Be Quiet Dark Rock Pro 4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:00
Ik zoek stille cpu koeler ter vervanging van mijn huidige Scythe Mugen 3 (lijkt defect)
Ik dacht aan DARK ROCK PRO 4
Ik weet alleen niet of deze compatible is met mijn Gigabyte moederbord

Wat is je budget?
NVT

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
NVT

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 0,-€ 0,-
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 69,90€ 69,90
1be quiet! System Power 7 700W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 69,90

extra info, reden dat ik mijn huidige CPU koeler wil aanpassen

CPU TEMP MAX op de 4 cores komt op 92 graden!, net 15 minuten zonder crash kunnen gamen dus ik denk dat 't mijn CPU koeler is die aan vervanging toe is. Onderstaande op basis van een Overwatch sessie, cpu niet geocd, GPU temps kwamen niet hoger dan 70 graden.

Computer is in de afgelopen dagen meerdere keren gecrasht dmv een volledige freeze

FreshMaker in "Windows 10 bevries in een half uur twee keerna 5-10 minuten"

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kBLJ4y/max_temps_CPU.jpg

Alvast bedankt voor de ondersteuning, word zeer gewaardeerd _/-\o_

Beste antwoord (via MetalSonic op 05-07-2018 07:35)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Koeler en mainboard zeggen allebei 1155 dus wat zou daar dan niet compatible aan zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:29
CPU TEMP MAX op de 4 cores komt op 92 graden!, net 15 minuten zonder crash kunnen gamen dus ik denk dat 't mijn CPU koeler is die aan vervanging toe is.
Als je zonder crashen kan gamen, wat is dan precies het probleem? En heb je al een keer de koelpasta vervangen? Want je processor is al aardig wat jaartjes oud, dus waarschijnlijk je koeler (en koelpasta) dus ook.

The devil is in the details.

• MetalSonic
Hahn schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:32:
[...]

Als je zonder crashen kan gamen, wat is dan precies het probleem? En heb je al een keer de koelpasta vervangen? Want je processor is al aardig wat jaartjes oud, dus waarschijnlijk je koeler (en koelpasta) dus ook.
Heb mijn OP even aangepast in eerste instantie had ik een topic gemaakt waarin ik aangaf dat mijn computer meerdere keren bevroor. Dit gebeurde gisteren 2 x. Temps van 90+ graden vind ik veels te hoog voor een cpu die niet geocd loopt dus ik wil mijn cpu koeler wel vervangen heb ik hopelijk nog een jaartje plezier van mijn cpu ;)

Nogmaals OP even iets uitgebreid, wil vervanging doordat ik nu freezes heb. Koelpasta heb ik nog nooit vervangen ik neem liever een nieuwe cpu koeler.

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-02 11:48
Met een mugen 3 moet die cpu niet aan de 90 graden komen. Ookal gaat een nieuwe koeler dit oplossen, je oude koeler kan dit hoogst waarschijnlijk ook.
Ik raad ook aan om koelpasta te vervangen, dit kost je net zoveel tijd als een nieuwe koeler installeren + 5 euro maximaal voor de pasta zelf.

Wanneer je cpu zo warm is, wordt het koelblok dan ook heet?
Zo nee -> slecht gemonteerd.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• MetalSonic
shadvet schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:51:
Met een mugen 3 moet die cpu niet aan de 90 graden komen. Ookal gaat een nieuwe koeler dit oplossen, je oude koeler kan dit hoogst waarschijnlijk ook.
Ik raad ook aan om koelpasta te vervangen, dit kost je net zoveel tijd als een nieuwe koeler installeren + 5 euro maximaal voor de pasta zelf.

Wanneer je cpu zo warm is, wordt het koelblok dan ook heet?
Zo nee -> slecht gemonteerd.
Ik ga het proberen met koelpasta, of dat is het probleme of de ventialtor is kapot.

Nu weet ik helaas nog steedsniet of mijn set up compatible is met een Be Quiet dark rock pro
weet jij dat?

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Koeler en mainboard zeggen allebei 1155 dus wat zou daar dan niet compatible aan zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MetalSonic
MAX3400 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:37:
ah dat begreep ik niet door je reactie snap ik het je kijkt naar de "socket" thanks!
Pagina: 1