Partitie terughalen

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Heb net opnieuw windows 2000 geinstalleerd (ntfs). Heb 3 partitie's gemaakt.
C: 2 Gb
D: 2 Gb
E: 4 Gb

Nu heb ik bij de setup gekozen voor format met ntfs. Alleen de c: is nu geformatteerd en mijn d: en e: niet. Nu kan ik dus niet via windows op de d: en de e: schijf komen |:(. Opstart diskette erin gedaan en opnieuw opgestart. Alleen in de dos kan ik de schijven ook niet bereiken. En de setup geeft aan dat windows al geinstalleerd is op de c: en laat niet de d: en de e: schijf zien. Nu niet meteen beginnen " wat dom van je", wat ik weet het. Kan iemand me helpen :)

Verwijderd

Even heel erg uit mijn hoofd (ik zit nu achter Win98 en ik gebruik op m'n werk meestal 2000 Server Engels), dus de termen kloppen voor geen meter, maar het gaat om het idee :
Start > Beheer-programmas > Computerbeheer
Daar zit ergens schijfbeheer.

Met dat programma kun je partities aanmaken en meteen formatteren.

Verwijderd

een NTFS partitie is idd. vanuit dos niet te benaderen. Een manier is om gewoon naar windows te starten en dan naar de command prompt te gaan:

run --> cmd
format d:
format e:

of idd via het ingebouwde schijfbeheer de partities formatteren (doorzoek de windows hulp op 'format partition' of 'formatteren partitie'.

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 17:50 schreef hezik het volgende:
een NTFS partitie is idd. vanuit dos niet te benaderen. Een manier is om gewoon naar windows te starten en dan naar de command prompt te gaan:

run --> cmd
format d:
format e:

of idd via het ingebouwde schijfbeheer de partities formatteren (doorzoek de windows hulp op 'format partition' of 'formatteren partitie'.
Krijg bij het eerste idee het volgende

The type of the file system is RAW.
Please use the /FS switch to specify the file system you wish tu use on this volume

Andere ga ik nu proberen. Thanks :)

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Idd, leven de windows help. Heb het gevonden en is nu bezig met format (ntfs). Zal denk ik nu wel goed zijn. Thank you very much :) :)