Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 18:38
Momenteel hebben we geen rechtsbijstandsverzekering.
Nu hoorde ik dat er een fusie aan zit te komen op het werk, de komende 3 maanden wordt gekeken hoe of wat. Welke gevolgen er zijn etc. Maar voorlopig veranderd er eerst nog niks en blijven beide bedrijfsnamen bestaan.

Nu ben ik hier totaal nieuw in, maar het lijkt mij verstandig om een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten voor eventuele gevolgen (salaris, ontslag, enorme toename van reistijd etc).
Nu is de wachttijd bij veel verzekeraars 3 maand, maar geldt dat op het moment van afsluiten tot het conflict of afsluiten en fusie?

Zijn er tips waar je rekening mee dient te houden? Via Independer lees ik waardevolle tips, maar mogelijk er nog meer zaken zijn waar je rekening mee dient te houden? Mijn vriendin en ik hebben een kindje van 7 weken en ik zou graag het hele gezin in de dekking meenemen.
Ik heb veel verzekeringen bij Unive en las ergens een tip dat je beter bij een andere verzekeraar kunt afsluiten wanneer er een conflict is met je verzekeraar of wat dan ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 09:18

Mx. Alba

hen/die/zij

In principe is het zo dat een rechtsbijstandsverzekering niet iets dekt wat je al wist voordat je die verzekering afsloot. Dus principieel is het al te laat om nu een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten hiervoor, want je weet al dat het eraan zit te komen.

Hoe groot zijn beide organisaties? Indien beide organisaties elk meer dan 50 werknemers hebben, heeft elke organisatie zijn eigen ondernemingsraad. Een dergelijke fusie is volgens de Wet op de Ondernemingsraden een adviesplichtig onderwerp, dus die hebben inspraak in het geheel en zullen de belangen van de werknemers van beide organisaties bewaken.

Proces adviesplichtig onderwerp:

1) De ondernemer vraagt de ondernemingsraad schriftelijk om advies over het onderwerp. De adviesaanvraag moet minimaal de voorgenomen maatregel en de redenen waarom die maatregel genomen wordt bevatten.

2) Er wordt in minimaal één vergadering van de ondernemingsraad met de ondernemer gesproken over het onderwerp.

3) De ondernemingsraad brengt een schriftelijk advies uit. Dit kan positief zijn (het plan zoals door de ondernemer is opgesteld is goedgekeurd door de OR), negatief (het plan is afgewezen) of bijvoorbeeld een "negatief tenzij" met een extra voorwaarde waaronder de OR wel positief advies geeft.

4) De ondernemer kan eventueel terug gaan naar stap 1 om advies te vragen over een gewijzigd plan (bijvoorbeeld als het advies negatief is).

5) De ondernemer informeert de ondernemingsraad schriftelijk over de uiteindelijk genomen beslissing. Als de uitiendelijke beslissing niet overeenkomt met het advies van de OR, moet de uitvoering ervan met een maand worden uitgesteld. Tijdens die maand wachttijd kan de OR zich beramen op eventueel te nemen juridische stappen.

Oftewel, als de ondernemingsraad haar werk goed doet, hoef je individueel niets juridisch te doen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 12:22
Mx. Alba schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:51:
In principe is het zo dat een rechtsbijstandsverzekering niet iets dekt wat je al wist voordat je die verzekering afsloot. Dus principieel is het al te laat om nu een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten hiervoor, want je weet al dat het eraan zit te komen.

H
Het enige dat TS weet is dat er een fusie aankomt. Niet wat voor gevolgen dat eventueel zou hebben voor zijn baan. TS heeft geen verzekering nodig voor de fusie, maar voor eventuele gevolgen van die fusie voor zijn baan. Als er nu een rechtsbijstandverzekering wordt afgesloten, en TS krijgt >3 maanden later het bericht dat zijn ontslag aanstaande is, dan kun je in beginsel prima een beroep op je rechtsbijstandverzekering doen. Een en ander hangt natuurlijk wel af van de exacte polisvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Ik zou geen wonderen van een RB verzekering verwachten, ze kosten bijna niets dus kun je ook niet veel verwachten.
Afhankelijk van de omvang van het bedrijf zou ik eerder inzetten op de OR.

Ben je bang voor je baan?
In deze tijd is het (voor de meesten) makkelijk om een andere baan te vinden, vaak levert dat meer op dan procederen tegen je werkgever.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boomsma
  • Niet online
Wat dacht je van lid worden van een vakbond ??
Heb je gratis rechtsbijstand bij inzake arbeid gerelateerde omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-06 14:22

Koekfabriek

King Billy on the wall

Ik ben zelf na een tijdje werken/aankoop huis lid geworden van een vakbond waarbij rechtsbijstand verzekering (via ARAG) bijhoort buiten om werk gerelateerde zaken (die ook voor mijn vriendin geldt).

Bond waar ik lid van ben is daarnaast zonder wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ah, ja, vakbond, daar had ik niet aan gedacht. Thanks @Koekfabriek en @boomsma! Lijkt me een goede optie voor TS.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet te druk om maken. Gewoon aanmelden, en if shit hits the fan kun je altijd nog op de jurofoon terugvallen. Ik had ook geen RB toen ik hem nodig had ivm een akkefietje met een voromalige werkgever. Wel aangemeld al, maar dus een wachttijd. Jurofoon ingeschakeld, was aan kosten ca 150 euro kwijt incl abo bij hen voor een jaar. Kun je ook niet van wakker liggen. Zolang je geen advocaat ter verdediging nodig hebt is dat een redelijk makkelijke optie. Leven zij ook van, er zijn er meer in jouw situatie.

Bedenk je overigens: je wordt echt niet zomaar boventallig danwel krijgt een vaststellingsovereenkomst aan je broek. Boventalligheid moet eerst goed geavalueerd worden door de OR (en daar zit iirc instemmingsrecht van de OR aan vast, @Mx. Alba correct me if I'm wrong). En een vaststellingsovereenkomst heb je zo door een partij als jurofoon geverifieerd. Been there, done that ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dank, een vakbond kan ook interessant zijn. Maar is dat niet voor bedrijven met een CAO? Wij hebben geen CAO.
Ik las toevallig wat meer info dat de fusie van de aandelen 2 juli was. Het andere bedrijf heeft een OR, 200 man. Wij hebben rond de 300 man maar geen OR.
Ik zie dat de FNV Vakbond 16,48 per maand kost, dat valt nog mee. Mijn pa is al tientallen jaren lid van een vakbond.
Een andere baan is ook een optie, het is iets wat nu is aangekondigd maar waar de komende maanden gekeken wordt naar de meerjaren strategie. Op basis daarvan worden mogelijk bepaalde integratiebesluiten genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Binnetie schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:24:
Dank, een vakbond kan ook interessant zijn. Maar is dat niet voor bedrijven met een CAO? Wij hebben geen CAO.
Ik las toevallig wat meer info dat de fusie van de aandelen 2 juli was. Het andere bedrijf heeft een OR, 200 man. Wij hebben rond de 300 man maar geen OR.
Ik zie dat de FNV Vakbond 16,48 per maand kost, dat valt nog mee. Mijn pa is al tientallen jaren lid van een vakbond.
Een andere baan is ook een optie, het is iets wat nu is aangekondigd maar waar de komende maanden gekeken wordt naar de meerjaren strategie. Op basis daarvan worden mogelijk bepaalde integratiebesluiten genomen.
Een OR is gewoon verplicht, weet je zeker dat er niet iets dergelijks is? https://www.rijksoverheid...rnemingsraad-or-verplicht

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
The Eagle schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:22:
Niet te druk om maken. Gewoon aanmelden, en if shit hits the fan kun je altijd nog op de jurofoon terugvallen. Ik had ook geen RB toen ik hem nodig had ivm een akkefietje met een voromalige werkgever. Wel aangemeld al, maar dus een wachttijd. Jurofoon ingeschakeld, was aan kosten ca 150 euro kwijt incl abo bij hen voor een jaar. Kun je ook niet van wakker liggen. Zolang je geen advocaat ter verdediging nodig hebt is dat een redelijk makkelijke optie. Leven zij ook van, er zijn er meer in jouw situatie.

Bedenk je overigens: je wordt echt niet zomaar boventallig danwel krijgt een vaststellingsovereenkomst aan je broek. Boventalligheid moet eerst goed geavalueerd worden door de OR (en daar zit iirc instemmingsrecht van de OR aan vast, @Mx. Alba correct me if I'm wrong). En een vaststellingsovereenkomst heb je zo door een partij als jurofoon geverifieerd. Been there, done that ;)
Is een RB verzekering of lid van een vakbond dan een betere optie? De nieuwe partij heeft wel een eigen afdeling legal, wij huren eventuele advocatuur in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
MsG schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:27:
[...]

Een OR is gewoon verplicht, weet je zeker dat er niet iets dergelijks is? https://www.rijksoverheid...rnemingsraad-or-verplicht
Klopt, maar wij hebben deze echt niet. Het fijne weet ik er ook niet van maar in mijn 12 jarige ervaring heb ik diverse malen gehoord dat we deze niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

The Eagle schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:22:
Bij mijn weten zijn dergelijke reorganisaties adviesplichtig... Maar zelfs als het instemmingsplichtig zou zijn dan zou de OR het, als de ondernemer z'n poot stijf houdt en recht tegen de OR ingaat, de uitvoering ervan slechts met een maand kunnen vertragen. Verdere actie is alleen via een rechtsgang mogelijk.
Heeft jouw werkgever wel voldoende inspanning verricht om een OR vlot te trekken? Want boven de 50 werknemers is de werkgever namelijk verplicht om zich in te spannen om de werknemers een OR te laten vormen. Het lijkt mij sterk dat een werkgever die zich daadwerkelijk inspant in een organisatie met 300 werknemers niet een tiental mensen bereid vindt om in een OR zitting te nemen...

Het lijkt mij dus zaak om zsm een handjevol mensen te porren om een OR te gaan vormen. De werkgever kan en mag dat niet tegenhouden - sterker nog, die is verplicht om daar volledige medewerking aan te verlenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 03-07-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 18:48

ZieMaar!

Moderator General Chat
Volgens mij moet je advies vragen aan de OR bij reorganisaties, maar hoef je als werkgever niet altijd te doen wat de OR in zijn advies zegt. Doe je dat niet, dan heb je een verplichte wachttijd waarin de OR de juridische weg kan gaan bewandelen (wat volgens mij meer een procestoets dan iets inhoudelijks is).

Dit gezegd hebbende zou ik in jouw situatie nu niet allerlei kosten maken, puur voor mogelijke gevolgen. Zoals al eerder gezegd, check of jullie je als werknemers kunnen organiseren om in ieder geval volwaardig aan tafel te zitten (en daar is de medezeggenschap prima voor). Rechtsbijstand wordt hier op Tweakers vaak als heilige graal gezien (en er zijn vast voorbeelden waarbij het je zonder verzekering 1000-en euro’s had gekost), maar vaak is het nut beperkt. Lees je in ieder geval goed in als je daar toch voor kiest en vraag bij het aangaan van de polis gewoon of eventuele conflicten obv de fusie zijn meeverzekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 17:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vergeet niet je CV bij te werken en alvast eens om je heen te gaan kijken.. voor je collega's dit ook allemaal gaan doen. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Falcon schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:35:
Vergeet niet je CV bij te werken en alvast eens om je heen te gaan kijken.. voor je collega's dit ook allemaal gaan doen. ;)
Beide bedrijven zijn een aanvulling op elkaar. Het deel wat mogelijk bij beide bedrijven dubbele functies heeft is de backoffice. HRM, financien etc.
Ik ben de enigste in mijn functie als IT'er en beheer praktisch alles met een stekker. Heb hierbij wel hulp van een externe IT partij die voor mij waarnemen als ik vrij ben, ziek ben etc. Alle zaken die ik niet kan doen nemen zij op zich en de communicatie loopt uitsluitend via mij. Zij weten niet wie welke bevoegdheid heeft en ik ben daar hun filter voor als het ware. Die samenwerking gaat al vele jaren goed.
Je weet alleen niet wat het andere bedrijf voor IT afdeling heeft. Ik hoor goede verhalen over onze omgeving, zelfs van nieuwe collega's of oud collega's die ik spreek. Zij ervaren/ervaarden traagheid en de standaard ellende. De angst wat ik veel lees is dat ICT een ondergeschoven kindje is van een organisatie.

Het OR deel zullen vast mensen zijn die in een OR willen maar het wordt weggeschoven en maar 'gepikt' dat deze er niet gaat komen.
90% van de medewerkers werkt buiten bij de opdrachtgever en heeft hierdoor denk ik minder binding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Binnetie schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:49:
[...]

Beide bedrijven zijn een aanvulling op elkaar. Het deel wat mogelijk bij beide bedrijven dubbele functies heeft is de backoffice. HRM, financien etc.
Ik ben de enigste in mijn functie als IT'er en beheer praktisch alles met een stekker. Heb hierbij wel hulp van een externe IT partij die voor mij waarnemen als ik vrij ben, ziek ben etc. Alle zaken die ik niet kan doen nemen zij op zich en de communicatie loopt uitsluitend via mij. Zij weten niet wie welke bevoegdheid heeft en ik ben daar hun filter voor als het ware. Die samenwerking gaat al vele jaren goed.
Je weet alleen niet wat het andere bedrijf voor IT afdeling heeft. Ik hoor goede verhalen over onze omgeving, zelfs van nieuwe collega's of oud collega's die ik spreek. Zij ervaren/ervaarden traagheid en de standaard ellende. De angst wat ik veel lees is dat ICT een ondergeschoven kindje is van een organisatie.

Het OR deel zullen vast mensen zijn die in een OR willen maar het wordt weggeschoven en maar 'gepikt' dat deze er niet gaat komen.
90% van de medewerkers werkt buiten bij de opdrachtgever en heeft hierdoor denk ik minder binding.
Dit is al een aanwijzing dat die fusie niet erg goed aangepakt wordt. Als IT-er zou je ongeveer de eerste moeten zijn om erbij betrokken te worden om de IT-integratie in goede banen te kunnen leiden! Als mijn werkgever een bedrijf overneemt is IT ook altijd zo ongeveer de eerste interne partij die erbij betrokken wordt. Due diligence, beslissen wat moet worden overgenomen, wat moet worden gemigreerd en hoe, uitstippelen hoe de domeinen aan elkaar geknoopt kunnen worden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:25
Vakbondslidmaatschap kan ook prima bij bedrijven/sectoren waar geen CAO voor geldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Mx. Alba schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:06:
[...]

Dit is al een aanwijzing dat die fusie niet erg goed aangepakt wordt. Als IT-er zou je ongeveer de eerste moeten zijn om erbij betrokken te worden om de IT-integratie in goede banen te kunnen leiden! Als mijn werkgever een bedrijf overneemt is IT ook altijd zo ongeveer de eerste interne partij die erbij betrokken wordt. Due diligence, beslissen wat moet worden overgenomen, wat moet worden gemigreerd en hoe, uitstippelen hoe de domeinen aan elkaar geknoopt kunnen worden, etc.
Mee eens.
Voor de duidelijkheid wij worden uiteindelijk overgenomen door het andere bedrijf en onze bedrijfsnaam zal verdwijnen.

Ik ken het maar al te goed, al diverse keren meegemaakt dat bij een bepaald project mijn hulp wordt ingeschakeld omdat er een opdracht gaat starten maar pas in de laatst week ineens nog internet geregeld moet worden, een paar werkstations + printer. Als ik dan zeg dat een glasvezelaanvraag 6 weken duurt of ADSL soms 3 weken duurt dan reageert men verbaasd.

Edit: overigens met een verhuizing net zo. Tussen besluit welke verbinding er moet komen en de opleverdatum zit dan 4 weken. het graven en aanleggen traject duurt 12-16 weken... uhhh ja en nu? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 04-07-2018 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 17:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Binnetie schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:49:
[...]

Ik persoonlijk denk dat je naar 12 jaar voor hetzelfde bedrijf te werken, en zeker in de IT, je zelf echt te kort doet. Dit op vlak van kennis, uitdagingen, nieuwe omgeving, hogere beloning, meer respect en verantwoordelijkheid.

Een nieuwe baan brengt zoveel meer dan even een andere werkomgeving. Lekker weer even op null beginnen en alles uitpluizen met jouw kennis en ervaring. :)

Waarom wachten op de organisatie, bepaal je eigen pad! Zeker nu in de IT kan je best een flinke stappen maken, ook tegenwoordig in je eigen woonplaats. Nee heb je, ja kun je krijgen ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Falcon schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:33:
[...]

Ik persoonlijk denk dat je naar 12 jaar voor hetzelfde bedrijf te werken, en zeker in de IT, je zelf echt te kort doet. Dit op vlak van kennis, uitdagingen, nieuwe omgeving, hogere beloning, meer respect en verantwoordelijkheid.

Een nieuwe baan brengt zoveel meer dan even een andere werkomgeving. Lekker weer even op null beginnen en alles uitpluizen met jouw kennis en ervaring. :)

Waarom wachten op de organisatie, bepaal je eigen pad! Zeker nu in de IT kan je best een flinke stappen maken, ook tegenwoordig in je eigen woonplaats. Nee heb je, ja kun je krijgen ;)
Ook hier ben ik het mee eens omdat dit knaagt. Ik werk er met plezier, van 25 mensen naar 300 gegroeid in een dikke 8 jaar. Een aantal grote migraties gehad, samen met consultants van ons qua projectmanagement. Veel vrijheid, adviezen worden behoorlijk serieus genomen.
Ik zit eigenlijk prima op mijn plek, maar nooit meer bijgeschoold. Veel kennis opgedaan door te lezen, fora, via IT-leverancier enzo. Ik merk dat ik dan meer een 'blijver' ben, heb al veel collega's zien vertrekken die iets nieuws zochten of het ergens niet mee eens waren. De 10 jaar wordt hier niet vaak behaald.
Juist om die 'niet aantoonbare' diploma's/kennis ben ik bang dat ik hierdoor een achterstand opbouw. Naast ICT doe ik ook reparaties, licht technische werkzaamheden. Vaak op mijn vaste kantoor en af en toe in het land bij collega's, die balans is wel fijn omdat je afwisseling hebt.
2 jaar terug eens een gesprek gehad, klonk leuk, maar erg afgekaderd: telefoon oppakken en meldingen aannemen, niet op kunnen lossen binnen 5 minuten is doorzetten naar 2e lijns. Toen ik vroeg waar bijv de laptops gerepareerd werden, voorzien van image werden kreeg ik een reactie als 'daar hebben we andere mensen voor' :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Binnetie schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:50:
[...]

Ook hier ben ik het mee eens omdat dit knaagt. Ik werk er met plezier, van 25 mensen naar 300 gegroeid in een dikke 8 jaar. Een aantal grote migraties gehad, samen met consultants van ons qua projectmanagement. Veel vrijheid, adviezen worden behoorlijk serieus genomen.
Ik zit eigenlijk prima op mijn plek, maar nooit meer bijgeschoold. Veel kennis opgedaan door te lezen, fora, via IT-leverancier enzo. Ik merk dat ik dan meer een 'blijver' ben, heb al veel collega's zien vertrekken die iets nieuws zochten of het ergens niet mee eens waren. De 10 jaar wordt hier niet vaak behaald.
Juist om die 'niet aantoonbare' diploma's/kennis ben ik bang dat ik hierdoor een achterstand opbouw. Naast ICT doe ik ook reparaties, licht technische werkzaamheden. Vaak op mijn vaste kantoor en af en toe in het land bij collega's, die balans is wel fijn omdat je afwisseling hebt.
2 jaar terug eens een gesprek gehad, klonk leuk, maar erg afgekaderd: telefoon oppakken en meldingen aannemen, niet op kunnen lossen binnen 5 minuten is doorzetten naar 2e lijns. Toen ik vroeg waar bijv de laptops gerepareerd werden, voorzien van image werden kreeg ik een reactie als 'daar hebben we andere mensen voor' :-(
Maar je bent de enige IT-er in een organisatie met 300 werknemers, als ik me niet vergis. Een goede recruiter weet dus dat je van alle markten thuis bent en heel goed zelfstandig kunt werken. Als je toevallig bij Rotterdam in de buurt woont, weet ik misschien nog wel een leuk baantje voor je! Als je ten minste kunt omgaan met het werken binnen een echt grote organisatie. Want daar zijn we ook een paar keer de mist mee ingegaan, mensen die inderdaad heel goed zelfstandig konden werken, maar daardoor te zelfstandig werkten. Ze waren dan wel de enige IT-er op hun locatie, maar dat is dan altijd nog binnen een Europees team en binnen een wereldwijde IT-organisatie waarbinnen bepaalde processen gevolgd moeten worden om alles wereldwijd beheersbaar te houden. Als dan een lokale IT-er zijn eigen plan gaat trekken alsof hij alleen op de wereld is, is dat niet de bedoeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Klopt, vrijwel alle medewerkers werken buiten het gebouw een groep is wel regelmatig op kantoor (teamleiders, planning, management). 200 medewerkers die gebruikmaken van webmail (kiosk account) en via SSO inloggen bij de urenregistratie.
100 medewerkers met laptop, telefoon en enkele gevallen een tablet. Hier zit veruit het meest werk in om dit te beheren. Office365 helpt hier ook enorm bij.
Natuurlijk zijn er wel zaken die een beleid nodig zijn omdat mensen te vrij worden in het gebruik van laptop of smartphone, dat is er nu niet en dan is het vaak hun woord tegen het mijne maar er is wederzijds begrip naar elkaar.
De technische inrichting wordt beheerd door een externe IT partner waar goed contact mee is.

Dit is mijn enigste werkervaring en groei betekend ook minder collega's echt goed kennen. Heb wel voor tijdelijke ondersteuning bij overheid of ziekenhuis op de ICT servicedesk gezet. Dan kom je het logge wel tegen, je werkt in teamverband en dat gaat goed maar de organisatie is heel anders. Ben aardig allround haha
Rotterdam is ver weg (kom uit het zuiden van Drenthe), bijna 2 uur rijden.
Ik ga mijn ogen open houden en kijken naar kansen, ook tijdens de komende maanden als er een strategie bekend wordt met kansen op het IT vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-06 14:22

Koekfabriek

King Billy on the wall

Maakt in principe niet (echt) uit. Bij een bedrijf met een CAO heeft het natuurlijk meer voordelen maar ze kunnen je sowieso helpen met (juridische) vragen m.b.t. werk/inkomen. Ik ben lid geworden voordat mijn werkgever deel uit maakte van een CAO werkgeversclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
https://www.fnv.nl/mijn-v...-jullie-mij-direct-helpen dit kwam ik wel tegen.
Geen wachttijd, maar korter dan 6 maand lid en dan meer dan alleen advies betekend wel een bedrag ten hoogte van 2 jaar lidmaatschap vooruit betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 15:13
En zoiets?
https://www.lancyr.nl/rechtsbijstandverzekering/

Geen wachttijd, tenzij je een arbeidsongeschiktheidsuitkering ontvangt.
Er staat verder wel: 'Let op: bestaande conflicten en dreigende conflicten zijn uitgesloten van dekking." maar in dit geval is er toch geen bestaand of dreigend conflict imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 00:17
Dat is nog maar de vraag volgens mij. Een quote uit de polisvoorwaarden:
U kunt een beroep doen op deze verzekering als u betrokken bent (geweest) of binnenkort betrokken denkt te worden bij een gebeurtenis die aanleiding is voor een juridisch conflict. Het gaat dan om een gebeurtenis waarbij een of meer andere partijen betrokken waren. Op het eerste moment dat blijkt dat u tegengestelde belangen heeft, is er sprake van een conflict.
U kunt alleen een beroep doen op deze verzekering als uw zaak voldoet aan alle volgende voorwaarden:
- De gebeurtenis die heeft geleid tot het juridische conflict, heeft tijdens de looptijd van de verzekering plaatsgevonden. (...)
- U bent onverwacht geconfronteerd met de gebeurtenis en het conflict. U had deze bij het afsluiten van de
verzekering niet kunnen zien aankomen.
(...)
Niet alleen het conflict maar ook de gebeurtenis die leidt tot het conflict mag je niet kunnen zien aankomen bij het afsluiten van de verzekering. In dit geval is de gebeurtenis de fusie. Daarvan zou een rechtsbijstandsverzekeraar zomaar kunnen zeggen dat TS deze, als hij nu een verzekering afsluit, bij het afsluiten van de verzekering zag/kon zien aankomen.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Binnetie schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:17:
https://www.fnv.nl/mijn-v...-jullie-mij-direct-helpen dit kwam ik wel tegen.
Geen wachttijd, maar korter dan 6 maand lid en dan meer dan alleen advies betekend wel een bedrag ten hoogte van 2 jaar lidmaatschap vooruit betalen.
Maar dan nog lijkt me dat een goede optie want dat is nog steeds minder dan €400 wat je in 1x moet aftikken. En dat is niet eens weggegooid geld want dat is je toekomstige contributie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mwah, bij de jurifoon was ik voor een jaar abo plus nakijken vaststellingsovk plus spoedleges ongeveer de helft van die 400 kwijt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mx. Alba schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:06:
Dit is al een aanwijzing dat die fusie niet erg goed aangepakt wordt. Als IT-er zou je ongeveer de eerste moeten zijn om erbij betrokken te worden om de IT-integratie in goede banen te kunnen leiden!
Dat hangt natuurlijk heel erg af van welke fase ze nu zijn, als er uberhaupt nog gekeken worden of ze het wel willen, dan is IT nog niet zo belangrijk. Zodra de fusie daadwerkelijk een realiteit wordt, dan is het uiteraard handig ook de IT-situatie op elkaar af te stemmen.

Maar anderzijds, met 1 IT-er op 300 man, is IT waarschijnlijk niet heel erg 'top of mind' bij het management, of wel? Of wellicht vertrouwen ze op een derde partij om de hele fusie in goede banen te leiden en wordt de TS pas betrokken zodra de benodigde informatie echt nodig is.
voske schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:57:
Niet alleen het conflict maar ook de gebeurtenis die leidt tot het conflict mag je niet kunnen zien aankomen bij het afsluiten van de verzekering. In dit geval is de gebeurtenis de fusie. Daarvan zou een rechtsbijstandsverzekeraar zomaar kunnen zeggen dat TS deze, als hij nu een verzekering afsluit, bij het afsluiten van de verzekering zag/kon zien aankomen.
Het is natuurlijk wel de vraag of het realistisch is om aan te nemen dat 'er komt waarschijnlijk een fusie' ook betekent; 'er komt mogelijk een arbeidsconflict'.
Normaliter zijn er aardig wat plichten bij een fusie en/of overname, dus je zou eigenlijk gewoon aan moeten kunnen nemen dat het 'zeer waarschijnlijk goed gaat'.

En in dat geval zie je het conflict pas aankomen zodra er daadwerkelijk details zijn, ipv al zodra de vage aankondiging van de fusie gebeurt.
Of anders gezegd; een fusie zien aankomen zegt nog niet dat het uiteindelijke nadelige gevolg daarvan waar je de verzekering voor nodig blijkt te hebben dan ook daadwerkelijk had kunnen zien aankomen.

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 04-07-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 00:17
ACM schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:26:
[...]
En in dat geval zie je het conflict pas aankomen zodra er daadwerkelijk details zijn, ipv al zodra de vage aankondiging van de fusie gebeurt.
Of anders gezegd; een fusie zien aankomen zegt nog niet dat het uiteindelijke nadelige gevolg daarvan waar je de verzekering voor nodig blijkt te hebben dan ook daadwerkelijk had kunnen zien aankomen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het probleem is alleen dat deze polisvoorwaarden (die ook door andere verzekeringsmaatschappijen worden gehanteerd) het nauwer formuleren, omdat je niet alleen het conflict maar ook de gebeurtenis die leidt tot het conflict niet mag hebben kunnen zien aankomen ten tijde van het afsluiten van de verzekering.

Be yourself, no matter what they say ...

Pagina: 1