Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosdijk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-06-2022
Mijn vraag
Gisteren mijn Nokia 8 Dual SIM ontvangen. Na installatie van de twee SIM kaarten (KPN + Vodafone) heb ik in eerste instantie gekozen om de 'oproepen' via de Vodafone kaart te laten lopen. Nu is het onmogelijk om dit nog te veranderen. Via het SIM kaarten menu kan ik zonder problemen mijn keuze voor Data en SMS aanpassen. Bij de optie 'oproepen' krijg ik wel het keuze menu - ELKE KEER VRAGEN of SIM1 of SIM2. Maar wat ik ook probeer te kiezen de keuze blijft onveranderd de Vodafone SIM.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 8.1.0 Security update 1 Juni 2018

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Sim kaarten verwisseld, Soft reset gedaan, opgestart met 1 SIM kaart (met alleen de KPN kaart werkt alles feilloos op de KPN kaart, maar zodra ik de Vodafone kaart erbij stop gaat het weer mis en kan ik alleen bellen met de Vodafone kaart). Deze zelfde kaarten functioneerden overigens prima in mijn vorige Dual SIM phone (ZUK). Probleem aangemeld bij de Nokia helpdesk maar tot nog toe zonder resultaat.

Iemand anders hier ervaring mee of (nog beter) een oplossing voor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dual SIM Selector
https://play.google.com/s...rush.dualsimselectortrial

Ik heb dit op een OnePlus 5 draaien (app wel gekocht uiteindelijk). Vlekkeloos voor alle uitgaande gesprekken.

Aangezien je telefoon nog redelijk nieuw is; SIM kaarten eruit halen, factory reset, kaarten erin, app installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosdijk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-06-2022
Dank voor het meedenken. Vandaag 2x factory reset gedaan en de Dual Sim selctor geinstallerd, maar helaas ook dit helpt niet. De eerst SIM Kaart keuze die ik maak blijft vast en kan ik niet meer ongedaan maken. De Dual SIM selector gaat ook default naar deze SIM kaart.
Hopelijk komt de Nokia helpdesk nog bij me terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:26

DynaMikeY

1976 Kever 1300

moosdijk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:37:
Dank voor het meedenken. Vandaag 2x factory reset gedaan en de Dual Sim selctor geinstallerd, maar helaas ook dit helpt niet. De eerst SIM Kaart keuze die ik maak blijft vast en kan ik niet meer ongedaan maken. De Dual SIM selector gaat ook default naar deze SIM kaart.
Hopelijk komt de Nokia helpdesk nog bij me terug.
Ik vraag me af of dit nog gefixt is? Ik ben nl. zelf aan het orienteren op een nieuwe telefoon als vervanger van mijn Xiaomi MI5, en de Nokia 8 Dualsim staat hoog op mijn wishlist...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD