Zoek een Moederbord met 2 m.2 aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag allemaal,
Ik heb een vraag ik wil graag weten(ik kom er maar niet zelf uit)of er een moederbord is met 2 M.2 aansluitingen voor een amd ryzen(nog te kopen) die beide de volledige snelheid geven.
Wat ik begreep is meestal 1 van de 2 pci en die is qua snelheid volledig en de 2e heeft wel de zelfde aansluiting maar is dan langzamer met sata ofzo,dus waarom zou je die dan gebruiken en niet een ander moederbord kopen(als die bestaat)met 2 volledige m2 sloten?
Ik heb het totaal niet nodig die snelheden maar ik wil mijn 7 jaar oude pc vervangen(zit nog met een fx8150 en samsung 840 pro ssd) en aangezien ik weet dat ik er enorm lang mee ga doen en nouja zo'n beetje het beste en snelste wil kopen wat ik kan met het geld wat ik heb.

Dus mijn vraag is simpel bestaat het en zo ja welke moederborden zijn het en bestaat het niet kan ik dan beter 1 m2 slot hebben die snel is doormiddel van (als ik het goed herinner pci ofzo) en dan alleen een normale ssd van 2.5 inch op sata aansluiten.
met vriendelijke groet
Ferdienand

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-07-2018 00:52)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Maar... waarom?
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:22:
Ik heb het totaal niet nodig die snelheden maar ik wil mijn 7 jaar oude pc vervangen(zit nog met een fx8150 en samsung 840 pro ssd) en aangezien ik weet dat ik er enorm lang mee ga doen en nouja zo'n beetje het beste en snelste wil kopen wat ik kan met het geld wat ik heb.
Investeer in de componenten die voor belang zijn voor jou! Dat is waarschijnlijk een CPU en misschien een videokaart?
Welke bijzondere toepassing heeft niet voldoende aan de 3000mb/s die zo'n M.2 SSD doorvoert? Ga je servers emuleren?

Over het algemeen merk je het verschil tussen een M.2 SSD en een SATA SSD totaal niet in de praktijk. Laat staan dat ál je data behoefte heeft aan dergelijke snelheid (je fotocollectie hoeft echt niet op een SSD, laat staan een M.2 model).

Daarnaast zijn er ook PCI-E naar M.2 convertors op de markt.

TLDR: het is echt zonde om een extreem duur moederbord met 2 M.2 sloten uit te kiezen: investeer dat geld in componenten die belangrijk zijn voor jou gebruiksdoel.
nouja daar kijk ik mij blind ik heb nu het idee dat ik gewoon 1 hele grote m2 ssd moet gaan kopen en een losse sata ssd voor mijn windows als dat zo is is dat balen want wou eigenlijk alleen m2 (geen idee waarom maar wil zo min mogelijk troep in mijn kast stoppen.
Waarom zou je dan Windows op je SATA SSD willen pleuren 8)7 zet dan Windows op je M.2 SSD.
En hoezo troep in je kast? Koop dan een kast waarin je de boel netjes weg kan werken. Lijkt mij een veel beter idee dan een vermogen uitgeven aan iets wat je echt niet nodig hebt ;)
En je kan al 2TB kwijt op een M.2 SSD, dus ik snap echt niet wat het probleem is :P

[ Voor 26% gewijzigd door Richh op 04-07-2018 00:20 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt je afvragen of het nuttig is, maar goed, dat is idd een probleem:
https://www.bit-tech.net/...ards-causing-confusion/1/
en
https://www.techpowerup.c...ore-and-faster-pcie-lanes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de eerste link had ik wat aan de 2e snap ik niks van, maar wat ik dus begrijp is het volgende.
Het kan niet, bestaat niet dus ik hoef niet verder te zoeken.
Overigens ik sluit alleen die 2 m.2 ssd s aan voor de rest misschien heel misschien een sata hdd maar dat is alles.
Is het zelfs dan niet mogelijk (ik las iets over dat er sata poorten afgesloten werden bij sommige borden zodat je m2 2e slot wel genoeg snelheid kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 23:43
kijk eens in de pricewatch zou ik zeggen categorie: Moederborden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Dat zijn er zo te zien 4.
https://nl.hardware.info/...rBR1FDstOut1aQ_MjQgrGbfsC
Als je er 1 intressant vind, zou ik wel goed uitzoeken of dat echt klopt. (geef het even door)
Bij het 1e bordje klopt het in ieder geval al wel, geen zin om ze alle 4 af te gaan. ;)
https://www.asus.com/nl/M.../ROG-STRIX-X470-I-GAMING/

Waarom? Omdat 1 pcie 4x ssd (die de snelheid kan benutten) al best prijzig is. En voor "normaal" gebruik heb je niet 2 van dat soort ontzettend snelle ssd's nodig. 1 om Windows op te zetten, en 1 schijf voor opslag, de schijf voor opslag hoeft niet zo snel te zijn, en je zal op een schijf die je als opslag, en voor software gebruikt, nooit het verschil merken tussen 500mb/s of 4000mb/s. Snel genoeg is snel genoeg.

[ Voor 51% gewijzigd door WEBGAMING op 04-07-2018 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nouja daar kijk ik mij blind ik heb nu het idee dat ik gewoon 1 hele grote m2 ssd moet gaan kopen en een losse sata ssd voor mijn windows als dat zo is is dat balen want wou eigenlijk alleen m2 (geen idee waarom maar wil zo min mogelijk troep in mijn kast stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
WEBGAMING schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:50:
Dat zijn er zo te zien 4.
https://nl.hardware.info/...rBR1FDstOut1aQ_MjQgrGbfsC
Als je er 1 intressant vind, zou ik wel goed uitzoeken of dat echt klopt. (geef het even door)
Bij het 1e bordje klopt het in ieder geval al wel, geen zin om ze alle 4 af te gaan. ;)
https://www.asus.com/nl/M.../ROG-STRIX-X470-I-GAMING/
Die snoept de lanes van de gewone PCIe sloten, zie artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke maar klopt het dat je videokaart niet 16 lanes nodig heeft ? als dat zo is zie ik niet echt een probleem afgezien dat het geen atx moderbord is maar neem aan dat de atx versie hetzelfde is (zonder die -i)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
wagenveld schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:01:
[...]

Die snoept de lanes van de gewone PCIe sloten, zie artikel.
Dat was de vraag niet. Daarbij is dat helemaal niet zo belangrijk, zelfs de krachtigste videokaarten draaien net zo goed op X8.
https://www.gamersnexus.n...erformance-impact-on-gpus
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:04:
oke maar klopt het dat je videokaart niet 16 lanes nodig heeft ? als dat zo is zie ik niet echt een probleem afgezien dat het geen atx moderbord is maar neem aan dat de atx versie hetzelfde is (zonder die -i)
Klopt, maar wat je wil is eigenlijk best wel nutteloos, (zie edit boven) tenminste voor een normale gebruiker. (of gamer)

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 04-07-2018 00:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Maar... waarom?
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:22:
Investeer in de componenten die voor belang zijn voor jou! Dat is waarschijnlijk een CPU en misschien een videokaart?
Welke bijzondere toepassing heeft niet voldoende aan de 3000mb/s die zo'n M.2 SSD doorvoert? Ga je servers emuleren?

Over het algemeen merk je het verschil tussen een M.2 SSD en een SATA SSD totaal niet in de praktijk. Laat staan dat ál je data behoefte heeft aan dergelijke snelheid (je fotocollectie hoeft echt niet op een SSD, laat staan een M.2 model).

TLDR: het is echt zonde om een extreem duur moederbord met 2 M.2 sloten uit te kiezen: investeer dat geld in componenten die belangrijk zijn voor jou gebruiksdoel.
Waarom zou je dan Windows op je SATA SSD willen pleuren 8)7 zet dan Windows op je M.2 SSD.
En hoezo troep in je kast? Koop dan een kast waarin je de boel netjes weg kan werken. Lijkt mij een veel beter idee dan een vermogen uitgeven aan iets wat je echt niet nodig hebt ;)
En je kan al 2TB kwijt op een M.2 SSD, dus ik snap echt niet wat het probleem is :P

[ Voor 26% gewijzigd door Richh op 04-07-2018 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:17:
Maar... waarom?

[...]

[...]

Richh schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:17:
Maar... waarom?

[...]

[...]

oke snap ik maar zoals ik het nu heb is windows op 1 ssd en alle games over 2 andere ssd's als ik windows opnieuw installeer hoef ik niks van steam opnieuw te downloaden aangezien die schijf niet gewist is en uitzichzelf ontbrekende delen weer toevoegd naar je c schijf als je het start.
zoals nu ook heb ik mijn opnieuw geinstalleerd (was weer eens nodig was weer bijna een jaar oud de vorige instal) en hoefde alleen bf1 opnieuw te installeren en klaar was ik. als alles in partities op 1 ssd zit en windows wil de schijf wissen waar windows op staat ben ik alles weer kwijt. vandaar dat ik 2 m2 wou zodat 1 kleine voor windows is en 1 grotere van 500 gb voor alle games enz en die wordt dan niet gewist.

En tja 2 m2 overkill sowieso maar als alles op 1 m2 kan zonder dat ik steam opnieuw hoef te installeren en downloaden enz dan houd ik het bij 1 en wordt het mb stukken goedkoper natuurlijk :) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2018 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Een (pci) m.2 heeft totaal geen zin als je Windows op een andere schijf hebt staan. (naast wat bijzondere programma's)
Je moet toch je windows opnieuw installeren. Van een 8150 overstappen naar ryzen op dezelfde windows gaat niet goed komen.
Dat is dan ook misschien nog windows 7? Ryzen is niet ondersteund in win 7. Er zijn omwegen, maar dat is vragen om gezeik.

[ Voor 102% gewijzigd door WEBGAMING op 04-07-2018 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:29:
Een m.2 heeft totaal geen zin als je Windows op een andere schijf hebt staan. (naast wat bijzondere programma's)
Je moet toch je windows opnieuw installeren. Van een 8150 overstappen naar ryzen op dezelfde windows gaat niet goed komen.
Dat is dan ook misschien nog windows 7? Ryzen is niet ondersteund in win 7. Er zijn omwegen, maar dat is vragen om gezeik.
dus 1 m2 van 500 gb met meerdere partities en ik moet windows opnieuw installeren kan windows dan 1 of meerdere partities met rust laten? zo ja sluit ik het topic en is het klaar want we gaan offtopic maar dit helpt enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Welke?

Ja dat kan, de installatie van windows ziet dat gewoon als verschillende schijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:26:
oke snap ik maar zoals ik het nu heb is windows op 1 ssd en alle games over 2 andere ssd's als ik windows opnieuw installeer hoef ik niks van steam opnieuw te downloaden aangezien die schijf niet gewist is en uitzichzelf ontbrekende delen weer toevoegd naar je c schijf als je het start.
Je kan ook partities maken op je SSD. Daarmee kan je dat ook oplossen. Je zegt verderop dat Windows bij installatie partities wil wissen, maar dat is niet waar. Bij de installatie van Windows herkent 'ie gewoon de partities en vraagt hij aan je welke je wil wissen.

Maar beter nog: neem je SSD's gewoon mee naar je nieuwe systeem? Waarom wil je investeren in M.2?

Eventueel koop je een M.2 SSD als Windows-schijf (Windows is daadwerkelijk het enige wat effect heeft op een SSD, games installeren op een SSD is tamelijk nutteloos; je versnelt er enkel je laadtijden met hooguit een paar seconden mee) - en gebruik je de SSD's die je nu hebt als data-opslag/gaming-opslag.
zoals nu ook heb ik mijn opnieuw geinstalleerd (was weer eens nodig was weer bijna een jaar oud de vorige instal)
Ik weet niet hoor, maar ik heb mijn Windows versie al zeker 5 jaar niet opnieuw geïnstalleerd en ik heb geen idee waarom dat nodig zou zijn :P
Sterker nog, ik heb de hele zooi tussen verschillende SSD's en systeemconfiguraties meegemigreerd. Hij heeft niet eens een schone installatie voor Windows 10 gehad :+ gewoon een upgrade vanaf 8.1.

Mijn machine start nog altijd binnen 20 seconden op.

Sterker nog: ik zou het regelmatig verversen van je Windows installatie (en daarbij blijkbaar de SSD formatteren) sterk afraden, dit is niet goed voor de levensduur van je SSD.
vandaar dat ik 2 m2 wou zodat 1 kleine voor windows is en 1 grotere van 500 gb voor alle games enz en die wordt dan niet gewist.
Mocht je voor nutteloze overkill gaan: koop dan 1 M.2 SSD voor Windows en installeer je games gewoon op een SATA SSD van 1TB ofzoiets.
En tja 2 m2 overkill sowieso maar als alles op 1 m2 kan zonder dat ik steam opnieuw hoef te installeren en downloaden enz dan houd ik het bij 1 en wordt het mb stukken goedkoper natuurlijk :) _/-\o_
Dat kan dus met partities. Maar hoe dan ook: je gaat hier honderden euro's uitgeven aan iets wat geen enkele game meer frames per seconde op gaat leveren.

Als je geld op wil maken: smijt je budget in videokaarten en koop iedere videokaartgeneratie het nieuwe topmodel, en zorg voor een vlotte CPU.
In de praktijk is het prestatieverschil tussen SSD's echt extreem minimaal.
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:35:
[...]

dus 1 m2 van 500 gb met meerdere partities en ik moet windows opnieuw installeren kan windows dan 1 of meerdere partities met rust laten? zo ja sluit ik het topic en is het klaar want we gaan offtopic maar dit helpt enorm.
Ja, Windows laat je gewoon enkel de partitie wissen die je zou willen wissen, dat is al zeker 3 Windows-versies zo :P

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 04-07-2018 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
welke wat? ssd wou de m2 970 evo of pro halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:39:
welke wat? ssd wou de m2 970 evo of pro halen
Relevanter is je budget en de rest van je systeem - en bovenal het doel van je machine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Richh schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:38:
[...]

Je kan ook partities maken op je SSD. Daarmee kan je dat ook oplossen. Je zegt verderop dat Windows bij installatie partities wil wissen, maar dat is niet waar. Bij de installatie van Windows herkent 'ie gewoon de partities en vraagt hij aan je welke je wil wissen.

Maar beter nog: neem je SSD's gewoon mee naar je nieuwe systeem? Waarom wil je investeren in M.2?

Eventueel koop je een M.2 SSD als Windows-schijf (Windows is daadwerkelijk het enige wat effect heeft op een SSD, games installeren op een SSD is tamelijk nutteloos; je versnelt er enkel je laadtijden met hooguit een paar seconden mee) - en gebruik je de SSD's die je nu hebt als data-opslag/gaming-opslag.

[...]

Ik weet niet hoor, maar ik heb mijn Windows versie al zeker 5 jaar niet opnieuw geïnstalleerd en ik heb geen idee waarom dat nodig zou zijn :P
Sterker nog, ik heb de hele zooi tussen verschillende SSD's en systeemconfiguraties meegemigreerd. Hij heeft niet eens een schone installatie voor Windows 10 gehad :+

Mijn machine start nog altijd binnen 20 seconden op.

Sterker nog: ik zou het regelmatig verversen van je Windows installatie (en daarbij blijkbaar de SSD formatteren) sterk afraden, dit is niet goed voor de levensduur van je SSD.

[...]

Mocht je voor nutteloze overkill gaan: koop dan 1 M.2 SSD voor Windows en installeer je games gewoon op een SATA SSD van 1TB ofzoiets.

[...]

Dat kan dus met partities. Maar hoe dan ook: je gaat hier honderden euro's uitgeven aan iets wat geen enkele game meer frames per seconde op gaat leveren.

Als je geld op wil maken: smijt je budget in videokaarten en koop iedere videokaartgeneratie het nieuwe topmodel, en zorg voor een vlotte CPU.
In de praktijk is het prestatieverschil tussen SSD's echt extreem minimaal.

[...]

Ja, Windows laat je gewoon enkel de partitie wissen die je zou willen wissen, dat is al zeker 3 Windows-versies zo :P
Succes met de (eventuele) windows 7 installatie aan de praat te krijgen met ryzen.

Als je naar een andere chipset gaat, is het altijd aan te raden om windows opnieuw te installeren. Helemaal als de vorige chipset al 7 jaar oud is!
Grote kans dat dat problemen geeft, en dat bepaalde features van de processor niet werken.

De schijf waar windows op staat, dat is de 840 pro? Dat is GEEN M.2 ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wou 1 m2 ssd halen gewoon omdat het kan en voor de rest geen idee welke mb ik wil gaan halen en of mijn pc blijft leven tot de nieuwe ryzen uitkomt.

wou 1 m2
en vervolgens een ryzen 5 zou het beste zijn voor gaming(overkill en werkt misschien minder maar wou een ryzen 7 halen tenzij men zegt dit werkt niet voor gaming) maar ik game nu op een fx8150 dus alles is al snel beter haha.
http://prntscr.com/k282hk zie link voor de volledige config zoals die nu is dus is een screenshot gemaakt met lightshot dus wees niet bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
WEBGAMING schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:43:
[...]

Succes met de (eventuele) windows 7 installatie aan de praat te krijgen met ryzen.

Als je naar een andere chipset gaat, is het altijd aan te raden om windows opnieuw te installeren. Helemaal als de vorige chipset al 7 jaar oud is!

Je begrijpt me verkeerd. Ik adviseer nergens om 'm z'n Windows installatie te laten behouden naar een nieuw systeem.

Ik leg enkel uit dat het jaarlijks opnieuw installeren van een Windows installatie tamelijk nutteloos is zolang er geen nieuwe hardware aan gekoppeld zit. Het is een praktijkvoorbeeld van mezelf om aan te geven dat hij het nu een beetje overdreven aanpakt terwijl dat een beetje zonde is imho.

Zoals je zelf al opmerkt wil TS helemaal niet zijn huidige SSD mee-migreren omdat het geen M.2 SSD is en hoewel het niet zeker is, lijkt het mij heel sterk dat TS een Windows 7 installatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:43:
[...]

Grote kans dat dat problemen geeft, en dat bepaalde features van de processor niet werken.

zei ik dat ik nu een m2 had en dat ik windows 7 wou installeren dan? ik neem een nieuwe installatie en dat is gewoon zoals ik nu heb windows 10 pro alleen moet ik die nu wel x gaan kopen dus de nieuwe wordt gewoon windows 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:47:
[...]

Je begrijpt me verkeerd. Ik adviseer nergens om 'm z'n Windows installatie te laten behouden naar een nieuw systeem.

Ik leg enkel uit dat het jaarlijks opnieuw installeren van een Windows installatie tamelijk nutteloos is zolang er geen nieuwe hardware aan gekoppeld zit. Het is een praktijkvoorbeeld van mezelf om aan te geven dat hij het nu een beetje overdreven aanpakt terwijl dat een beetje zonde is imho.

Zoals je zelf al opmerkt wil TS helemaal niet zijn huidige SSD mee-migreren omdat het geen M.2 SSD is en hoewel het niet zeker is, lijkt het mij heel sterk dat TS een Windows 7 installatie heeft.
je slaat de spijker op zijn kop :) of hem of wie dan ook :P
Maar je hebt super geholpen en idd wat minder herinstalleren is slimmer alleen als je pc windows niet meer ziet(mid game in bf v alpha grrr) omdat je mb problemen heeft en 2 ssd s het begeven en daarnaast je je windows het niet zelf kan oplossen tja dan moet je wel nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Oh, het was een puur theoretische vraag? 8)7 Right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:52:
Oh, het was een puur theoretische vraag? 8)7 Right.
dan hebben wij of iig ik het verkeerd begrepen exuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:46:
ik wou 1 m2 ssd halen gewoon omdat het kan en voor de rest geen idee welke mb ik wil gaan halen en of mijn pc blijft leven tot de nieuwe ryzen uitkomt.

wou 1 m2
en vervolgens een ryzen 5 zou het beste zijn voor gaming(overkill en werkt misschien minder maar wou een ryzen 7 halen tenzij men zegt dit werkt niet voor gaming) maar ik game nu op een fx8150 dus alles is al snel beter haha.
http://prntscr.com/k282hk zie link voor de volledige config zoals die nu is dus is een screenshot gemaakt met lightshot dus wees niet bang.
Als je het wil doen omdat het kan, laat je niet tegenhouden :P Maar het is wel een klein beetje zonde van je budget imho :) wees je daar van bewust.
Ik zou überhaupt geen nieuwe SSD nemen en die 840 Pro lekker meenemen naar je nieuwe systeem. Spaar je 165 euro uit die direct in je videokaart kan.

Ik begrijp dat je wil gamen. De bottleneck in je huidige systeem is het allerbelangrijkste voor gaming: de videokaart. Ik zou dit echt zonde vinden :P ondertussen gaat er wel heel flink budget naar de behuizing en de voeding; dit kan makkelijk (en ook mooi) voor ongeveer de helft daarvan. Spaar je nogmaals 130 euro uit die direct naar je videokaart kan.

Ook het moederbord kan best wat goedkoper zonder in te leveren op bouwkwaliteit of prestaties.

In een gaming systeem van dit budget past ook een Ryzen 7 en een GTX 1080, of een AMD RX Vega 56/64. Daar heb je echt iets aan. Ik zou je dat heel sterk adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:40:
[...]

Relevanter is je budget en de rest van je systeem - en bovenal het doel van je machine ;)
Had je nog opmerkingen bij mijn config van pc of niet ivm dat ik het idee heb dat dit wel goed is maar 2 of meer zien meer dan 1? lijkt mij prima systeem afgezien dat ik misschien een kleine voeding qua watt wil halen en heel misschien een andere mb ofzo. overigens komt er geen nvidea in mijn huis mocht je denken aan een 1050 videokaart ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik vind het allemaal maar vaag, en slecht leesbaar, dus het is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:55:
[...]

Had je nog opmerkingen bij mijn config van pc of niet ivm dat ik het idee heb dat dit wel goed is maar 2 of meer zien meer dan 1? lijkt mij prima systeem afgezien dat ik misschien een kleine voeding qua watt wil halen en heel misschien een andere mb ofzo. overigens komt er geen nvidea in mijn huis mocht je denken aan een 1050 videokaart ofzo.
Ja, je videokaart is totaal onderbemeten voor de rest van je hardware :P Ik had al zo'n vermoeden dat je geen Nvidia wou hebben (daarom heb ik ook geen Nvidia ;) ) - maar kijk dan naar een RX Vega. Zijn lastig verkrijgbaar, maar dat is nou net het hele waar zo'n gaming PC om draait.

Een 1050 zou ook veruit te traag zijn tov de rest van je systeem overigens. Je hebt het budget om veel hoger te zoeken.

Kan je je nog afvragen of je dat nodig hebt, als je Fortnite gaat spelen op een 1080p monitor dan zou ik er sowieso geen 1500 euro voor uittrekken.

Je voeding is overkill: dit kan prima draaien op 650 watt en minder. Je betaalt daarnaast ongeveer 50 euro voor RGB-lampjes in dat ding, bijna 4% van je budget naar iets wat niks aan performance oplevert. Als je dat leuk vind prima natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:55:
[...]

Als je het wil doen omdat het kan, laat je niet tegenhouden :P Maar het is wel een klein beetje zonde van je budget imho :) wees je daar van bewust.
Ik zou überhaupt geen nieuwe SSD nemen en die 840 Pro lekker meenemen naar je nieuwe systeem. Spaar je 165 euro uit die direct in je videokaart kan.

Ik begrijp dat je wil gamen. De bottleneck in je huidige systeem is het allerbelangrijkste voor gaming: de videokaart. Ik zou dit echt zonde vinden :P ondertussen gaat er wel heel flink budget naar de behuizing en de voeding; dit kan makkelijk (en ook mooi) voor ongeveer de helft daarvan. Spaar je nogmaals 130 euro uit die direct naar je videokaart kan.

Ook het moederbord kan best wat goedkoper zonder in te leveren op bouwkwaliteit of prestaties.

In een gaming systeem van dit budget past ook een Ryzen 7 en een GTX 1080, of een AMD RX Vega 56/64. Daar heb je echt iets aan. Ik zou je dat heel sterk adviseren.
nouja en uiteindelijk als ik de zolder tot mancave heb omgebouwd gaat deze nieuwe pc er heen en komt er een goed geluids systeem aan te hangen. ik kijk nu liever via mijn pc films en heel veel series dus als die minimaal 13 uur per dag belast word is het normaal hoor.
het oude (huidige)systeem is voor ehm series en films (volledig legaal uiteraard :X xD)en blijft daarvoor draaien en af en toe voor met vrienden te gamen hier in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:59:
[...]

nouja en uiteindelijk als ik de zolder tot mancave heb omgebouwd gaat deze nieuwe pc er heen en komt er een goed geluids systeem aan te hangen. ik kijk nu liever via mijn pc films en heel veel series dus als die minimaal 13 uur per dag belast word is het normaal hoor.
het oude (huidige)systeem is voor ehm series en films (volledig legaal uiteraard :X xD)en blijft daarvoor draaien en af en toe voor met vrienden te gamen hier in huis.
Je kijkt 13 uur per dag films en series? Doe mijn zo'n baan :+

Maarehh... zou je dan niet kijken naar een monitor of TV? Je series worden niet mooier van zo'n PC hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:59:
[...]

Ja, je videokaart is totaal onderbemeten voor de rest van je hardware :P Ik had al zo'n vermoeden dat je geen Nvidia wou hebben (daarom heb ik ook geen Nvidia ;) ) - maar kijk dan naar een RX Vega. Zijn lastig verkrijgbaar, maar dat is nou net het hele waar zo'n gaming PC om draait.

Een 1050 zou ook veruit te traag zijn tov de rest van je systeem overigens. Je hebt het budget om veel hoger te zoeken.

Kan je je nog afvragen of je dat nodig hebt, als je Fortnite gaat spelen op een 1080p monitor dan zou ik er sowieso geen 1500 euro voor uittrekken.

Je voeding is overkill: dit kan prima draaien op 650 watt en minder. Je betaalt daarnaast ongeveer 50 euro voor RGB-lampjes in dat ding, bijna 4% van je budget naar iets wat niks aan performance oplevert. Als je dat leuk vind prima natuurlijk :P
hahah amd all the way :P maar klopt andere voeding sowieso ga ik doen heb liever teveel dan te weinig zoals je ziet.
Fort crap ehmmm fortnite speel ik niet ik speel voornamelijk bf1 en straks zo goed als dat gaat met dit oude ding tot ik de nieuwe heb gekocht battlefield 5 en dan het liefste zo mooi mogelijk want nu staat alles op high maar heb ik maar 30 a 40 fps mits niet de halve wereld ontploft xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 01:02:
[...]

Maarehh... zou je dan niet kijken naar een monitor of TV? Je series worden niet mooier van zo'n PC hoor :P
2e probleem ik kijk mijn series achter mijn pc op jawel een 4k tv die ik niet op 4k kan draaien dus gewoon full hd :P van 42 inch. moet ook een gaming beeldscherm halen maar aangezien ik al 10+ jaren op mijn tv game en films kijk komt dat later. Geef nu de schuld gewoon aan het ouder worden dat ik niks raak maar het is ook mijn tv hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 01:02:
[...]

nee ik game en kijk series en films.
Kijk sowieso anime daar boeit kwaliteit niet zo bij alleen bij series zoals the flash the 100 the arrow dc legends enz enz enz dan is het fijn dat ik een fijne tv heb en een 7.1 headset op mijn hoofd :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2018 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 01:03:
[...]

hahah amd all the way :P maar klopt andere voeding sowieso ga ik doen heb liever teveel dan te weinig zoals je ziet.
Daar heb je toch echt te weinig videokaart voor :P
Fort crap ehmmm fortnite speel ik niet ik speel voornamelijk bf1 en straks zo goed als dat gaat met dit oude ding tot ik de nieuwe heb gekocht battlefield 5 en dan het liefste zo mooi mogelijk want nu staat alles op high maar heb ik maar 30 a 40 fps mits niet de halve wereld ontploft xD.
Hou gewoon je huidige systeem qua behuizing/voeding/SSD's. Koop een nieuw moederbord met een Ryzen 5 of Ryzen 7, afhankelijk van je budget. En een RX 580 of Vega 56, afhankelijk van je budget.

Houd de rest van je budget in je zak en upgrade over een jaar of 3 weer.

Daar heb je echt heel veel meer aan dan 1500 euro in een systeem pompen in componenten waar je niks mee op schiet.
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 01:05:
[...]

2e probleem ik kijk mijn series achter mijn pc op jawel een 4k tv die ik niet op 4k kan draaien dus gewoon full hd :P van 42 inch. moet ook een gaming beeldscherm halen maar aangezien ik al 10+ jaren op mijn tv game en films kijk komt dat later. Geef nu de schuld gewoon aan het ouder worden dat ik niks raak maar het is ook mijn tv hoor ;)
Des te meer reden om een nieuwe videokaart te kopen die 4K aan kan dus. Dan is een Ryzen 7 en een Vega 64 echt wel aan te raden, dat is op AMD gebied het krachtigste wat je kan krijgen.

En als je de rest van je systeem gewoon houd (case/voeding/ssd's) en je oude videokaart en CPU verkoopt, heb je alvast een spaarbegin voor je gamingmonitor.
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 01:08:
[...]

Heb een wajong uitkering en die is niet breed he
Ik zou de moraal verder buiten beschouwing houden, maar als je 1500 euro aan een gaming PC uit kan geven en een 4K TV hebt, dan is zo'n uitkering toch meer dan breed genoeg...

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 04-07-2018 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een r9 380x 4gb videokaart dus alles zal al beter zijn voor bf1 hoop ik dan.
wie wil er nou een fx8150 processor en de bovenstaande videokaart dan dat is niet echt up to date en met spellen zoals bf1 red je het dan moeilijk maar ja het is wel een idee. scheelt weer geld alleen die oude ssds neem ik niet mee 2 ocz agility 3 ssds zijn beide kapot en doen meer dan 3 min over snel formatteren en vallen uit enz. de samsung misschien maar zoals ik al zei vrienden die komen gamen kunnen dan eindelijk hier fatsoenlijk gamen zonder hun prut laptops mini lan party met vrienden is dan wat makkelijker voor sommige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
overigens heeft mijn tv geen display poort aansluiting dus alles moet via hdmi en tot nog toe zegt bf1 altijd dat alleen 1080p op 60 hrtz kan alles er boven op 24 of 30 xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 01:14:
ik heb nu een r9 380x 4gb videokaart dus alles zal al beter zijn voor bf1 hoop ik dan.
wie wil er nou een fx8150 processor en de bovenstaande videokaart dan dat is niet echt up to date
Nou, kijk eens op V&A. Zoek de goedkoopste ad op en ga er 5 euro onder zitten. Ieder euro is mooi meegenomen toch? Of wou je werkende hardware voor €0 in de kliko gooien?
ocz agility 3 ssds zijn beide kapot en doen meer dan 3 min over formatteren en vallen uit
Lees je even in: formatteren van SSD's is echt een extreem slecht plan en is normaliter sowieso onnodig, tenzij je ze gaat verkopen ofzo...
overigens heeft mijn tv geen display poort aansluiting dus alles moet via hdmi en tot nog toe zegt bf1 altijd dat alleen 1080p op 60 hrtz kan alles er boven op 24 of 30 xD
Je moet HDMI 2.0 hebben voor 4K/60hz, dat heeft iedere recente videokaart. Je oude 380 heeft dat inderdaad niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 01:22:
[...]

Nou, kijk eens op V&A. Zoek de goedkoopste ad op en ga er 5 euro onder zitten. Ieder euro is mooi meegenomen toch? Of wou je werkende hardware voor €0 in de kliko gooien?

[...]

Lees je even in: formatteren van SSD's is echt een extreem slecht plan en is normaliter sowieso onnodig, tenzij je ze gaat verkopen ofzo...

[...]

Je moet HDMI 2.0 hebben voor 4K/60hz, dat heeft iedere recente videokaart. Je oude 380 heeft dat inderdaad niet :P
de hdmi kabel is goed daar had ik al naar gekeken en mijn tv heeft dat ook maar kennelijk mijn kaart dus niet dom dom dom :S en ik maar zoeken haha 8)7 8)7
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
had zelfs al gekeken naar mijn pci expres of die wel goed genoeg was maar het kon wel maar was niet perfect geloof ik :P dus het kan gewoon zijn dat ik met mijn 4k tv redelijk wat meer fps kan krijgen dan de 30 a 40(meestal lager) dat ik nu heb puur door een andere videokaart en natuurlijk cpu enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2018 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou een rx580 8 gb ook goed genoeg zijn? dat scheelt weer iets geld namelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 05:38:
zou een rx580 8 gb ook goed genoeg zijn? dat scheelt weer iets geld namelijk :)
Daar heb ik al eerder antwoord op gegeven, ja dat kan... Maar het is echt het laatste waar je op moet bezuinigen

Pagina: 1