Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35
Hallo allemaal,

Ik wou graag eens Fortnite proberen op m'n macbook aangezien ik moeite heb met de controller door een blessure aan m'n hand. Toen ik het wou downloaden gaf het installer programma van Epic Games aan dat er niet voldoende ruimte plaats was. Ging ik kijken bij "Opslag" via "Mijn Mac" om te kijken wat ik er eventueel af kon gooien. Zo zag ik dat ik nog 2 grote spellen erop had staan (Cities Skylines en Drift 3) die ik eigenlijk niet meer speel. Deze nemen respectievelijk 8 en 15 GB aan opslag in beslag. Ik wou ze daar dan verwijderen, maar dat kon niet, dus ging ik naar programma's en verplaatste ik ze daar naar de prullenmand. Heb deze ook geleegd.

Helaas staan de bestanden nog steeds op m'n laptop. Dat wilt zeggen: ze zijn niet meer vindbaar maar nemen wel nog steeds beslag in. Is niet de eerste keer dat ik dit voorheb maar nu is het wel erg storend... |:(

Misschien is het nuttig om eraan toe te voegen dat dit Steamspellen waren, heb Steam zelf ook verwijderd maar ook dat helpt niet. Heb op internet gezocht maar vind geen enkele case waar mijn probleem wordt opgelost.

Extra vraagje nog: hoe kan het dat m'n opslag steeds meer volloopt door "systeem" als ik bestanden verwijder? Had pasgeleden nog maar 15 GB opslag vrij, heb toen al m'n schoolzaken eraf gegooid die niet meer relevant waren, samen zo'n 30 GB. Erna opnieuw opstarten en ineens is dat allemaal ingenomen door het "systeem" waar je niks verwijderen...

Vloeken in de kerk is het, maar dit soort rare problemen had ik nooit bij m'n goede oude windowslaptop :/ Iemand die kan helpen? :*)

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Daisydisk, Diskwave, omnidisksweeper of iets vergelijkbaars downloaden om te kijken waar grote bestanden staan op je schijf.

Voor die Steam spellen al gekeken in: <user>/library/application support/steam ? Daar slaat Steam speldata op volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 10:16
Heb je een iCloud Drive sync lopen? Dan kan het zijn dat vrijgekomen ruimte reden voor je mac is om wat extra bestanden offline beschikbaar te maken :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno