Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 10:32
Beste mensen, ik heb een Asus MemoPad HD 7, en deze is nog helemaal heel. Na Android 4.2 is er nooit meer een update gekomen, en nu beginnen zo langzamerhand de apps uit te vallen, nadat zij automatisch zijn geupdated. Denk hierbij aan de IMDB-app en bijvoorbeeld NPO start. Ook de Videoland-app wil niet meer; "Deze app is niet geschikt voor deze versie van Android"

Ik ben van mening dat het complete verspilling is om een goed functionerend apparaat waar afgezien van de leeftijd helemaal niets mis mee is, te vervangen met iets nieuws, zeker als je weet dat dat ding 4 cores heeft en op 1,2 GHz draait (MediaTek MT8125).

Ik heb een paar van die clickbait-artikeltjes gelezen zoals 'de 10 beste dingen die je met je oude tablet kunt doen' en zo, allemaal hartstikke leuk maar flauwekul. Als ik mijn tablet nog normaal wil gebruiken, moet er blijkbaar een nieuwere versie van Android op. Of misschien iets anders?

Hoe kom ik er achter wat mogelijk is? Ik heb wel artikelen over het rooten van deze tablet gevonden, maar ik heb niet gevonden welke hoogste versie van Android nog op de MemoPad zou werken, en of ik misschien iets anders zou kunnen proberen om nieuwere apps gewoon te kunnen gebruiken. Misschien heeft iemand hier ervaring mee of ideeën over?

Beste antwoord (via Buur75 op 04-07-2018 15:52)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48
(jarig!)
Je kan hier https://forum.xda-developers.com/memo-pad-7 even rondsnuffelen om te zien of er een nieuwere versie op jouw tablet kan.
Moet je wel zin in hebben om te doen.

WoWs-id dionvdc_ wows numbers wows referral

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:31
Meestal als het een populaire tablet is is er ook een community voor, vaak vind je daar nieuwere OS'en plus drivers. En vaak werkte je tablet daarmee nog verrassend snel met 'normale' apps en geen zware games en zware 3D GUI apps etc. Echter moet je er wel zin in hebben om je goed in te lezen en wat kennis hebben van het 'flashen' van devices. Heb je hier geen tijd en zin in, dan kan je beter een nieuwe recente tablet halen voor het budget dat je hebt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48
(jarig!)
Je kan hier https://forum.xda-developers.com/memo-pad-7 even rondsnuffelen om te zien of er een nieuwere versie op jouw tablet kan.
Moet je wel zin in hebben om te doen.

WoWs-id dionvdc_ wows numbers wows referral

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 10:32
Bedankt! Daar ga ik me in verdiepen. Ik denk dat het de moeite waard is.

---
Toegevoegd 5-7-2018:

PS Nou de pret was van korte duur. Na wat bladeren op dat forum heb ik ontdekt dat er voor deze MemoPad geen andere Android versies mogelijk zijn. Deze werken niet, omdat de instructies van de processor niet openbaar zijn, als ik het goed heb begrepen.
its impossible to port anything above 4.2.2, since its using a closed source mediatek chipset
(bron op xda-developers.com)

Ik vrees dat ik dan toch met grote tegenzin naar een nieuw tablet moet gaan kijken. Ik kan vanwege idealistische overwegingen niet zo heel goed tegen deze wegwerpmaatschappij :r... Producten weggooien die prima werken is voor mij eigenlijk een no go.

[Voor 84% gewijzigd door Buur75 op 05-07-2018 11:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:47

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier hetzelfde issue met dezelfde tablet die mijn zoontje nu al tijden lang gebruikt.
Steeds meer apps die niet meer compatible zijn en het ding heeft nooit een update gehad.

Er zijn ook niet echt leuke nieuwe alternatieven in dezelfde prijsklasse (tot zo'n 100/125 euro) op dit moment.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee