Asrock 970 extreme 4 error code 62 south bridge.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeleboele
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2023
Mijn vraag

Goedendag, ik ben hier i.v.m. het vragen om hulp omtrent de foutmelding 62 in de debug. "installation of the south bridge runtime service." op mijn moederbord bij het vervangen van de videokaart. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of verhelpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Drivers up-to-date AMD.
Chipset Driver software up-to-date.
Bios laatste versie geupdate.
Windows 10 meest recente versie.

ASRock 970 Extreme 4
( oude kaart ) Sapphire Radeon HD 7950 OC 3gb naar ( nieuwe kaart ) Gigabyte RX560 OC 4gb ver1
AMD FX 4130 quadcore
1tb HDD
8gb ddr3 2133mhz
400W PSU

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle software, drivers en bios geupdate.
zonder videokaart opstarten
met 1 ram stick opstarten
CMOS clear.
( batterij eruit op de moederbord )
Chipset software geupdate.
Gezocht op Southbridge: AMD SB950 info maar kwam ik niet heel ver.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 17:32
Als je googled op "installation of the south bridge runtime service" zie je dat dit probleem vaker voorkomt met dit moederbord, misschien dat je daar een oplossing kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeleboele
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2023
Iemand die mij nog kan helpen hier mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:20
Is het mogelijk de videokaart in een ander systeem te proberen om uit te sluiten dat het aan de nieuwe videokaart ligt. Ik heb hier namelijk 2x een defecte Gigabyte RX560 geleverd gekregen.

Je oude videokaart doet het nog wel in het systeem? (Buiten een lager stroomverbruik, 1GB vram extra en HDMI 2.0 is de RX560 trouwens geen upgrade tov een HD7950)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:19

nelizmastr

Goed wies kapot

boeleboele schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:24:
Iemand die mij nog kan helpen hier mee ?
Al drie weken niets gedaan met het bericht van @JappieR dus? Kom op zeg :F

Je moet niet denken dat je er met Nederlandse zoektermen komt, maar in het Engels zijn er bakken met topics met deze melding.
Er is een veelvoorkomende suggestie: CMOS clearen. Nu je dat al gedaan hebt zie ik een andere optie: hardware conflict. Kans is dus aanwezig dat je bord de kaart simpelweg niet ondersteunt.

Daar is geen oplossing voor behalve de Faaldozer kit de kliko in kieperen of een oudere videokaart op de kop tikken die nog een klassieke video BIOS heeft of hybride kan opereren. Dan houdt het op bij de HD7000 serie van AMD en de GTX700 van Nvidia (M.u.v. de 750 en 750Ti).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 18:22

Nemesizz

Untouchable

@nelizmastr Ik moet eerlijk zeggen, ben zelf ook even aan het zoeken geweest naar die error code 62, maar is bar weinig zinnigs te vinden. Heel veel topics zijn nooit afgerond (geen oplossing), en sommige was de 'beste' oplossing chipset drivers installeren... 8)7 (geeft het niveau van de kennis daar wel aan...chipset drivers installeren voor een fout die al voorkomt tijdens de POST...waar drivers nog niet geladen worden).

Eerlijk gezegd vermoed ik ook iets richting incompatibiliteit vanwege een te oude BIOS (of te nieuwe videokaart) met het hele UEFI/Legacy probleem. Nu heeft het Asrock bord wel gewoon UEFI, maar mogelijk te verouderd om een moderne GPU aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Allereerst, dit asrock 970 bord is misschien wel t meest problematische en slechtste AMD bord ooit. Ik zou er per definitie ver van blijven, of weggooien als ik er een had.

Voor niet heel veel geld kan je een giby 970-ud3 op de kop tikken die toch stukken beter presteert op alle vlakken.

Hoe weet men trouwens dat het een 62 error is, en niet een B2 error?

Al met al is er uiteraard maar 1 oplossing mogelijk als je t bord will blijven gebruiken: een simpele bios update..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1