Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van mij had 20 zonnepanelen met een Omnik omvormer. Zonnepanelen zijn dit voorjaar van het dak gewaaid, fout van de installateur, en de omvormer is volgens de installateur niet meer bruikbaar vanwege kortsluiting.

Ik vind het een vreemd verhaal. Lijkt me toch dat een dergelijke omvormer, best een duur apparaat, tegen kortsluiting beveiligd is? Mijn hele huis en auto hangt vol met zekeringen die doorbranden bij kortsluiting en overbelasting.

Wat denken jullie?

Alle reacties

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
We kunnen niet in deze glazen bol kijken, zonder meer info.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 20:27

Ravefiend

Carpe diem!

Misschien dat dit wel interessant kan zijn:
https://forums.whirlpool.net.au/archive/2231829

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg ook niet wát er aan de hand is in de glazen bol, ik vroeg of het ueberhaupt mogelijk is dat kortsluiting een dergelijk apparaat beschadigt. Je zou verwachten dat de beveiliging beter is.

Dank voor de link Ravefiend. Ik maak eruit op dat die omvormers blijkbaar vatbaar zijn voor kortsluiting. Ik laat me graag verbazen, maar hier kijk ik toch wel van op.

Zal eens doormeten daar.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Als de installateur de kosten draagt voor een nieuwe omvormer zou ik er niet zo mee zitten. Laat hem de defecte omvormer maar opsturen naar mij ;)