Upgrade oude game computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pinheadtje
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-02 15:38
Hallo allemaal

Het is tijd om mijn gamepc weer is verder te helpen in zijn prestaties. Ik twijfel alleen een beetje hoe dit aan te pakken. Als eertse mijn specs

-core i7 3570k
-8gb ram
-gigabyte z77 chipset moederbord
-AMD r290 videokaart
-2ssd en 4hds

Rest is bijzaak.
Ik game er voornamelijk op en de nieuwste titels draaien anzich ok.
Waarom upgraden dan. Om een beetje bij te blijven. De videokaart heb ik destijds gekocht voor dezelfde reden ongeveer op de dag dat ie beschikbaar was. Een impulsaankoop die is geen windeieren legde.

Wat is nou precies mijn vraag?
Ik wil graag een nieuwe videokaart de huidige is fijn in de winter als het koud is. Maar verbruikt dus heel wat energie. Maar misschien wordt 't tijd om weer is bij de basis te beginnen met een nieuw mobo en processor.

Ik kan 2 dingen doen. Een nieuw systeem bouwen met de oude videokaart. En later een nieuwere videokaart erbij halen als het budget beschikbaar is
Of dit systeem goed onder handen nemen
Mijn idee was dan 8gb geheugen bijprikken, goede processor koeler kopen en een beetje overklokken en een nieuwe videokaart kopen.
Het budget ligt tussen de 500-600 euro

Wat zou jij doen?

Beste antwoord (via Pinheadtje op 04-07-2018 14:08)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:09

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als de huidige games prima draaien (en je bent ook tevreden!), kun je twee dingen doen:

-Doorsparen voor een compleet nieuw systeem wanneer de tijd rijp is.
-Andere leuke dingen doen van je geld. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:09

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als de huidige games prima draaien (en je bent ook tevreden!), kun je twee dingen doen:

-Doorsparen voor een compleet nieuw systeem wanneer de tijd rijp is.
-Andere leuke dingen doen van je geld. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Twee jaar geleden stelde je ongeveer dezelfde vraag en toen is er niet geupgrade. Ik vraag me ook af wat je met bijblijven en nieuwste titels bedoelt; de gelekte specs van bijvoorbeeld BF5 zijn al hoger dan jouw systeem nu.

Ook vertel je niet over welke resoluties we het hebben; dat scheelt een slok op een borrel om wel/niet een nieuwe GPU te overwegen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:50
Een goede voeding is geen bijzaak.

• Pinheadtje
Bedankt PD2JK. Al was het enige echte antwoord op mijn vraag, heb je me de beslissing laten nemen. Ik ga lekker een weekje langer op vakantie.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-02 21:04
Je kan ook voor een leuk bedrag op vraag en aabod een 2600k of 3770k kopen en je 3570k verkopen, kan in een aantal games nog een aardige boost geven en het kost je weinig geld.

• Pinheadtje
DAs ook een idee., ben net terug van vakantie en heb nog wat over...
Pagina: 1