Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-09 18:47
Hoi allen,

Ik was van plan de Nikon D3400 te kopen, maar twijfelde nog heel erg (o.a. de Fujifilm X-A10 deed nog mee, bijvoorbeeld). De camera's kostten op dat moment respectievelijk €399 en €375 Nu heb ik het eens gevraagd aan een vriend van me, die wat meer ervaren is met camera's; hij raadde mij ook de Nikon aan.

Wat blijkt: CoolBlue heeft meteen de prijs verhoogd (hij lag al in het winkelmandje) naar €449. Helaas, jammer dan, dan maar naar BCC. Vanavond even bestellen, was de gedachte.
Nu keek ik vanmiddag nog een keer, en nu heeft ook BCC de prijs verhoogd van €399 naar €449.

Het zal vast allemaal wel mogen, maar ik vind het heel krom. Cookies wissen werkt ook niet.

Wat zijn jullie ervaringen met plotselinge prijswijzigingen (en kan ik 'm nog ergens voor de normale prijs krijgen)?

Groeten

Edit: Ik zie nu een mailtje van Mediamarkt van een paar dagen geleden, die hebben dus hetzelfde geflikt:
http://prntscr.com/k22q31
En nu geeft de link in de mail deze pagina weer:
http://prntscr.com/k22qkx

Wederom dus precies dezelfde prijswijziging

[ Voor 13% gewijzigd door nieksvd op 03-07-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Tja, het kan toch zomaar gebeuren dat producten schaarser worden/uit de aanbieding geraken/de wind opeens ander staat etc. Prijzen van gisteren bieden geen garantie voor de prijzen van vandaag. Kans is dik aanwezig dat BCC de prijzen een beetje afstemt op die van de concurrenten om de winst the maximaliseren (terecht ook trouwens). Ik vrees dus dat je helaas aan het kortste eind trekt in deze.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
Liveshort schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:57:
Tja, het kan toch zomaar gebeuren dat producten schaarser worden/uit de aanbieding geraken/de wind opeens ander staat etc. Prijzen van gisteren bieden geen garantie voor de prijzen van vandaag. Kans is dik aanwezig dat BCC de prijzen een beetje afstemt op die van de concurrenten om de winst the maximaliseren (terecht ook trouwens). Ik vrees dus dat je helaas aan het kortste eind trekt in deze.
Ik vermoed dat het wel om een kwestie van browsegeschiedenis (of zoiets) gaat, zie ook de edit. Ik krijg nu een mailbox vol met reclame's voor camera's en accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 14:15
Veel winkels stemt hun prijzen aan elkaar af dus wie goedkoper is dan gaan een aantal winkels hierin mee en andersom dus ook wanneer duurder :).

Maar op dit moment een mooie warehouse deal bij Amazon overigens met een kleine krasje ergens aanwezig.

https://www.amazon.de/gp/...ed?ie=UTF8&condition=used

[ Voor 41% gewijzigd door beezjeh op 03-07-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@nieksvd grappig, ik dacht zelf ook aan een 3400 maar zie dat de 200D een "waardevolle" contender is en marginaal duurder is. Allicht kan je, gezien de genoemde prijzen, nog even de 200D als prijstechnisch alternatief meepikken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nikon heeft een brede prijsverhoging doorgevoerd, daar zal dit ook wel een gevolg van zijn. Zie ook: ehtweak in "Het algemene Nikon topic" en verder.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
MAX3400 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:00:
@nieksvd grappig, ik dacht zelf ook aan een 3400 maar zie dat de 200D een "waardevolle" contender is en marginaal duurder is. Allicht kan je, gezien de genoemde prijzen, nog even de 200D als prijstechnisch alternatief meepikken?
Bedoel je de Canon EOS 2000D? Die is idd marginaal duurder dan de Nikon als je de nieuwe prijs neemt, het verschil met de oude prijs is iets groter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

nieksvd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:52:
[...]

Bedoel je de Canon EOS 2000D? Die is idd marginaal duurder dan de Nikon als je de nieuwe prijs neemt, het verschil met de oude prijs is iets groter :P
Deze: pricewatch: Canon EOS 200D Body Zwart

Oh, en dan nog een tipje over de 3400; als ik de specs mag geloven (en wat reviews), heeft deze geen zelfreinigende functie terwijl de 3300 dat wel heeft.

Het grootste voordeel, maar dat wist je al, van de 3400 is de enorme capaciteit van de accu :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nieksvd
MAX3400 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:55:
[...]

Deze: pricewatch: Canon EOS 200D Body Zwart

Oh, en dan nog een tipje over de 3400; als ik de specs mag geloven (en wat reviews), heeft deze geen zelfreinigende functie terwijl de 3300 dat wel heeft.

Het grootste voordeel, maar dat wist je al, van de 3400 is de enorme capaciteit van de accu :)
€535 als je MAX ICT even buiten beschouwing laat, helaas..
Verschillen de 3300 en 3400 echt heel erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De prijsverhoging is al begin juni aangekondigd.
En recentelijk dus effectief geworden... :-(

BTW: ik zie op dit moment nog een paar exemplaren van de Nikon D3400 bij Amazon.de staan voor 378 EURO (Verkauf durch allreigns und Versand durch Amazon.)
En andere verkopers bieden 'm voor 412 EURO aan.
Bij Verkauf und Versand durch Amazon, betaal je 435 EURO.

Bij een aantal grote Nederlandse fotoboeren krijg je wel 5 jaar garantie op je camera.

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 03-07-2018 22:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjeest
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-09 12:36
Ik kan wel verklaren wat er is gebeurd. Vorige week stond de Nikon D3400 bij de Media Markt in de folder voor 399. Wat veel winkels doen zoals hier boven ook al is vermeld is dat ze de prijzen baseren op concurrentie.

Wat er hier dus is gebeurd is dat Coolbue de prijs ook naar 399 laat zakken, maar je kan ze geen ongelijk geven. Als ze de prijs op 449 zouden laten zou jij het natuurlijk nooit daar aanschaffen. Maar het is ook logisch dat na een folderaanbieding de prijs weer omhoog gaat, een aanbiedingsprijs kan je immers niet altijd hanteren - dan is het immers geen aanbieding meer.

Dit soort plotselinge prijswijzigingen gebeuren dagelijks, concurrenten willen niet dat een andere concurrent een product verkoopt voor een paar tientjes minder, dus wordt de prijs verlaagd. De keerzijde hiervan is uiteraard dat de prijs omhoog kan gaan.

Wat ik jou zou aanraden is prijzen van een product dat je wil aanschaffen altijd goed in de gaten te houden, hiermee kan je dit soort situaties voorkomen. Wanneer ik van plan ben iets te kopen monitor ik de prijs geruime tijd van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Gjeest Sorry, maar dat is imho niet het geval.
Het is gewoon een ordinaire prijsverhoging (zoals aangekondigd)

De prijs was al geruime tijd stabiel:
https://ic.tweakimg.net/e...577227&deliveryCountry=NLAfbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=577227&deliveryCountry=NL

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1