Van verschillende systemen naar simpel en structuur.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 17:13
Hi Allen,
Zit ik toch met een luxe probleem waar ik even niet meer uit kom.
Situatie is als volgt.
Desktop Pc in de Woonkamer
Desktop PC in slaapkamer
Laptop in Slaapkamer.
Alle 3 op W10 en mijn Microsoft account waar ik mee inlog dus een hoop settings zijn hetzelfde.. MAAR

Alle systemen hebben een eigen minpunt of meer waardoor ik steeds maar blijft sleutelen, verplaatsen en piekeren. No More! Zou graag nu nog 1x de boel in mijn handen nemen, een permanente config neerzetten en niet meer zeuren :)

Desktop in Woonkamer is een zelfbouw unit met een wat oudere mainboard zonder USB3.0 aansluiting (socket 1155). Processor: Intel i5-2500 3,4 GHz
Probleem hier is vooral het gemis van de USB 3 snelheid bij data transfer / kopieer acties. Gezien ik vaak voor vrienden en familie in de weer ben met herinstalleren / backups etc loop ik vaak tegen de limitatie aan van usb2.0

Desktop in Slaapkamer is een small form factor Dell 3020 deze heeft 2x USB 3.0 maar geen grafische power, even snel een spelletje starten is niet echt mogelijk. Gezocht naar een Low Profile kaart 1050, maar die schijnen een sterkere voeding nodig te hebben dan de stock voeding die er nu in zit (240Watt)
Dus hier is de uitdaging niet de snelheid maar de uitbreidingsmogelijkheden om tussendoor een spelletje te spelen. Rocket league of GTA5

Laptop
Sluit de laptop wel eens aan op het beeldscherm toetsenbord en muis van zowel woonkamer als slaapkamer. Betreft een Lenovo Legion Y520. Voldoende power, voldoende connecties, voldoende grafische kracht (gtx 1050 4GB)
Minpunt van deze jongen is het continu lostrekken van alle kabels als ik hem mee op stap neem en dan vervolgens de kabels weer in de desktop te moeten proppen. EN "on the road" is de batterijduur ongeveer 2 tot 2,5 uur zonder te gamen dus dat is ook niet altijd even handig.

Samenvatting van wat ik probeer te bereiken.
1 PC in de Woonkamer waarbij er af en toe gegamed kan worden en waarbij ik voldoende aansluitingen en snelheden kan behalen wanneer ik aan het 'werk' mag.
1 PC in de Slaapkamer met dezelfde opties als de Woonkamer PC.
Laptop met meer batterij power, deze gebruik ik dus eigenlijk niet om te gamen. Is eigenlijk aangeschaft als compensatie voor de tekortkomingen van de desktops.

Het liefst zou ik een mooie oplossing zoeken met de computers die ik heb, hier en daar wat extra hardware aanschaffen is natuurlijk geen probleem. Verkopen van huidige laptop en een andere voor terugkopen hoort ook tot mijn mogelijkheden en overwegingen zodra deze niet meer nodig is om de desktops te compenseren.

Mocht je dit lezen en denken.. wat is jouw probleem... NOU een luxe probleem.
Gamen op PC is geen primaire behoefte, ik wil alleen de mogelijkheid hebben zodra ik daar even zin in heb.
Ook voor het gezin is het fijn dat er een goede PC beneden staat zodat er een vorm van controle bij huiswerk maken is. Op de Slaapkamer is het fijn om een goede PC te hebben als ik of mijn vrouw op bed ligt en de ander toch even wat moet uitzoeken of wat werk wil verrichten. Ben je toch samen in dezelfde ruimte al doe je wat apart.
De laptop is fijn om te hebben als ik weer ergens naartoe mag om te helpen met wifi / desktop / laptop / tablet etc probleempjes. Altijd fijn om in ieder geval een stabiel systeem als back-up bij je te hebben.

Wat zijn mijn opties? Zijn er dingen waar ik totaal overheen kijk? Op mijn werk ben ik de solo IT guy dus echt even 'brainstormen' zit er niet in en als ik er thuis over begin word er ook niet echt in positieve zin over meegedacht zullen we maar zeggen.

Edit:
Als dit verhaal / vragenlijst / klaagmuur hier niet thuishoort, Sorry!
Is mijn verhaal onduidelijk? Sorry!
Word je moe van dit soort lappen tekst zonder zinnige opmaak? Sorry!
Wil je meer weten of verduidelijking, let me know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Er is een heleboel tekst maar het is mij nog niet duidelijk wat je wilt bereiken. Als ik de tekst lees rondom wat je wilt bereiken kom ik uit op 2 nieuwe computers en een nieuwe laptop.

Misschien is een krachtige laptop (wellicht je huidige?) met een USB dock een goede oplossing. Zo hoef je vaak maar 2 kabels in te pluggen. De USB aansluiting en power.

[ Voor 21% gewijzigd door AvanCade op 03-07-2018 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:35
Prik pricewatch: Delock PCI Express Card > 4x USB 3.0 in de woonkamer pc mits er een vrij PCI-e slot aanwezig is.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP in de pc op de slaapkamer mits er ruimte is voor een 2 slot hoge gpu. Dat lijkt het geval als je de achterkant van het systeem ziet maar helaas is het PCIe x16 slot het onderste slot. Overigens draait een GTX 1050Ti prima op een 240w voeding. Systeemverbruik zal iets van 150w gaan worden met die kaart. pricewatch: Gigabyte GT 1030 Low Profile 2G zal wel passen maar presteert heel wat minder dan een 1050 Ti maar nog altijd veel beter dan de Intel HD4600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 17:13
AvanCade schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:14:
Misschien is een krachtige laptop (wellicht je huidige?) met een USB dock een goede oplossing. Zo hoef je vaak maar 2 kabels in te pluggen. De USB aansluiting en power.
Ik kan inderdaad de PC op de slaapkamer compleet weglaten, en die vervangen voor een Dock met voldoende aansluitingen via 1x een USB3 of USB C kabel. Behoudt ik nog wel 3 kabels, USB, HDMI, Power. Als ik de HDMI via een dock zou laten lopen heb ik voor mijn games niet veel aan omdat hij dan niet de GTX1050 zal gebruiken maar de chip in de Dock. (volgens mij)

But thanks! Ik ga zeker eens kijken naar Docks en hoe ik die eventueel hier kan toepassen.
Uszka schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:58:
Prik pricewatch: Delock PCI Express Card > 4x USB 3.0 in de woonkamer pc mits er een vrij PCI-e slot aanwezig is.
Top.. dat kan natuurlijk ook. USB3 via PCI.. soms kan het zo simpel zijn he. Die ga ik zeker bestellen!
En wat betreft die 2 Low Profile videokaarten, very nice en ik denk dat het wel zou moeten passen.. De TI versie zou dan zelfs beter moeten performen dan mijn laptop.. But then again, laptop heb ik al, waarom zou ik dan bijna 200 euro uitgeven. Denk dat ik dan voor de Slaapkamer ga voor een oplossing zoals AvanCade hierboven aangeeft en voor de Woonkamer voor jouw suggestie met de PCI kaart.

Komt waarschijnlijk binnenkort een Optiplex 3020 op de V&A dankzij jullie ;)