Windows 10 Home upgraden naar pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
Beste mede tweakers

Ik loop tegen een lastig probleem aan. Ik heb een nieuwe laptop waar Windows 10 Home op geïnstalleerd zit.

Graag wil ik zelf naar Windows 10 pro omdat ik hier nog een licentie van heb liggen alleen kan ik bij het installatie proces geen keuze maken

Enkel kan ik pro installeren nadat ik eerst Home heb geïnstalleerd. De installatie haalt de Home key uit de bios verwacht ik.

Wat ik zelf al geprobeerd heb is Windows 10 installatie bestand gedownload en de keuze gemaakt om deze niet voor deze pc te gebruiken zodat je zou zeggen dat je dan een keuze zou krijgen bij installeren. Nee dus :(

Iemand enig idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Zo installeer ik idd elke nieuwe verse installatie alleen bij het installeren van Windows kan ik geen keuze maken tussen Home en pro enkel op de manier hoe jij zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@marcelmaria Er staan twee methodes beschreven, maar goed. Betreft je Pro key toevallig een OEM?
https://answers.microsoft...6b-4fce-96b3-62e98ce4746d

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Room42 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:53:
@marcelmaria Er staan twee methodes beschreven, maar goed. Betreft je Pro key toevallig een OEM?
https://answers.microsoft...6b-4fce-96b3-62e98ce4746d
Ik verwacht oem aangezien ik deze via een webwinkel gekocht heb voor 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
marcelmaria schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:56:
[...]

Ik verwacht oem aangezien ik deze via een webwinkel gekocht heb voor 30 euro
Ja, zie dus de link :)

Beiden waren overigens de allereerste hit in resp. [google=upgrade windows 10 home to pro] en [google=upgrade windows 10 home to pro with oem key] ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmaria
Room42 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:56:
[...]

Beiden waren overigens de allereerste hit in resp. [google=upgrade windows 10 home to pro] en [google=upgrade windows 10 home to pro with oem key] ;)
Ik moet toch maar eens leren zoeken in Engels inplaats van Nederlands.

Maar even op jou manier terug te komen die je me stuurde. Hierna hoef ik dus geen Home meer te installeren en kan ik bij installatie gelijk pro kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Room42 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:56:
[...]

Die code die ze aangeven werkt helaas niet.
Pagina: 1