Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-03 08:08
https://imgur.com/a/fhhHv8dIk heb een TomTom Go50, en ik wilde deze weer eens voorzien van een nieuwe kaart nu de vakantie weer in zicht komt. MyDrive geeft aan dat de nieuwe kaart niet op mijn sd-kaart past, en geeft tegelijk een mogelijkheid om een kleinere versie te kiezen waar minder gebouwen op staan (schijnbaar zijn bepaalde gebouwen in 3D beschikbaar intussen).

Als ik dan echter ga kijken naar de opties, dan vind ik de grootes die vermeld zijn erg vreemd, en ik vertrouw het eigenlijk dus ook niet zo. Ik heb het keuzemenu even ge-screenshot (in 3 delen in verband met verticaal scrollen). Als je hier naar kijkt, dan zie je allerlei varianten van de Europa-kaart, met daarbij gebouwen in verschillende regio's. Helemaal onderaan staat ook een kaart van Europa zonder gebouwen, en wat schetst mijn verbazing: deze is maar liefst 520MB groter dan de grootste kaart met gebouwen.

Weet iemand hoe dit zit? Klopt dit wel?

[Voor 5% gewijzigd door Kroesss op 08-07-2018 13:57. Reden: screenshot was onleesbaar, nu een leesbare versie]

Beste antwoord (via Kroesss op 15-07-2018 09:54)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom mail je deze post niet gewoon naar de klantenservice van TomTom? Die zullen beter weten wat er in de packages zit dan wij. Maar stuur ze dan wel een leesbare screenshot, wat hier heeft niemand wat aan ;)

Maar aan het groene gedeelte op de kaart bevat de onderste ook Rusland. Is dat het verschil?

[Voor 18% gewijzigd door Room42 op 03-07-2018 21:16]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Waarom mail je deze post niet gewoon naar de klantenservice van TomTom? Die zullen beter weten wat er in de packages zit dan wij. Maar stuur ze dan wel een leesbare screenshot, wat hier heeft niemand wat aan ;)

Maar aan het groene gedeelte op de kaart bevat de onderste ook Rusland. Is dat het verschil?

[Voor 18% gewijzigd door Room42 op 03-07-2018 21:16]

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kroesss
Room42 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:13:
Ik heb hem op een gratis imagehoster gepleurd, die gebruikt blijkbaar nogal wat compressie inderdaad...

Ik kan het inderdaad ook aan TomTom vragen. Heb een mailformulier gevonden waar ik ook iets bij kan uploaden zo te zien. Ik was eerder halverwege het klantenservice-scherm afgehaakt omdat ze eigenlijk alleen een Faq boden, maar ik kon geen email-mogelijkheid vinden.

Mocht iemand het trouwens weten, ik blijf zeker geintresseerd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Kroesss schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:18:
[...] Ik heb hem op een gratis imagehoster gepleurd, die gebruikt blijkbaar nogal wat compressie inderdaad...
Gebruik https://imgur.com/upload

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik kan het inderdaad ook aan TomTom vragen. Heb een mailformulier gevonden waar ik ook iets bij kan uploaden zo te zien. Ik was eerder halverwege het klantenservice-scherm afgehaakt omdat ze eigenlijk alleen een Faq boden, maar ik kon geen email-mogelijkheid vinden.

Mocht iemand het trouwens weten, ik blijf zeker geïnteresseerd!
Wat een terreur, die support-pagina van TomTom :X Ik weet weer waarom ik dit soort apparaten mijd als de pest!* Maar dit zou de link moeten zijn naar het mailformulier. Geen idee of je daar bijlagen toe kunt voegen maar je kunt het sowieso in tekst beschrijven.

* Waarom gebruik je trouwens niet gewoon ("gewoon" ;)) Google Maps of Waze op je telefoon? Met de huidige EU-regels kun je je data gewoon in de EU gebruiken, dus hoef je je daar ook al geen zorgen meer over te maken.

offtopic:
Een edit-faal resulteert in een dubbelpost O-)

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22
[...]
Mocht iemand het trouwens weten, ik blijf zeker geintresseerd!
Ik zou nogmaals de post van Evanescent lezen, specifiek de laatste zin - ik denk dat dat de verklaring is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kroesss
Dank voor de tip. Ik heb hem nu daar geupload, maar een plaatje dan hier invoegen gaat niet. Dan maar een linkje, hij moet wel leesbaar zijn :)
Room42 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:26:
Wat een terreur, die support-pagina van TomTom :X Ik weet weer waarom ik dit soort apparaten mijd als de pest!* Maar dit zou de link moeten zijn naar het mailformulier. Geen idee of je daar bijlagen toe kunt voegen maar je kunt het sowieso in tekst beschrijven.
Ik heb inmiddels een formuliertje met een attachment-mogelijkheid gevonden, maar je moet een keer of drie bevestigen dat de suggesties echt geen antwoorden zijn op je vraag. Ik wacht nu dus even af, zal ook hier terugmelden (al was het alleen maar voor de mensen die hier ooit op Googlen)
* Waarom gebruik je trouwens niet gewoon ("gewoon" ;)) Google Maps of Waze op je telefoon? Met de huidige EU-regels kun je je data gewoon in de EU gebruiken, dus hoef je je daar ook al geen zorgen meer over te maken.
Eigenlijk om 2 redenen: De Tomtom is groter dan mijn telefoon, dus eenvoudiger af te lezen tijdens het rijden. Daarnaast heb ik ook slechte ervaringen met de GPS van diverse telefoons. Het is me vaak genoeg gebeurd dat ik volgens Maps op een parallel-weg rij, waardoor ik dus geen melding meer krijg wanneer ik af moet slaan, of dat hij de weg compleet kwijt is bij enkele afslagen kort na elkaar (bijvoorbeeld in een centrum). Ik snap dat dit per telefoon verschilt, maar ik heb er dus meerdere (ook van de grote merken) gehad die hiern compleet de plank missloegen. De Tomtom heeft me echter nog nooit in de steek gelaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kroesss
Room42 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:13:
Scherp! Ik had eigenlijk helemaal niet gekeken naar de plaatjes... Er staat echter Europa. Rusland valt daar volgens mij niet onder.

We gaan het horen. Zoals gezegd heb ik de vraag al gemaild.

@vanaalten Dank voor de scherpe blik, deze had ik gemist. De posts volden elkaar even in rap tempo op :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:56
Kroesss schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:42:
[...]

Scherp! Ik had eigenlijk helemaal niet gekeken naar de plaatjes... Er staat echter Europa. Rusland valt daar volgens mij niet onder.

We gaan het horen. Zoals gezegd heb ik de vraag al gemaild.

@vanaalten Dank voor de scherpe blik, deze had ik gemist. De posts volden elkaar even in rap tempo op :)
Echt wel dat een flink stuk van Rusland in het werelddeel Europa ligt, hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 23:53
Mijn TomTom GO 500 heeft dit ook gewoon hoor. Ik krijg dezelfde melding dat het er niet op past. Komt door de 3D gebouwen denk ik. Ik heb Europa + gebouwen Benelux. Dan kom ik uit op een update van 6012MB (v10.11)
Volledige kaart zou zelfs 7737MB zijn.
Europa + gebouwen Benelux
Grootte: 6012 MB
Versie: v10.11
De update kan lang duren. Start de update alleen wanneer je je systeem niet hoeft te gebruiken.
Beschrijving:

De kaart van Europa met gebouwen in de Benelux is een kaart met alle bossen, meren en bebouwde gebieden. Volledige deur-tot-deurnavigatie voor de volgende landen is inbegrepen: Albanië, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kosovo, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kroesss
zetje01 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:45:
Echt wel dat een flink stuk van Rusland in het werelddeel Europa ligt, hoor.
Ik zat bij Europa zelf meer met de selectie zoals hij op de andere plaatjes te zien is in gedachten, maar misschien is dat ook iets teveel geleid door de Europese Unie en dergelijke...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:56
Kroesss schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:51:
[...]

Ik zat bij Europa zelf meer met de selectie zoals hij op de andere plaatjes te zien is in gedachten, maar misschien is dat ook iets teveel geleid door de Europese Unie en dergelijke...
Trek het je niet aan, het ligt niet aan jou; de meesten weten dit niet.
(en ik ben een eigenwijs sujet :) )

Laat ik het zo zeggen: Toen de nazi's Rusland binnenvielen hebben ze Azië nooit gehaald.

Edit: En sorry voor de off-topic!

[Voor 5% gewijzigd door zetje01 op 03-07-2018 21:57]

• Kroesss
Nou, ik heb een antwoord van TomTom zelf. Ze snappen niet helemaal wat ik bedoel schijnbaar, want ik letterlijk deze reactie:
Het is mogelijk dat een Kaart zonder 3D-gebouwen groter is dan een Kaart met 3D- gebouwen.
Wat u eigenlijk kunt doen om het helemaal te kunnen installeren is een grotere geheugenkaart aanschaffen. Want ik heb het er over gehad met mijn supervisor en dit is de beste oplossing voor u.
Geen enkele reden dus waarom dat zo zou zijn, wat dus mijn vraag was...

Maar goed, Ik neem aan dat de opmerking van @Room42 klopt, aangezien de kaart op het voorbeeldje ook een stuk van Rusland meeneemt.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:44
[...]

Als je de offline kaarten download, hoef je helemaal geen data te gebruiken. :) Dan is het gewoon echt helemaal gratis.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35

Notna

Where are you?®

[...]

offtopic:
Een edit-faal resulteert in een dubbelpost O-)
Je kan maandag ook even chatten met ze. Directe link:

https://nl.support.tomtom.com/app/chat/chat_launch

Of

https://nl.support.tomtom.com/app/chat/chat_landing

Overigens is het probleem bij TomTom imo eerder de subkeuzes die ze je voorschotelen dan iets anders. Maar ze hebben dan ook debiel veel productkeuzes :X

Xbox Live ID:Notna8310

• Room42
  • Niet online
WEBGAMING schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:38:
[...]

Als je de offline kaarten download, hoef je helemaal geen data te gebruiken. :) Dan is het gewoon echt helemaal gratis.
edit:
... behalve dat je de kaartupdates moet kopen (al dan niet inclusief het apparaat) :?
Uit je DM begrijp ik nu dat dit over Google Maps ging. Dan is het inderdaad helemaal gratis. :)

Maar sorry, dit is hier verder off-topic

[Voor 18% gewijzigd door Room42 op 14-07-2018 22:58]

- uBlock Origin
- uMatrix

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee