Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hangt op "Establishing secure connection"

Pagina: 1
Acties:

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hoop dat ik het goede subforum heb gekozen.

wij hebben een module waar andere bedrijven op inloggen om opdrachten aan te melden. Onze oude versie stond op www.onsbedrijf.nl/module. Onze nieuwe versie staat op module.onsbedrijf.nl (beiden https). We hebben een Comodo RSA *.onsbedrijf.nl certificaat die op beide websites staat ingesteld in IIS. Server is Windows 2012. Ik vermoed dat het probleem niet server-side is.
Geen enkele klant ervaart problemen met module.onsbedrijf.nl, dit loopt al bijna 2 jaar. Eén specifieke klant is per deze week overgestapt van de oude versie naar de nieuwe versie en die ondervindt wél problemen. Ik wil ze niet aan hun lot overlaten en graag helpen. Klant beweert geen domeinnamen geblokkeerd te hebben in hun firewall. Ik zie overigens in de IIS logging ook de request binnenkomen van de klant en een httpcode 200 teruggeven.
Wat is het probleem?
Klant heeft chrome als default browser en opent daar onze site in. Het duurt een hele tijd. Linksonderin staat "Establishing secure connection" en dan krijgt de klant een error pagina met de error ERR_CONNECTION_RESET. Vanmorgen konden alle medewerkers van de klant ineens wél op onze site. Omdat we dachten dat er blijkbaar vannacht een soort flush van de firewall of iets dergelijks is geweest gingen we er vanuit dat het probleem opgelost was. Maar vanmiddag kon geen enkele medewerker meer inloggen. (vreemd ook dat ze gelijk allemaal niet meer kunnen inloggen).
Het communiceren met de klant is wat lastig (ander land, andere taal, systeembeheerder met telefoonvrees) dus dat belemmert het nog wel een beetje.

- heb een test.html pagina gemaakt, om parsing-problemen uit te sluiten
- Ik heb gevraagd andere browser te proberen (nog geen reactie, maar is ook geen structurele oplossing uiteraard).
- gevraagd om via chrome://net-internals de DNS en de Sockets op te schonen, geen resultaat
- op onze IIS de logging zo uitgebreid mogelijk gezet, maar zie niets geks
- heb gevraagd F12 te doen en wat screenshots van foutmeldingen enzo te doen, niets geks te zien
- heb hun systeembeheerder een aantal google links gestuurd waarin wat tip worden gegeven over dit probleem. (TLS instellen in browsersettings, Proxy niet autodetecteren, en meer van dat soort kleine dingen). Ook geen structurele oplossingen volgens mij (en wellicht staan de settings wel goed). Geen reactie van gekregen nog.

eigenlijk hoop ik dat iemand wellicht een vermoeden heeft hier op het forum zodat ik dit pro-actief kan oplossen. Hopelijk met een server-setting, maar dat zal wel niet :)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zoek eens in de debugger op TLS en OCSP. Zie: DJMaze in "Web server performance TTFB TTLB"

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 03-07-2018 17:20 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ciphersuite mismatch waardoor je TLS sessie blijft steken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device