Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iPad krijgt geen verbinding meer met eigen mailserver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Binkem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10 14:33
Sinds zondag krijgen onze Ipads 2 en retina geen verbinding meer met de eigen mailserver. De Ipad 2017 doet het nog gewoon evenals alle android devices (6 stuks) en 4 computers. De Ipads geven als foutmelding: de server reageert niet (www.mijndomein.nl).
Mijn mailserver draait op een synology NAS (DS216+) via het standaard mail-server programma van Synology. De getroffen Ipads draaien IOS 9.3.
Een zoekactie op het internet heeft nog geen vergelijkbare problemen tevoorschijn getoverd. Een herstart van de Ipad helpt niet evenals het aanpassen van de gegevens van de account.

Kent iemand misschien dit probleem?

Groeten,

Binkem

MBi

Beste antwoord (via Binkem op 04-07-2018 11:43)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:02
@Binkem Synology heeft met de upgrade naar dsm 6.2, de TLS protocollen en dergelijke standaard naar de laatste versies gezet. Dat betekent dat oudere clients niet meer kunnen communiceren zoals ios 9.

Oplossing: ga op je synology naar configuratiescherm -> beveiliging -> geavanceerd -> TLS/SSL niveau en kies hier voor tussencompatibiliteit. Als alternatief kun je dit ook op modern laten en onder aangepaste instellingen alleen de instelling voor de mailserver wijzigen.

Mijn zwager liep hier ook tegenaan, en dat is hiermee opgelost.

Synology heeft dit niet echt duidelijk kenbaar gemaakt inderdaad, mijn zoek opdracht leverde ook niet veel op, maar ben er uiteindelijk zelf uitgekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door valkenier op 04-07-2018 10:41 ]

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

lier

MikroTik nerd

Kan je alle relevante instellingen *) delen? My best guess is een DNS probleem of een NAT loopback dingetje, maar daarvoor geef je veel te weinig informatie.

*) IP adressen/poorten/forwards/certificaten/router/DHCP instellingen/enz.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:37
Is het certificaat verlopen?

• Binkem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10 14:33
Het gekke is dat het alleen deze twee (oudere) Ipads zijn die geen mail meer ontvangen. Ik kan wel op deze Ipads via de browser op de server komen.
De Synology (mailserver) is via de glasvezelmodem - router (ASUS RT-AC5300) - DS216+ met het internet verbonden.
DHCP/portforwards worden afgehandeld door de router.
Verbinding met de mailserver is via SSL poort 993.

MBi

Acties:
  • Beste antwoord

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:02
@Binkem Synology heeft met de upgrade naar dsm 6.2, de TLS protocollen en dergelijke standaard naar de laatste versies gezet. Dat betekent dat oudere clients niet meer kunnen communiceren zoals ios 9.

Oplossing: ga op je synology naar configuratiescherm -> beveiliging -> geavanceerd -> TLS/SSL niveau en kies hier voor tussencompatibiliteit. Als alternatief kun je dit ook op modern laten en onder aangepaste instellingen alleen de instelling voor de mailserver wijzigen.

Mijn zwager liep hier ook tegenaan, en dat is hiermee opgelost.

Synology heeft dit niet echt duidelijk kenbaar gemaakt inderdaad, mijn zoek opdracht leverde ook niet veel op, maar ben er uiteindelijk zelf uitgekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door valkenier op 04-07-2018 10:41 ]