnlijk

Na het weekend is het weer goed dus ik geef de muis op mijn werk de schuld en nu zoek ik een ergonimische muis :)

Wat is je budget?
De werkgever moet betalen dus alles wanneer het te verantwoorden valt

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben linkshandig
handlengte van 19,5 - 20 cm (dus tussen gemiddeld en groot in als ik het goed begrijp
Ik wil een ergonimische muis (gewoon dat mijn hand iets naar links is gedraaid)
graag met instelbare scrolweerstand graag een die lekker scrolt: net even doordraaien als je je vinger loslaat.
op een linux pc
met laser ipv optisch ?

Als ik zelf zoek kan ik wel linkshandige muizen vinden maar als ik instelbare scrolweerstand toevoeg als filter, komen alleen rechtshandige muizen naar voren lijkt het. |:( 8)7
Met een beetje googlen kom ik meer mensen tegen die ongeveer hetzelfe probleem hebben, bijvoorbeeld wel linkshandig maar een kleine muis.

Wie o wie kan mij helpen. _/-\o_ :9~

[ Voor 3% gewijzigd door gr8-jen op 05-07-2018 07:29 . Reden: wijzinging van eis ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnb1234
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 19:53
Zo klopt de filter: categorie: Muizen

Of met alleen laser: categorie: Muizen

[ Voor 31% gewijzigd door stijnb1234 op 04-07-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:54
Beste wat afgelopen jaren voor mij heeft gewerkt is om jezelf toch aan te leren om ook rechts te kunnen muizen. Ja dit kost je enkele dagen gewenning maar hierdoor kun je afwisselen.

Kijk ook eens naar software die registreert hoe vaak je moet klikken. Ook hier is handige software voor die het dubbelklikken etc makkelijker maakt of stel je muis hiervoor in.

Maar beste advies om van je klachten af te komen is afwisseling. Probeer ook eens een trackbal\Joystick model muis van bijv. een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-07 10:37
Ik heb deze op mijn werk, maar dan rechtshandig:

pricewatch: Evoluent VM4L

Het voordeel van een rechtop-muis t.o.v. een trackball oid is dat je zeer precies en snel kan werken (ik vind dat met een trackball tegenvallen) en je je hand/pols niet draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Helaas niet. De dpi swith interesseert me niet :) ik wil gewoon een muis waarbij mijn hand een beetje mee naar links draait en die lekker scrolt (draait een beetje door als je loslaat).
rheinen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:10:
Beste wat afgelopen jaren voor mij heeft gewerkt is om jezelf toch aan te leren om ook rechts te kunnen muizen. Ja dit kost je enkele dagen gewenning maar hierdoor kun je afwisselen.

Kijk ook eens naar software die registreert hoe vaak je moet klikken. Ook hier is handige software voor die het dubbelklikken etc makkelijker maakt of stel je muis hiervoor in.

Maar beste advies om van je klachten af te komen is afwisseling. Probeer ook eens een trackbal\Joystick model muis van bijv. een collega.
Om mijn hand niet nog verder pijn te doen werk ik nu met rechts. Het is gelukkig iets wat ik al kan dus switchen gaat makkelijk.
Dubbelklikken hoef ik niet te doen gelukkig. Met programmeren zo nu en dan een variabele selecteren, maar vooral scrollen door alle code.
Iedereen op mijn werk heeft dezelfde muis: logitech m500 https://tweakers.net/pric...ch-corded-mouse-m500.html
Flapwaaier schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:15:
Ik heb deze op mijn werk, maar dan rechtshandig:

pricewatch: Evoluent VM4L

Het voordeel van een rechtop-muis t.o.v. een trackball oid is dat je zeer precies en snel kan werken (ik vind dat met een trackball tegenvallen) en je je hand/pols niet draait.
Ziet er leuk uit. is er ook een voor linkshandigen die net zo lekker scrolt als de logitech 500 (draait een beetje door als je loslaat)?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnb1234
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 19:53

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Wat heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:56
Mijn vrouw heeft vanuit haar werk de Contour Rollermouse Red gekregen ivm aanhoudende klachten. Die wil inmiddels nooit meer een normale muis :+

Met een adviesprijs van €265 is hij in mijn ogen alleen niet bepaald schappelijk geprijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Ik heb er naar gekeken en hoop eigenlijk iemand te vinden die ervaring er mee heeft qua scrollen :).
Voor rechts de Logitech m500. ligt lekker in de hand: heeft mooie kromming zodat mijn hand in zijn geheel er op rust.
scrolt lekker doordat het wieltje nog even doordraait als je je vinger weghaalt.

Voor links de meest cheap-ass symmetrische (te kleine) hp muis. Ik had die pas geleden gepakt omdat ik het niet lekker vond werken om met links een voor rechts gemaakte muis te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 16:50
Wat vind je van iets compleet anders? Ik heb zelf ook geregeld last gehad van mijn schouders / arm. Verschillende muizen geprobeerd, maar dat kwam allemaal een beetje op hetzelfde neer. Bij mij waren het vooral de kleine bewegingen die last gaven in mijn schouder.

Nu gebruik ik deze Wacom, het is even wennen, maar werkt voor mij ontzettend prettig.
https://www.wacom.com/en-in/products/pen-tablets/one-wacom-s

Voor het scrollen heb ik een van de knoppen op de pen ingesteld als middelste knop, en kan ik als ik die ingedrukt hou, makkelijk door grote pagina's heen scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
lolgast schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:23:
Mijn vrouw heeft vanuit haar werk de Contour Rollermouse Red gekregen ivm aanhoudende klachten. Die wil inmiddels nooit meer een normale muis :+

Met een adviesprijs van €265 is hij in mijn ogen alleen niet bepaald schappelijk geprijsd
Ik verwacht dat de prijs niet echt een probleem is als ik maar met goede argumenten kom. Heeft ze deze ook echt direct onder het toetsenbord geplaatst? Ik ben er nog niet over uit wat er gebeurd als ik mijn hand de hele tijd daar onder moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:56
@gr8-jen Ja ze gebruikt hem onder het toetsenbord. Ze moest een dag of 2 wennen, maar sindsdien is ze erg enthousiast. Nadeel is wel, als je thuiswerkt, hij is breed :P Dus hij past alleen in de wat grotere laptoptassen. Er komt wel netjes een tasje bij om hem in te doen tegen beschadigingen.

Maar je kunt hem altijd 2 weken gratis proberen volgens de website, dan weet je het daarna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Het is zo jammer dat muisfabrikanten zo weinig linkshandige muizen maken. Vooral rechts en symmetrisch.

Als Logitech nou eens een linkshandige MX Master zou maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
uiteindelijk is de keuze gevallen op:

pricewatch: Razer DeathAdder Expert Essential

ik laat nog wel weten of het hielp

Pagina: 1