Toon posts:

Computer te warm? 70 graden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Enige tijd heb ik deze computer, maar begon me toch af te vragen of mijn computer niet te warm word. Ik had al wat informatie gezien over airflows en volgens mij zijn de ventilatoren in mijn computer verkeerd geplaatst (of moet ik een extra fan er bij kopen).

Misschien zal de meting niet super accuraat zijn met het weer op dit moment (26 graden buiten).

Tijdens een potje overwatch gaat de temperatuur bijvoorbeeld richting de 70 graden, (wel met msi afterburner). Het zelfde geld voor 3D renders in octane (een GPU based render systeem)

Wat extra info:

Layout van de ventilatoren, de zwarte balken geven aan waar de stickers op de ventilatoren staan:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/97ONOOA

De computer heeft de volgende componenten:

Corsair carbide 400cc window zwart
Crucial mx300 525gb
Western Digital blue 1 tb
MSI Z270 gaming pro carbon
ECGA SuperNOVA 850 g2 850W
Scythe Mugen 5
Corsair Vengance LPX DDR4 3000 16 g (2x)
Inter Core i7 7700k
MSI Geforece gtx 1070 quick silver OC 8gb GDDR5

Heb met het programma open hardware monitor gekeken en zie nog de volgende data:

GPU Core max 73 graden
Fans max 1830RPM

Alvast bedankt :)

Vriendelijke groeten,

DeTweedeKreeft

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:02
niets geks aan onder zware load. Je zou je fans wat sneller kunnen laten draaien maar zou me er geen zorgen om maken eigelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:55
Bij 70 graden hoef je je nog geen zorgen te maken. Bij hoger dan 90 moet je het wel in de gaten houden. En als het te heet wordt schakelt je PC vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor de snelle reacties! Zou ik in de toekomst ook dan we gemakkelijk een extra 1070 kunnen toevoegen? Of is het dan wel handig om een extra fan te plaatsen? (ben echt mega leek haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:35
Werkt dat plaatje bij jou wel? Ik zie alleen een link, die ik niet kan selecteren.
Een extra 1070 toevoegen (en in SLI zetten) geeft zeker geen 2x hogere fps, soms gaat de fps zelfs omlaag.
Voor renderen kan het wel helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:02
Hij heeft een intake fan, een fan op zijn cpu koeler en een out take fan daar achter

Zie geen problemen om hier nog een extra 1070 aan toe te voegen
Wellicht nog een 2e fan van voren er bij plaatsen kan natuurlijk nooit kwaad voor je airflow in dit geval
Pagina: 1