Slotjes

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Naar het lijkt wordt op dit moment alles wat ook maar in de verte lijkt op iets wat ooit al eerder werd gepost (of een "beeje onzinnig" is) op slot gegooid.

Dit is niet alleen irritant als er wel degelijk interessante dingen worden gezegd, maar ook ziet dit er een beetje raar uit, allemaal van die slotje in de lijst topics.

Kunnen we hier niet wat aan doen met z'n allen, zodat dit minder vaak voorkomt? Want dit kan nooit de bedoeling zijn van de GoT!

(En plz, dingen als "Ja, moet je de FAQ lezen" zijn niet wat ik bedoel met "er iets aan doen", want dat doet blijkbaar niet iedereen. Ik bedoel een strukturelere oplossing :) )

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 17 juli 2001 17:57 schreef wzzrd het volgende:
Kunnen we hier niet wat aan doen met z'n allen, zodat dit minder vaak voorkomt? Want dit kan nooit de bedoeling zijn van de GoT!
Dat soort dingen moeten inderdaad van twee kanten komen.
Heel bot en simpel gezegd.
Als er men zich netjes gedraagt, komen er geen slotjes...

Verwijderd

De meesten moeten wat meer lezen/zoeken en wat minder nieuwe topics starten.

Er komen soms dingen voorbij waarbij de search zowat op z'n bek gaat.
Hoe komen ze op het idee dat ze de eerste zijn met zo'n probleem?
Ik denk niet dat het nodig is om voorbeelden te zoeken, die staan in zowat elk forum ergens onderaan...

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

kan er niet iets gemaakt worden dat de inhoud van een nieuw topic controleert met war er vroeger al geweest is en dan zeg zoiets van ne edit kan niet gebruik eerst de search?

Lekker zijn is een gave :)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat lijkt me geen goed idee aangezien ik bijvoorbeeld veel hits zal krijgen als ik zoek op "divx" terwijl er misschien geen goed antwoord tussen zit voor mij.

Disclaimer; divx is slechts een voorbeeld ;)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 03:52 schreef saviour het volgende:
Dat lijkt me geen goed idee aangezien ik bijvoorbeeld veel hits zal krijgen als ik zoek op "divx" terwijl er misschien geen goed antwoord tussen zit voor mij.

Disclaimer; divx is slechts een voorbeeld ;)
'Mensen moeten eens leren de search tegebruiken' is één stelling, maar 'search beter gebruiken' is misschien nog wel een belangrijkere.

In bovenstaand voorbeeld krijg je inderdaad ontzettend veel resultaten, maar dat is erg logisch. Als je bijvoorbeeld die divx wilt inkorten dan moet je DUS zoeken op 'divx inkorten' en krijg je gewoon goede, gerichte resultaten.

Zo geldt dat voor een zoekmachine (ook iets wat veel mensen niet op de goede manier gebruiken), en zo geldt dat ook voor de search van GoT.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ja, maar met een zoekbox van max 25 tekens groot kan je niet zo supergericht zoeken als je wel eens zou willen...

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Dat is een puntje waar ik het erg mee eens ben.
Daarnaast zou het kunnen helpen om booleans te kunnen gebruiken in je query.

Bv. "Athlon AND overklokken NOT duron"

Krijg je betere hits van...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Op donderdag 19 juli 2001 01:52 schreef eamelink het volgende:
Ja, maar met een zoekbox van max 25 tekens groot kan je niet zo supergericht zoeken als je wel eens zou willen...
Daar moet je OnnoSearch voor gebruken. Die werkt wat lekkerder voor de geoefende zoeker.. :)

Wees consequent, maar niet altijd

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

De search gebruiken voor het plaatsen van een topic heeft zo zijn voor- en nadelen.

Voordeel is dat er minder slotjes hoeven te komen en dat niet telkens hetzelfde langskomt.

De nadelen echter zijn groter van getale...
1. Het forum wordt dan gezien als soort encyclopedie en dat is niet de bedoeling, een vraag kan je wel terugvinden, maar toch net anders zijn dan jouw probleem, mag je dan gelijk geen nieuwe topic starten? Welnee, als jij je vraag niet dmv de search opgelost krijgt, start je een nieuwe thread, waarin je zo goed mogelijk uitlegt wat er aan de hand is en even zegt dat je wel de search hebt gebruikt, maar dat vanwege [$reden] je hier niet veel aan hebt gehad. Breng vervolgens zo veel mogelijk informatie aan, zodat men je zo goed mogelijk kan helpen, liever te veel dan te weinig info zeg ik altijd maar.
2. De search kost best wat load, als je voor elke nieuwe thread een search moet uitvoeren, kost dat heel veel load, dat lijkt mij niet echt de bedoeling. (Mede omdat we nu echt geen nieuwe machines kunnen betalen en om de hiernavolgende reden.)
3. De search is niet uitgebreid genoeg, je kunt wel zoeken op keywords en gebruikersnaam, maar bolean search is niet mogelijk, hierdoor is (soms) het vrij lastig om precies datgene te zoeken dat jij wilt hebben.

En daarom hebben we het dan ook nog niet ingevoerd, we moeten eerst een betere search hebben en een search die ook in SG en HK kan zoeken, daarna kunnen we nog wel eens discussieren over de haalbaarheid van dit idee.

Voorlopig is het dus van belang dat de gebruikers (ja jullie dus) zo goed en kwaad als het gaat de search gebruiken om te voorkomen dat er dubbele topics gestart worden. Dat scheelt al heel veel namelijk :)

Bericht hierboven

Pagina: 1