Ik wil een netwerk aanleggen in een huis met internet aansluiting (glasvezel 500mbit) .
Nu is dit een oud huis, dus kabels trekken kan niet overal.
Nu lees ik heel veel over mesh netwerken en de goede ervaringen ermee. Dat spreekt me wel aan.
Maar ik vraag me af of zo'n mesh netwerk wel past voor mijn eisen en hoe jullie het zouden regelen en welke software/firmware/feature vereisten dat zou hebben.
Ik twijfel een beetje of dit aankoop advies is, het is meer een vraag naar benodigde technieken, en daarna ga ik pas de apparatuur erbij zoeken.
Here it goes lijstje requirements:
* Het wordt een KPN verbinding en de Experia Box wil ik er tussenuit hebben (Dat is mij op een andere plek ook gelukt. Met een Asus RT-AC68U met DD-WRT erop, super stabiel).
* Ik heb een lijstje van de volgende SSID's nodig, en deze moeten separaat zijn, dus devices op de 1 moeten geen devices op de ander kunnen vinden:
* Totale kantooroppervlakte is ~ 200m^2
* Kantoor staat los van huis. Kabeltrekken tussen kantoor en huis is nog onduidelijk of dat mogelijk is.
* Ik kan waarschijnlijk niet wired bij elk mesh/ap komen
Welke technieken zouden jullie toepassen?
Mesh of klassiek AP? Gaat dat lekker worden als AP's niet wired zijn?
Bij mesh, hoe gaat dat met multiple SSID en AP-Isolation?
Graag tips hoe dit aan te pakken.
Nu is dit een oud huis, dus kabels trekken kan niet overal.
Nu lees ik heel veel over mesh netwerken en de goede ervaringen ermee. Dat spreekt me wel aan.
Maar ik vraag me af of zo'n mesh netwerk wel past voor mijn eisen en hoe jullie het zouden regelen en welke software/firmware/feature vereisten dat zou hebben.
Ik twijfel een beetje of dit aankoop advies is, het is meer een vraag naar benodigde technieken, en daarna ga ik pas de apparatuur erbij zoeken.
Here it goes lijstje requirements:
* Het wordt een KPN verbinding en de Experia Box wil ik er tussenuit hebben (Dat is mij op een andere plek ook gelukt. Met een Asus RT-AC68U met DD-WRT erop, super stabiel).
* Ik heb een lijstje van de volgende SSID's nodig, en deze moeten separaat zijn, dus devices op de 1 moeten geen devices op de ander kunnen vinden:
- MyIOTWifi (Wellicht AP-Isolation?)
- MyGuestWifi (Wellicht AP-Isolation?)
- MyCompanyWifi (Normaal Wifi, maar wel separaat)
- MyHomeWifi (Normaal Wifi, maar wel separaat)
* Totale kantooroppervlakte is ~ 200m^2
* Kantoor staat los van huis. Kabeltrekken tussen kantoor en huis is nog onduidelijk of dat mogelijk is.
* Ik kan waarschijnlijk niet wired bij elk mesh/ap komen
Welke technieken zouden jullie toepassen?
Mesh of klassiek AP? Gaat dat lekker worden als AP's niet wired zijn?
Bij mesh, hoe gaat dat met multiple SSID en AP-Isolation?
Graag tips hoe dit aan te pakken.
life would be much easier if we had the source code.