Foutmelding in UniFi die ik niet begrijp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pfe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05-2021
Mijn vraag
Binnen de UniFi software die ik gebruik om mijn beide acces points te monitoren wordt nu om enkele minuten een dubbele foutmelding gegeven:

'Niet geauthoriseerd Access Point #### [??:??:??:??:??:??] is gedetecteerd'
(Met op de plaats van # mijn SSID naam en op de plaats van de ?? 1 mac-adres (per melding)

De AP's lijken juist te functioneren, maar toch vertrouw ik deze melding niet. Kan iemand deze melding verklaren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb glasvezel internet van KPN. De experiabox (v10) gebruik ik alleen om het signaal het huis binnen te laten komen, de WIFI functie van de experiabox staat uit. Het signaal gaat een ubiquiti switch in die vervolgens het internet signaal bedraad door het huis verspreid. Binnen het huis heb ik 2 Ubiquiti AP's hangen, namelijk een UniFi AP-AC-Lite en een UniFi AP-AC-Pro. Beide geven nu dus bovengenoemde foutmelding via de Unifi monitoring software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb beide AP's via de UniFi software geherstart en controleert of de nieuwe firmware versie aanwezig is.

Beste antwoord (via pfe83 op 03-07-2018 16:00)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
pfe83 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:44:
[...]

Nee, alleen dus de experiabox maar daar staat de WIFI van uitgeschakeld.
(waarschijnlijk geheel niet relevant, maar ik heb wel een draadloos video babyfoon systeem die een eigen gesloten netwerk heeft. Zou die deze melding kunnen veroorzaken?)
heeft die hetzelfde SSID?

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volgens mij is dat de Rogue AP detectie, die kijkt over andere AP's zijn dan die van Unifi die op jouw SSID uitzenden. Nog een oude AP/Router staan die uitzend op dat SSID?

Edit : Installeer anders eens een WiFi scanner tooltje op je telefoon, dan kan je precies zien wat er word uitgezonden!

[ Voor 26% gewijzigd door DennusB op 03-07-2018 15:41 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pfe83
DennusB schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:40:
Volgens mij is dat de Rogue AP detectie, die kijkt over andere AP's zijn dan die van Unifi die op jouw SSID uitzenden. Nog een oude AP/Router staan die uitzend op dat SSID?

Edit : Installeer anders eens een WiFi scanner tooltje op je telefoon, dan kan je precies zien wat er word uitgezonden!
(waarschijnlijk geheel niet relevant, maar ik heb wel een draadloos video babyfoon systeem die een eigen gesloten netwerk heeft. Zou die deze melding kunnen veroorzaken?)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
[...]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Dat zou zeker kunnen ja!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dit topic geeft ook een heleboel info: https://community.ubnt.co...int-detected/td-p/1867016

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pfe83
HKLM_ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:46:
[...]

Ja, die had dezelfde SSID. Ik heb deze nu voor de zekerheid iets aangepast, eens kijken wat dat doet.

Edit: Vooralsnog lijkt de melding nu weg te blijven, dit zou het wel eens geweest kunnen zijn! Thanks!

[ Voor 17% gewijzigd door pfe83 op 03-07-2018 16:00 ]

Pagina: 1